Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-فرمانده پادگان ۰۲ شهید انشایی نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه سرباز رکن اساسی نیروهای مسلح است و تصور انجام ماموریتی بدون سرباز اشتباه است، گفت: سربازان در همه صحنه‌ها حضور دارند، از همین‌رو راهبرد ما تکریم سرباز و خوشایندسازی محیط خدمت است.مرکز ۰۲ که به نام شهید وظیفه ستوان دوم عبدالحمید انشایی نامگذاری شده، در طول سال هر ماه و گاهی اوقات ماهی دوبار پذیرش سرباز دارد و چرخه آموزش رزم مقدماتی برای تمامی سطوح تحصیلی در این مرکز جاری و ساری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم تحلیف سربازان وظیفه که با حضور امیر مرتضی حسن پور جانشین معاونت تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شد، در ابتدا امیر حسن‌پور از سربازان سان دید و سپس سوگندنامه سربازان قرائت و حرکات نمایشی و ... اجرا شد و در پایان سربازان وظیفه در مقابل جایگاه رژه رفتند.

در روزی که مراسم تحلیف سربازان لیسانس وظیفه در پایان دوره رزم مقدماتی برگزار شد با سرهنگ موسوی فرمانده پادگان ۰۲ شهید انشایی گفت‌وگو کردیم.

پایه آموزش‌های مقدماتی در کل نیروهای مسلح یکسان است

سرهنگ موسوی (فرمانده پادگان ۰۲ شهید انشایی) با بیان اینکه آموزش، زیربنای هر نظام دفاعی است، اظهار کرد: آموزش در نیروهای نظامی برای بدست آوردن آمادگی است، این تمرین‌ها باعث می‌شود؛ اعتماد به نفس، شجاعت و شهامت سربازان بالاتر برود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی که پیروزی در صحنه نبرد است، جز با آموزش صحیح و کسب مهارت در آموزش‌های دیده شده حاصل نمی‌شود.

سرهنگ موسوی تصریح کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سربازان دو نوع آموزش؛ رزم مقدماتی و آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند بدین ترتیب که بعد از گذراندن ۸ هفته دوره رزم مقدماتی، آموزش‌های تخصصی در یگان‌های دیگر شروع می‌شود. سربازان در مدت رزم مقدماتی ۳۳۵ ساعت و هفته‌ای ۴۰ ساعت آموزش می‌بینند.

سربازان در مدت رزم مقدماتی ۳۳۵ ساعت و هفته‌ای ۴۰ ساعت آموزش می‌بینند.

فرمانده پادگان ۰۲ شهید انشائی درباره این آموزش‌ها توضیح داد: این آموزش‌ها شامل معارف جنگ، آموزش‌های میدانی و اردوگاهی است که به صورت عملی و تئوری برگزار می‌شود. آموزش‌های عملی شامل تیراندازی، رزم شبانه و پیاده‌روی است. این آموزش‌ها براساس سیکل مخصوصی اجرا می‌شود و برپایه آموزش‌های انفرادی و شناخت سلاح‌های عمومی است تا نیروی جدیدی که وارد سازمان شده، آرام آرام حرکات نظامی را بیاموزد.

شرایط برای سربازان وظیفه بهتر شده‌است

سرهنگ موسوی درباره تفاوت آموزش‌های دوره مقدماتی در ارتش با سپاه و ناجا گفت: پایه‌ آموزش‌های مقدماتی در نیروهای مسلح یکسان است، شاید نوع اجرای آموزش‌ها متفاوت باشد، دستورالعمل معاونت ستادکل برای همه نیروهای مسلح بخصوص در دوره‌های رزم مقدماتی یکسان است، اما پس از آموزش رزم مقدماتی با توجه به ماموریت‌ها سربازان تفکیک می‌شوند.

پایه‌ آموزش‌های مقدماتی در نیروهای مسلح یکسان است، شاید نوع اجرای آموزش‌ها متفاوت باشد.

او با بیان اینکه تقسیم‌بندی پس از پایان دوره رزم مقدماتی براساس اساسنامه آموزشی انجام می‌شود، تصریح کرد: معاونت نیروی انسانی با توجه به رسته و تخصص سربازان آن‌ها را تقسیم‌بندی می‌کنند، البته در حال حاضر شرایط برای کارکنان وظیفه بسیار بهتر شده و با توجه به بومی شدن تقسیم‌‌بندی‌ها، سعی می‌کنند، این افراد به نزدیک‌ترین پادگان‌های محل زندگی خود اعزام می‌شوند.

وضعیت بیمه و حقوق سربازان

این فرمانده ارتش درباره وضعیت بیمه و حقوق سربازان یادآور شد: یکی از امکانات بسیار عالی که در اختیار کارکنان وظیفه قرار داده شده، بیمه کارکنان وظیفه است، بیمه آن‌ها مشابه بیمه کارکنان پایور است، به این معنی که با همان دفترچه بیمه‌ای که دریافت می‌کنند؛ در تمام بیمارستان‌های دولتی پذیرفته و همان فرانشیزی که کارکنان پایور پرداخت می‌کنند، آن‌ها نیز می‌پردازند. این کمک بسیار بزرگی به آحاد کارکنان وظیفه است و اگر سرباز وظیفه‌ای نیز در حین خدمت متاهل شود، همسرش می‌تواند از دفترچه بیمه استفاده کند، حتی می‌توانند از بیمه مکمل استفاده کرده و همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز مانند شاغلان از خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند.

سربازان رکن اساسی نیروهای مسلح هستند

سرهنگ موسوی با بیان اینکه نوع مشکلات سربازان در طول سال‌ها با توجه به افزایش سطح تحصیلات تغییر کرده، به منویات مقام معظم رهبری درباره نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: سرباز رکن اساسی نیروهای مسلح است و تصور انجام ماموریت بدون سرباز اشتباه است. سربازان در همه صحنه‌ها حضور دارند، از همین‌رو راهبرد ما تکریم سرباز و خوشایندسازی محیط خدمت است تا با خوش‌رفتاری با سربازان، آن‌ها را به آینده ارتش و به نظام اسلامی خوش‌بین‌ کنیم، راهبرد دیگر ما امیدوار کردن سرباز است، ضمن اینکه برای متدین و انقلابی‌ شدن سربازان نیز برنامه‌هایی داریم که براساس این محورها کار می‌کنیم.

سربازان در همه صحنه‌ها حضور دارند، از همین‌رو راهبرد ما تکریم سرباز و خوشایندسازی محیط خدمت است.

مصاحبه و غربالگری سربازان در بدو ورود

او با اشاره به طرح استقبال تا بدرقه در دوره آموزشی که در پادگان شهید انشایی اجرا می‌شود، تصریح کرد: سربازان در هر ساعتی از شبانه‌روز که به پادگان اعزام می‌شوند، پس از استراحت روز بعد مراسم استقبال از آن‌ها معمولا با حضور خانواده‌هایشان انجام می‌شود، سپس در کمیته پذیرش اقداماتی از جمله واکسیناسیون، افتتاح حساب بانکی جهت دریافت حقوق، دریافت مدارک خدمات درمانی و مدارکی که در خصوص احراز شرایط خاص است، انجام می‌شود. در ادامه براساس مدرک تحصیلی، شهر و شرایطی که دارند، سربازان بین یگان‌ها تقسیم‌بندی شده و اسکان موقت پیدا می‌کنند.

فرمانده پادگان شهید انشایی با بیان اینکه سربازان در بدو ورود مصاحبه شده و غربالگری می‌شوند، یادآور شد: از طریق این غربالگری افرادی که مشکلات روحی و روانی و آسیب‌های اجتماعی دارند، مشخص و اقدامات لازم درباره آنها انجام می‌شود تا در ادامه خدمت مشکلاتی برای سربازان ایجاد نشود. براساس این طرح افرادی که دارای مشکلات خاص باشند، برای بررسی‌های بیشتر و احتمالا ادامه درمان به بیمارستان ۵۰۵ ارتش اعزام می‌‌شوند. برخی از این افراد نیز باید تحت دارودرمانی قرار بگیرند. همچنین وضعیت برخی دیگر از سربازان در شورا بررسی می‌شود. برخی افراد هم مشکلات خاصی ندارند و دوباره به مرکز باز می‌گردند، اما تحت کنترل و نظارت ما هستند، تا مشکلی برای‌ آن‌ها ایجاد نشود.

از طریق طرح غربالگری مشکلات روحی، روانی و آسیب‌های اجتماعی سربازان شناسایی می‌شود.

سرهنگ موسوی با اشاره به کمیته آموزش خاطرنشان کرد: مسائل مختلف از جمله آموزش‌های نظامی توسط کمیته آموزش به سربازان تعلیم داده می‌شود. همچنین در کمیته بهداشت و محیط‌زیست کلیه امور بهداشتی و محیط‌زیستی سربازان کنترل و در صورت بروز مشکل برطرف می‌شود. در پایان نیز کمیته بدرقه مسئولیت برگزاری مراسمی از جمله تحلیف سربازان را برعهده دارد همچنین این کمیته موظف است؛ سربازان را تا رسیدن به یگان‌های جدیدشان همراهی کند و زمانی که سرباز به مقصد می‌رسند، وظیفه کمیته بدرقه نیز تمام می‌شود.

ارائه خدمات مشاوره به سربازان

او با تاکید براینکه سلامتی سربازان بسیار اهمیت دارد، گفت: معتقدم اگر روز اول سرباز را بشناسیم قطعا می‌توانیم از آسیب‌های احتمالی که فرد خواسته یا ناخواسته به خود و دیگران وارد می‌کند، جلوگیری کنیم. همچنین مشاوره‌های ما کاملا علمی است و گاهی اوقات مشاوران ما ساعت‌ها و روزها برای برخی از سربازان وقت می‌گذارند تا با ریزترین مسائل و مشکلات آنها آشنا شوند، این کار اگرچه گاهی اوقات زمان‌بر است، اما باعث می‌شود تا افرادی که در اینجا هستند تا پایان دوره با مشکل خاصی مواجه نشوند.

مشاوران ما ساعت‌ها و روزها برای برخی از سربازان وقت می‌گذارند تا با ریزترین مسائل و مشکلات آنها آشنا شوند.

اجرای طرح روحانی مقیم در پادگان

این افسر نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه‌‌های مراکز مشاوره و واحد عقیدتی سیاسی در طول دوره گفت: از آنجا که عمده مشکلات ما در پادگان در ساعات غیراداری ایجاد می‌شود، یکی از اقدمات ما برای جلوگیری از این مشکلات طرح روحانی مقیم است، در این طرح روحانی مقیم از زمانی که سرباز برای استراحت به خوابگاه می‌آید تا زمان خاموشی آسایشگاه در کنار سربازان است. همچنین در هر یگان عده‌ای به عنوان پایور مقیم مشخص‌ شده‌اند و از زمان پایان کار اداری تا خاموشی آسایشگاه در پادگان حضور دارند.

تبدیل سیستم سنتی طبخ غذا به صنعتی

سرهنگ موسوی همچنین درباره وضعیت بهداشتی و کیفیت غذایی پادگان توضیح داد: در تغذیه سربازان از چند سال گذشته تحولات اساسی صورت گرفته و سیستم طبخ سنتی کم کم به سیستم صنعتی تبدیل شده و در حال حاضر انواع غذاها در پادگان به صورت صنعتی تهیه می‌شود و وضعیت و کیفیت غذا‌ها بسیار بهتر شده از سوی دیگر با تغییر آشپزخانه‌ها از سنتی به صنعتی کارهای خدماتی در آشپزخانه‌ها بسیار راحت‌تر شده است. رضایت‌مندی سربازان نیز از قبل بیشتر شده و عموم سربازان از کیفیت غذا راضی هستند. همچنین از نظر کمیت غذا با توجه به اینکه سربازان در اوج جوانی هستند، نیازشان نسبت به غذا برآورده می‌شوند تا برای ماموریت‌های بعدی مشکلی نداشته باشند.

ایجاد فضای سبز در پادگان برای روحیه سربازان

او همچنین با بیان اینکه شرایط محیطی پادگان‌ها با یکدیگر متفاوت است، درباره کمبودهایی که در پادگان‌های ارتش وجود دارد و میزان تاثیرگذاری این کاستی‌ها گفت: پادگان ۰۲ شهید انشایی پادگان بسیار تمیزی است و تقریبا از نظر امکانات کامل است، اما کمی در زمینه فضای سبز کمبود دارد از همین‌رو قصد داریم تا با شهرداری منطقه مذاکراتی برای ایجاد فضای سبز در پادگان داشته باشیم، البته ما در این زمینه اقدماتی را نیز انجام داده‌ایم. این اقدمات هم برای این است که فضای محیطی در روحیه سربازان بسیار تاثیرگذار است.

از دیگر مشکلات ما تردد سربازان بود، از همین‌رو با سازمان اتوبوسرانی منطقه قرارداد بستیم تا مشکل حمل و نقل سربازان نیز برطرف شود.

خوشایندسازی فضای پادگان با ارائه خدمات مختلف به سربازان

فرمانده پادگان ۰۲ شهید انشایی با اشاره به امکانات رفاهی پادگان شهید انشائی ادامه داد: برای خوشایندسازی فضای پادگان و بهبود وضعیت روحی سربازان اقداماتی از جمله سالن استخر، سالن ورزش با کف‌پوش مناسب، سالن بدن‌سازی، میدان موانع، سینما، سالن کتابخانه با موجودی ۵ هزار کتاب، هایپر برای رفع خستگی و استفاده از چای و دیگر مواد غذایی، تلفنخانه و گیم‌نت مهیا شده است. همچنین از طریق سامانه سابا مسائل نظامی و اطلاعاتی از طریق فیلم به سربازان آموزش داده می‌شود.

سرهنگ موسوی همچنین درباره میزان حقوق دریافتی سربازان وظیفه گفت: میزان دریافتی سربازان وظیفه با توجه به شرایط یگان‌های آنها از نظر خدمت متفاوت است. برخی یگانها در مناطق محروم و برخی در مناطق مرزی هستند که میزان حقوق‌شان با دیگر سربازان متفاوت است. همچنین حقوق دوره آموزشی با حقوق بعد از دوره آموزشی متفاوت است.

او خاطرنشان کرد: میزان دریافتی سربازان در دوره آموزشی با توجه به پایه تحصیلی آنها به ترتیب کسانی که دارای مدرک دیپلم هستند، ۱۱۹ هزار و ۸۸۰ تومان، کاردانی ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ تومان، کارشناسی ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ تومان، کارشناسی ارشد ۱۵۱ هزار و ۸۴۸ تومان، پزشکی و دکترا ۱۷۹ هزار و ۸۲۰ تومان است.

استفاده از تخصص سربازان وظیفه در پادگان

سرهنگ موسوی با بیان اینکه در پادگان شهید انشایی از تخصص سربازان نیز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: به پیشنهاد خود سربازان از برخی از آنها که در رشته شیمی تخصص داشتند، برای راه‌اندازی خط تولید مایع دستشویی، ظرف‌شویی و شامپو استفاده کردیم. از دیگر اقدمات ما با همکاری سربازان راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت تخت و کمد برای بازسازی و تعویض تخت‌های سربازان بود.

او ادامه داد: البته با هماهنگی‌هایی که با پشتیبانی ارتش صورت گرفته در صورتی که منابع تامین شود، تولید مایع دستشویی، ظرفشویی و ... ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه ارتش ما یک ارتش مکتبی است، تصریح کرد: جامعه تصور می‌کند خدمت در ارتش به دلیل نظم و انضباط آن از دیگر سازمانهای نظامی سخت‌تر است .به عقیده من نظم و دیسیپلین را می‌توان با مهربانی و عطوفت در کنار هم قرار داد. ما در پادگان ۰۲ شهید انشایی قبل از ورود سربازان برای فرماندهان آن‌ها، کلاس بهبود رفتار مواجهه با سربازان را برگزار می کنیم. قطعا اگر سرباز فلسفه مقررات را بداند، همه قوانین را می‌پذیرد و تصور نمی‌کند، ما قصد آزار او را داریم یا می خواهیم از او بیگاری بکشیم.

اگر سرباز فلسفه مقررات را بداند، همه قوانین را می‌پذیرد و تصور نمی‌کند، ما قصد آزار او را داریم.

تغییر آموزش‌ها با توجه به تغییر در تهدیدات

او با بیان اینکه سربازان هر هفته مشکلاتشان را برای فرمانده پادگان می‌مطرح کنند، گفت: فرصت‌ها و تهدیدات سربازان متفاوت است. مشکل سربازانی که سطح سواد کمتری دارد، عموما غذا و مرخصی و ... است، اما در سربازانی که از سطح سواد بالاتری برخوردار هستند، مشکلات فرق می‌کند برخی از آن‌ها معتقدند از تخصص آن‌ها استفاده نمی‌شود و این به عملکرد ما با سربازان بستگی دارد.

فرمانده پادگان ۰۲ شهید انشایی تاکید کرد: یگان‌های ما عموما در مناطق مرزی مستقر هستند، و سربازان در اینجا باید آماده شوند تا زمانی که این سربازان را به نیروی زمینی تزریق کنیم، بتوانند به نحو احسن ماموریت خود را انجام دهند.

او به برخی تغییرات در نحوه آموزش اشاره کرد و گفت: آموزش‌های ما با توجه به زمان و نوع تهدیدات تغییر کرده و با تهدیدات روز تنظیم می‌شود. باتوجه به اینکه در سال های اخیر جنگ‌ها به صورت نیابتی انجام می‌شود ما سعی کردیم از نکات مثبت این جنگ‌ها استفاده و آنها را به سربازان آموزش دهیم.

سربازی تمرین زندگی با حداقل امکانات است و سربازان در این دوره قانون‌گرایی و خوداتکایی را می‌آموزند.

این فرمانده ارتش در پایان گفت: سربازان وظیفه در هفته اول به دلیل اینکه از فضای خانواده دور شده‌اند، باید بیش از پیش توکل‌شان به خدا باشد. در سربازی، سرباز زندگی مستقل از خانواده را تجربه می‌کند. سربازی تمرین زندگی با حداقل امکانات است. در سربازی مدارا با دیگران را می‌آموزند. در سربازی حس مسئولیت‌پذیری بالا می‌رود و سربازان قانون‌گرایی و خوداتکایی را می‌آموزند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی صندوق ملی محیط زیست، سجاد انجم‌شعاع با اشاره به حمایت و توجه ویژه صندوق ملی محیط زیست به اجرای طرح‌های حوزه‌های مختلف محیط زیست، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۳۸ طرح در حوزه زیست محیطی مورد حمایت تسهیلاتی قرار گرفته و بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست یکی از پشتوانه‌های اصلی حفاظت از محیط زیست کشور است که با اعطای تسهیلات و حمایت مالی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، همکاری در طرح‌های آموزشی و فرهنگ سازی برای بهبود شرایط زیست محیطی، اعطای تسهیلات مالی به کارخانجات و کارگاه‌ها و هرگونه منابع آلاینده برای کاهش آلودگی زیست محیطی، نقش موثری در حفاظت و احیا و بهره برداری پایدار از محیط زیست و منابع طبیعی و تنوع زیستی دارد.

انجم شعاع تاکید کرد: تسهیلات به طرح‌های درحوزه آب و فاضلاب، پسماند، هواو تجدیدپذیر پرداخت می‌شود که امیدواریم با تقویت توان مالی و منابع اعتباری صندوق ملی محیط زیست از طریق وصول درآمد‌های پیش بینی شده در قانون و تحقق سایر درآمد‌ها شاهد افزایش حمایت‌های مالی و اعطای تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های محیط زیستی در کشور باشیم.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست کشور افزود: بـر ایـن اسـاس در سال۱۴۰۲ تعـداد ۴۴ پـروژه در موضوعات آب و فاضلاب، پسماند، هوا و تجدیدپذیر با رقم تسهیلات بالغ بر ۴۶۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات حمایتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از این طرح‌ها ۱۴ طرح در بخش آب و فاضلاب، ۵ پروژه پسماند و ۲۵ پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر بود، تاکید کرد: از مجموع طرح‌های معرفی شده ۳۸ طرح در سال ۱۴۰۲ موفق به دریافت تسهیلات شدند که بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

انجم شعاع با اشاره به اینکه در بخش حمایتی یکی از رسالت‌های صندوق حمایت بیمه‌ای است، اظهار داشت: براساس مـاده ۷ اساسـنامه صنـدوق ملـی محیط زیسـت، ایـن امـکان بـرای صندوق ایجـاد شد تـا از طریـق شرکت‌ها و مؤسسات بیمـه، امکانـات و شـرایط لازم را بـرای بیمه کردن دام، باغات و محصولات کشاورزی در مقابل خسارت ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر انقـراض فراهـم کند و حـق بیمـه مربوطـه از محـل منابـع و اعتبـارات صنـدوق پرداخـت شود.

وی تاکید کرد: اقـدام بـرای پوشـش بیمـه‌ای “دام، باغـات و محصـولات کشـاورزی در مقابـل خسـارت ناشـی از جانوران وحشـی حمایت شـده و در معـرض خطـر انقـراض” بـرای نخستین بـار در دولـت انقلابـی و مردمی مـورد پیگیری قـرار گرفت و استقبال از اجرای این طرح، سبب شد توافقنامه جبران خسارت حیات‌وحش با صندوق بیمه کشاورزی در اسفندماه سال جاری برای مدت یک‌سال دیگر تمدید شود.

انجم شعاع تصریح کرد: با هدف حفاظت از گونه‌های جانوری حمایت شـده و در معـرض خطـر انقـراض و همچنیـن پرداخـت غرامـت بـه باغات، محصولات زراعی، دام، طیـور، زنبور عسل و آبزیان در مقابل خسارت‌های ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر انقراض توافق‌نامه‌ای بیـن صندوق بیمه کشاورزی و صندوق ملی محیط زیسـت منعقد شد که تاکنون ۸۸۹ مورد خسارت برای دریافت غرامت بیمه‌ای معرفی شدند که ۵۷۴ طرح خسارت بیش از ۸۲.۹۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

وی افزود: صندوق ملی محیط زیست در سال ۱۴۰۲ همچنین با توجه به مفاد اساسنامه و در راستای کمک به طرح‌های محیط‌زیستی به ویژه در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین حفظ و احیای زیستگاه‌های طبیعی و گونه‌های در معرض خطر و تقویت برنامه‌های حفاظت از زیستگاه‌ها، بیش از ۴۵ میلیارد ریال حمایت‌های مالی ارائه کرده است.

صنـدوق ملی محیط زیست مؤسسه ای وابسته بـه سازمان حفاظت محیط زیست است که در زمینه کمک بــه کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و جلوگیری از تخریب محیط زیست و بــه منظــور حفاظت، احیا و بهره برداری پایــدار از محیط زیست، منابع طبیعی و تنوع زیستی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • تشریح مشوق‌های قانونی سربازان وظیفه از زبان معاون فراجا | جزئیات کسر خدمت و معافیت ها
  • گلستان از امن ترین استان های کشور است/تشریح مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه
  • امریه «سرباز روستایی» در اردبیل از ۱۵ تا ۲۴ فروردین ماه ثبت‌نام می‌شود
  • فراخوان تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها/ تلفات سنگین اشغالگران
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت اعلام شد