Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - معاون محیط زیست استان همدان گفت: روستای «شاهنجرین» رزن تالاب ندارد و تنها یک سیل‌بند و سدی خاکی برای استفاده کشاورزی در این روستا ایجاد شده است.

مهدی صفی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون این موضوع که گفته می شود تالاب روستای شاهنجرین در استان همدان به دلیل برداشت های غیر مجاز از چاه های زیر زمینی و تعرض به حریم آن در آستانه خشک شدن قرار گرفته است، گفت: در استان همدان تالابی به نام تالاب روستای شاهنجرین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تالابی در روستای شاهنجرین وجود ندارد و از قدیم الایام نیز وجود نداشته است، گفت: گاهی اوقات بدلیل دستکاری ها و ایجاد بندهای انحرافی روی سدها، آب بندهایی در مسیر ایجاد می شود که به احتمال زیاد مورد عنوان شده در روستای شاهنجرین نیز از همین نوع است.

صفی خانی با تاکید براینکه بزرگترین تالاب استان همدان تالاب «آق گل» است و در شرایط خاص پرآبی تا ۸۰۰ هکتار را در بر می گیرد، گفت: حتی در سالهای پرآبی نیز این تالاب یکسال تمام آب را درون خود نگاه نمی دارد چراکه تالاب های استان همدان فصلی هستند و در بهترین شرایط با شروع فصل آبی از پاییز تا نیمه های بهار آبگیری ممکن است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه از اواخر بهار و با شروع فصل تابستان خشک شدن تالاب ها و آب بندها آغاز می شود و دور از ذهن نیست، گفت: آنچه در روستای شاهنجرین رزن از آن به عنوان تالاب یاد شده سیل‌بند و سدی خاکی است که استفاده کشاورزی دارد و در مواقع بروز سیل های فصلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این سیل بند به طور طبیعی باید تاکنون خشک شده باشد و اگر همچنان دارای آب است باید روی آن کار کرد، گفت: در استان همدان تالاب دائمی وجود ندارد و تنها تالاب بزرگ فصلی آن «آق گل» است که آن هم اخیرا با تغییرات آب و هوایی رو به خشکی گذاشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت خانه عالم روستای کرچ در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ بخشدار بخش کرچمبوی بویین میاندشت در آغاز ساخت این خانه عالم گفت:خانه عالم روستای کرچ در زمینی به مساحت ۱۲۶وزیربنای ۸۵ تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
حسن بهارلو افزود:زمین بنا را بنیاد مسکن رایگان واگذار کرده وبرای ساخت آن ۱۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در مرحله نخست ۳میلیارد ریال آن تامین شده است.
روستای کرچ در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان و ۲۰ کیلومتری شمال غرب بویین میاندشت ودر بخش کرچمبوی شمالی واقع شده است وبیش از ۳۶۰ نفر جمعیت دارد.

دیگر خبرها

  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • آغاز ساخت خانه عالم روستای کرچ در بویین میاندشت
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی