Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل آمریکا گفت: یکی از پیامدهای حادثه یازدهم سپتامبر پروژه اسلام هراسی است که جریانات اسلام ستیز در ایالات متحده از آن نیز بهره برداری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با طرقبه نیوز؛ اظهار کرد: در یازدهم سپتامبر آمریکا برای تهدید و پیشبرد اهدافی خاص از این ماجرا استفاده ابزاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از پیامدهای حادثه یازدهم سپتامبر پروژه اسلام هراسی است که جریانات اسلام ستیز در ایالات متحده از آن نیز بهره برداری کرد.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: باتوجه به اسامی افرادی که در جریان این حادثه از کشورهای خاورمیانه نام برده شد و همچنین گروه القاعده که ادعای نمایندگی تفکری اسلامی را مطرح می کرد، در این فضا مسلمانان مورد خشم گروه های اسلام ستیز قرار گرفتند و توانستند توجیهی برای این رفتار اسلام ستیزانه پیدا کنند.

وی با اشاره به راه اندازی موج اسلام ستیزی از جانب دشمن افزود: اما در نهایت مشخص شد که این حادثه ارتباطی با گروه های اسلامی نداشته است.

ابوالفتح تصریح کرد: در این حادثه گروه هایی برای بهره برداری سیاسی خودشان را در پشت اسلام آمریکایی پنهان کردند که رفتار نامناسبی را داشتند.

وی با بیان اینکه فضای اسلام ستیزی پس از این حادثه تروریستی با ابراز پشیمانی برخی گروه های مخالف اصلاح شد اظهار کرد: قطعا پروژه اسلام ستیزی از جانب دشمنان جمهوری اسلامی ادامه دار و در واقع نوعی تقابل اجتماعی و سیاسی همه جانبه است که عوامل متعددی در آن دخیل می باشد.

کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: این موضوع با منافع قدرت های فرامنطقه ای و منطقه غرب آسیا گره خورده است و تبدیل به ابزاری برای تسویه حساب های سیاسی شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع اسلام هراسی مستمسکی برای شکل دادن به نظم جدید در غرب آسیا شده و لذا این تقابل ادامه دار است افزود: در کتبی که هم که غربی ها نوشتند مشخصا به این تقابل و شدت یافتن آن توحه شده است.

ابوالفتح گفت: گروه هایی برای توجیه رفتار و کشتار غیرنظامیان در قالب نبرد تمدنی از این حادثه یاد می‌کنند و فعلا هیچ چشم اندازی از کاهش اسلام ستیزی و دین ستیزی با اتفاقاتی که روزهای اخیر در میانمار و نقاط دیگر جهان رخ داده وجود ندارد و حتی برخی بر استمرار این ستیزها از نوع قومیتی و مذهبی تأکید دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم هاکی روی یخ جوانان کشورمان امروز سه شنبه در آخرین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه برابر تیم هند به میدان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۲ به سومین پیروزی ارزشمند خود دست یافت.   جوانان هاکی باز کشورمان که دوم اردیبهشت ماه برای شرکت در این مسابقات به ازبکستان سفر کرده بود در پنج بازی خود، سه پیروزی و دو شکست ثبت کردند.   هاکی بازان جوان ایران که در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت همگروه بودند پس از باخت مقابل ازبکستان و تایلند توانستند تیم‌های کویت و مالزی را مقتدرانه و با اختلاف مغلوب کنند و به عنوان تیم سوم گروه خود برای دیدار رده بندی به مصاف هند تیم سوم گروه B بروند.   تیم جوانان کشورمان با پیروزی برابر هند به مقام پنجم این رقابت‌ها دست یافت و در مقایسه با گذشته یک پله صعود کرد.   جوانان هاکی روی یخ ایران در این رقابت‌ها دومین حضور خود در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کردند.   ایران در دوره گذشته این مسابقات در بین شش تیم ششم شد و امسال موفق شد در بین ده تیم شرکت کننده از کشور‌های ازبکستان، تایلند، مالزی، کویت.   امارات، مغولستان هند، اندونزی و ماکائو مقام پنجمی را از آن خود کند.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه