Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:21:57 GMT

آخرین وضعیت پتروشیمی ایلام/الفین ۸۷ درصد پیشرفت دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۷۵۸۳

آخرین وضعیت پتروشیمی ایلام/الفین ۸۷ درصد پیشرفت دارد

ایلام-مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با اشاره به آخرین وضعیت پتروشیمی ایلام، گفت: واحد الفین پتروشیمی الیام بیش از ۸۷ درصد پیشرفت دارد.

به گزراش خبرنگار مهر، فرهاد دانشی در گفتگو با خبرنگاران بابیان این که پتروشیمی ایلام در حال حاضر دو پروژه الفین وSRU را در دست اجرا دارد افزود:واحد شیرین‌سازی یکی از پروژه هایی است که در ابتدای زنجیره تولید قرار دارد و پس از دریافت C+۳و C+۵ ترش از پالایشگاه گاز ایلام و شیرین سازی آنها نقش اصلی در تامین خوراک الفین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه پس از ۲۳ ماه از آغاز فعالیت پیمانکار جدید این پروژه هم اکنون ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: پروژه SRU یکی از پروژه‌های نادری است که با همکاری تنگاتنگ پیمانکار و کارفرما و عوامل اجرایی در این مدت زمان به این درصد از پیشرفت فیزیکی رسیده است.

دانشی مدیرعامل پتروشیمی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی وضعیت پروژه الفین پرداخت و اظهار داشت: این پروژه شرایط خوبی دارد و منتظر ترخیص برخی اقلام باقی مانده از گمرک هستیم.

وی ادامه داد:الفین ایلام پروژه پیچیده ، سخت و طاقت‌فرسایی است که امروز بارقه‌های امید برای راه اندازی آن شکل گرفته است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزود :نیروهای بهره بردار در واحد الفین مستقر هستند و عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی را با توجه به پیش‌نیازهای لازمِ راه‌اندازی مدیریت می‌کنند.
وی به استخدام و بکارگیری نیروهای جوان در واحد الفین اشاره و با بیان اینکه اکنون این جوانان با تیمی از نیروهای باتجربه ادغام شده و با جدیت در پروژه مشغول هستند تصریح کرد: روند بسیار مناسبی در پروژه شکل گرفته و اوایل سال آینده اتیلن در واحد الفین تولید خواهد شد. گرچه بخش‌های مختلفی از الفین را تا پایان سال در سرویس قرار خواهیم داد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزود: واحد الفین هم‌اکنون بالای ۸۷ درصد پیشرفت اجرایی دارد و سه و نیم درصد نیز در بخش های آموزش و راه اندازی در نظر گرفته شده که در مجموع بالای۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی می شود.

دانشی با بیان اینکه در ابتدای حضور بنده در پتروشیمی ایلام در مجموع ۹۰ هزار قطر لوله‌ جوشکاری در سیستم لوله‌کشی انجام شده بود که در این مدت به حدود ۹۰۰ هزار اینچ قطر جوشکاری و لوله گذاری رسیده است ادامه داد :اقدامات بسیار ارزنده‌ای در پتروشیمی ایلام انجام شده و آمار و ارقام دقیق را پایان پروژه به مردم شریف استان ایلام ارائه می‌ کنیم.

وی به مشکلات ناشی از عدم تامین خوراک از طریق خط لوله غرب اشاره کرد و گفت:با توجه به شرایطی که در تولید اتان در پارس جنوبی بوجود آمد و کاهش تولید اتیلن در واحدهای پتروشیمی ما دچار مشکل شدیم و تامین کنندگانی که اتیلن پتروشیمی ایلام را تامین می کردند برای تامین خوراک خود با مشکل مواجه شدند و مازاد آنچنانی نداشتند که در اختیار ما قرار دهند.

دانشی به اشتغالزایی ۳ هزار نفر به صورت مستقیم در پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت:پتروشیمی دَین خود را به اشتغال استان ادا نموده و این میزان اشتغالزایی در هیچ واحد دیگری در غرب کشور مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون پتروشیمی ایلام ظرفیت تولید۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن را در سال دارا است، افزود: با راه اندازی واحد الفین و با عدم پرداخت هزینه‌ی انتقال و هدررفت اتیلن در خط انتقال حدود ۱۳ میلیون دلار در سال صرفه‌جویی نسبت به اخذ خوراک از طریق خط لوله خواهیم داشت.

وی ادامه داد :با بهره برداری از واحد SRU ، الفین و تامین LPG سالیانه ۴۵۰ هزار تن اتیلن تولید خواهیم کرد که قابلیت تبدیل به محصولات و گریدهای جدید HDEPرا خواهد داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، جواد اوجی این خبر را در نشست هیات دولت و در قالب گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود گفت و از سودآوری ۱۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آبادان خبر داد.

 اوجی گفت: شمار محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان هم افزایش یافت به طوری که محصولات این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و تاکنون برای ۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. 

دیگر خبرها

  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!