Web Analytics Made Easy - Statcounter

منطقه آبگرم محلات از جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی است که اقدامات مناسبی برای جذب بیشتر گردشگر در آن انجام شده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از اراک؛ آبگرم محلات از جاذبه های گردشگری استان مرکزی در شهرستان محلات است که با وجود سابقه چندین ساله مغفول مانده و تنها در سه سال اخیر توجه مناسبی به این منطقه گردشگری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظرفیت گردشگری آبگرم در روستایی به همین نام در 100کیلومتری اراک و جنوب شرق استان مرکزی قرار دارد که این روزها جنب و جوشی در میان روستائیان برای سرمایه گذاری با آورده شخصی برای ساخت اقامتگاه ایجاد شده است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان و محلات گفت: تاکنون بیش از 25میلیارد ریال سرمایه گذاری برای راه اندازی یک هتل و حدود 80سوئیت گردشگری در سال جاری توسط بخش خصوصی در منطقه نمونه گردشگری محلات سرمایه گذاری شد.
علی مشهدی افزود: سرمایه گذاران بومی از بخش خصوصی در این منطقه نمونه گردشگری با سیاست های تشویقی روز به روز در حال افزایش است و تا 20میلیارد ریال تسهیلات با بازپرداخت هشت درصدی حمایت می شوند.
وی گفت: این میزان سرمایه گذاری تاکنون منجر به اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 400 نفر شده است و از سویی شاهد مهاجرت معکوس به روستا هستیم.
مشهدی از اختصاص بیش از 40هکتار اراضی این منطقه برای ایجاد اقامتگاه از سوی علاقه مندان نیز خبر داد و گفت: هر سرمایه گذار که بخواهد در این منطقه طرحی را اجرا کند، زمین دولتی در اختیارش قرار می گیرد و تسهیلات بانکی با بازپرداخت تک رقمی عاید آن می شود.
هفت چشمه ی آبگرم در محلات وجود دارد که به دلیل برخورداری از خواص درمانی متعدد از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده و استحمام در آب این چشمه ها موجب سلامتی جسم و جان می شود.
مشهدی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 100هزار نفر از جاذبه های گردشگری محلات دیدن می کنند ، ادامه داد: آبگرم محلات در کریدور باستانی و تاریخی شهرستان محلات و شهرهای اطراف قرار دارد و از این رو توسعه آن، توسعه چند منطقه ی گردشگری را در پی دارد.
آبگرم محلات تا حدودی جایی شبیه منطقه گردشگری سرعین در استان اردبیل است با این تفاوت که باید همچنان به آن توجه شود تا به منطقه ی مقبول گردشگران تبدیل شود چنانکه برخی گردشگران از روند پذیرایی ناراضی هستند. دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 

در ادامه گام‌های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، 15 درصد از سهام خزانه بانک دی به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار می‌شود.   به گزارش پارسینه در ادامه گام های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، طی توافق فی ما‌بین بانک‌دی و سازمان اموال و املاک کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مقرر شد 15 درصد از سهام خزانه بانک دی، طی سه مرحله و به قیمت کارشناسی با شرایط 10 درصد نقد‏/ املاک معوض و مابقی بصورت اقساط شصت ماهه با نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سازمان مذکور واگذار گردد.  بدین منظور ارزیابی کارشناسی سهام بانک دی توسط کارشناسان رسمی در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند