Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نامه نیوز»
2024-04-25@06:23:23 GMT

بهینه سازی فیچر اسنیپت ها برای جستجوی صوتی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۹۲۴۷

سئو علمی است که سرعت به روز شدن آن بسیار زیاد می باشد و می توان گفت که اگر بخواهیم دائما نکات سئوی جدید را بیاموزیم و از بروز رسانی های جدیدی که در دنیای سئو ایجاد شده اند مطلع گردیم باید تمام وقت خود را به مطالعه در این زمینه اختصاص دهیم و به هیچ کار دیگری مشغول نشویم.

در سال های اخیر یکی از فاکتورهایی که تاثیر بی سابقه ای بر نتایج جستجوهای ارگانیک داشته است، جستجوی صوتی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله بدان دلیل است که با روی کار آمدن گوشی های تلفن همراه هوشمند و یا اسمارت فون ها روز به روز کاربران بیشتر و بیشتر در جستجوهای خود از دستیار های جستجوی صوتی استفاده می نمایند و هر روزه بر تعداد کسانی که برای جستجو در اینترنت از جستجوی صوتی استفاده می نمایند افزوده می شود.

به گزارش نامه نیوز در حالی که ربات های جستجوی صوتی مختلفی همچون Siri، Cortana، Amazon Echo، Google و بسیاری ربات های دیگر روی کار آمده اند و استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است، دیگر به هیچ وجه نمی توان اهمیت جستجوی صوتی و بهینه سازی وب سایت ها برای جستجوی صوتی را نادیده گرفت. کمپانی گوگل اعلام کرده است که با توجه به روند افزایش استفاده از جستجوی صوتی در میان کاربران و با توجه به افزایش روز افزون استفاده از اسمارت فون ها، تا سال 2020 بیش از 50 درصد جستجوهای اینترنتی را جستجوهای صوتی تشکیل خواهند داد و این نیازمند یک تغییر رویه اساسی در سئوی وب سایت ها می باشد.

فیچر اسنیپت ها

یکی از نکاتی که فیچر اسنیپت ها را به جستجوهای صوتی مرتبط می سازد آن است که در پاسخ به جستجوهای صوتی فیچر اسنیپت های مرتبط یافته شده توسط موتورهای جستجوگر، بلند قرائت می گردند. فیچر اسنیپت ها معمولا به عنوان نتیجه قرار گرفته در رتبه صفر یاد می شوند در واقع فیچر اسنیپت ها پاسخ های مستقیم و کوتاهی هستند برای سوالات کاربران که در بالای نتایج نمایش داده شده در صفحه نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر در کادری مستقل، نمایش داده می شوند. البته متن مربوط به فیچر اسنیپت ها از مطالب موجود در یکی از لینک های مرتبط موجود در صفحه اول نتایج جستجوها گرفته شده است. فیچر اسنیپت ها حاوی یک لینک به صفحه حاوی متن اصلی نیز می باشند و از این رو برای وب سایت ها بسیار با ارزش تلقی می شوند.

بر اساس آمارها هم اکنون برای بیش از 30% از عبارات جستجویی که کاربران در گوگل جستجو می نمایند فیچر اسنیپت وجود دارد. از این رو بروز رسانی روش های بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر به منظور راه یافتن به فیچر اسنیپت ها یک امر بسیار ضروری و با اهمیت می باشد.

نکته بسیار حائز اهمیتی که در رابطه با فیچر اسنیپت ها وجود دارد این است که زمانی که افراد از جستجوی صوتی استفاده می کنند، پاسخ های صوتی را نیز ترجیح می دهند و لذا برای آنها هیچ انتخاب دیگری بجز فیچر اسنیپت وجود ندارد و لذا فیچر اسنیپت ها پاسخ های بی رقیب جستجوهای صوتی می باشند و دست یابی به آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به خاطر داشته باشید که اگر شما بهترین و غنی ترین محتواها را در وب سایت خود داشته باشید و متا تگ های فوق العاده و عناوین بسیار خوبی در وب سایت خود استفاده نموده باشید اما نتوانید به فیچر اسنیپت ها دست یابید و یا به نوعی نتوانید محتوای وب سایت خود را در باکس فیچر اسنیپت جای دهید نخواهید توانست در جستجوهای صوتی بر سایرین پیشی بگیرید و محتوای شما آن محتوایی نیست که با صدای بلند برای کاربری که جستجوی صوتی انجام داده است خوانده می شود.

کلیدواژه های طولانی

تفاوت اصلی میان جستجوی صوتی و روش جستجوی ساده و نرمال قدیمی آن است که عبارات جستجو شده در جستجوهای صوتی عامیانه تر و گفتاری تر هستند. لذا برای آنکه بتوانید در جستجوهای صوتی به رتبه های بالاتر دست یابید باید شما استفاده از نوشتاری که خیلی رسمی نباشد و حالت گفتاری داشته باشد را به عنوان یکی از فاکتورهایی که می تواند برای موفقیت شما در این زمینه تاثیر گذار باشد، در نظر بگیرید.

اولین گامی که شما برای رسیدن به هدف خود یعنی دست یافتن به فیچر اسنیپت باید انجام دهید این است که عبارات جستجوی سوالی یا به نوعی عبارات جستجویی که کاربران به منظور کسب اطلاعات در زمینه شاخه کاری و صنف شما مطرح می نمایند را بیابید در واقع شما باید عبارات جستجویی را بیابید که مرتبط با محصولات و خدمات شما هستند و برای کسب اطلاعات در آن زمینه جستجو می شوند. برای این کار شما می توانید علاوه بر استفاده از ابزارهای جستجوی کلیدواژه ها از کاربران و مشتریان خود نیز کمک بگیرید و همچنین به بخش FAQ یا سوالات متداول در وب سایت خود و دیگر رقبای خود مراجعه کنید و ببینید که کاربران معمولا چه نوع سوالاتی را در زمینه کاری شما مطرح می نمایند.

یکی از ابزارهایی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، ابزار Answer the public می باشد که می تواند در زمینه راه یابی به کوئری های جستجوهای صوتی بسیار موثر واقع شود. این ابزار به شما کمک می کند که هدف کاربران از عبارات جستجوی مطرح شده توسط آنها را با توجه به نوع کلمه پرسشی موجود در عبارت جستجوی کاربران گروه بندی نمایید تا بتوانید برای هر دسته از سوالات پاسخ های مناسب با آنها فراهم نمایید. زمانی که شما سوالات مطرح شده توسط کاربران را می یابید حال متوجه می شوید که باید علاوه بر گفتاری بودن نوشتار شما یک مساله دیگر را نیز در نظر داشته باشید و آن هم استفاده از کلیدواژه های طولانی است، کلیدواژه هایی که به نوعی عبارت جستجوی کاربران که در جستجوهای صوتی اغلب به صورت سوال می باشد را پوشش دهد.

پس از آنکه لیست سوالات احتمالی کاربران درباره موضوعات مرتبط با وب سایت خود را یافتید حال باید آنها را در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید تا نتایجی که در فیچر اسنیپت های مرتبط با هریک از آنها ارائه می شود را بیابید. حال باید نتایج را مورد آنالیز قرار دهید تا ببینید که وب سایت هایی که برای موضوعات مد نظر شما به فیچر اسنیپت ها دست یافته اند دارای چه ویژگی ها و چه قابلیت هایی هستند و سپس وب سایت خود را در زمینه های نام برده بهبود دهید و این روند بهبودها را حتی بیش تر از آنها ادامه دهید تا بتوانید بر آنها پیشی بگیرید. برای مثال ممکن است که وب سایتی که در فیچر اسنیپت جای گرفته است به قدر کافی اطلاعات خوب و جامعی در مقاله خود ایجاد ننموده باشد و یا توضیحات مربوط به سوال کاربر که در فیچر اسنیپت ظاهر شده است کوتاه باشد و ... . شما باید این کاستی ها را بیابید آنها را در وب سایت خود جبران سازی نمایید تا بتوانید به فیچر اسنیپت دست یابید.

بهینه کردن محتوای وب سایت برای جستجوهای صوتی

گام بعدی در جهت بهینه سازی محتوای وب سایت برای جستجوهای صوتی و یا به عبارتی بهینه سازی محتوای وب سایت برای دست یافتن به فیچر اسنیپت آن است که شما سوالاتی که در مرحله قبل یافتید را در محتوای وب سایت خود پاسخ دهید. شما باید برای پاسخ دادن به هر یک از سوالات مقاله ای در وب سایت خود ایجاد نمایید. شاید با خود بگویید که در فیچر اسنیپت تنها چند جمله مختصر درباره یک موضوع نمایش داده می شوند پس نیازی به ایجاد یک مقاله کامل نیست بلکه تنها یک پاراگراف درباره یک موضوع کفایت می کند. اما این طور نیست زیرا شاید که گوگل تنها یک پاراگراف از یک متن را گلچین کند و به عبارتی تنها درصد کمی از یک محتوا را در فیچر اسنیپت نمایش دهد اما شما برای آنکه بتوانید کاری کنید که گوگل محتوایی از وب سایت شما را در فیچر اسنیپت نمایش دهد باید یک مقاله کامل درباره آن موضوع ایجاد نمایید و نباید این گونه باشد که مقاله شما تنها پاسخ سوال مد نظر را در بر بگیرد بلکه مقاله شما باید به گونه ای باشد که به جزییات موضوع نام برده نیز در آن اشاره شده باشد.

شما باید ابتدا در مقاله خود یک پاسخ مستقیم برای سوال مربوطه که می خواهید در فیچر اسنیپت مربوط به آن بخشی از محتوای شما نمایش داده شود، بیاورید و سپس در ادامه مقاله اطلاعات و جزییات بیشتری درباره آن موضوع ذکر نمایید و عمقی تر درباره آن بحث کنید. همه ما به خوبی می دانیم که گوگل بیشتر به محتواهایی علاقه دارد که جزییات بیشتری درباره ی یک موضوع را در بر می گیرند و با وجود آنکه در فیچر اسنیپت تنها بخش کوچکی از یک محتوا را نمایش می دهد، در انتهای آن لینکی به مطلب اصلی می دهد تا کاربران بتوانند برای مطالعه بیشتر درباره آن موضوع به آن محتوا مراجعه نمایند، پس محتوای شما باید علاوه بر پاسخ اصلی سوال جزییات و اطلاعات دیگری را شامل شود تا گوگل مطلب شما را برای نمایش دادن در فیچر اسنیپت انتخاب نماید و بتواند برای کسب اطلاعات بیشتر لینک مطلب شما را قرار داده و کاربران را به محتوای شما ارجاع دهد.

یک فرمول ساده برای ایجاد یک مقاله کامل درباره یک سوال کوچک آن است که شما پس از آنکه پاسخ سوال مربوطه را در مقاله خود آوردید سوالات مرتبط با آن سوال و یا عبارات جستجوی مرتبط با آن سوال را نیز بیابید و سپس آنها را نیز در محتوای خود پوشش دهید. این گونه شما می توانید هم یک مقاله کامل درباره یک سوال ایجاد نمایید و هم سوالات مرتبط با آن سوال را نیز پاسخ داده اید. البته انجام این کار ممکن است اندکی نیاز به جستجوی کلیدواژه ها و آزمون و خطا داشته باشد اما در نهایت شما متوجه خواهید شد که بکارگیری کدام روش می تواند نتایج بهتری برای شما به همراه داشته باشد.

شما همچنین می توانید در محتوای خود از روش Q&A یا به عبارتی پرسش و پاسخ استفاده نمایید. برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که استفاده از روش Q&A مختص صفحه FAQ می باشد و تنها در این صفحات می توانند محتواهای پرسش و پاسخی ایجاد نمایند اما این تصور کاملا اشتباه است زیرا می توان صفحات بسیاری به این فرم در وب سایت ایجاد نمود. با استفاده از این روش شما می توانید گوگل را راحت تر متقاعد کنید که محتوایی از وب سایت شما را به عنوان فیچر اسنیپت انتخاب نماید، این مساله ارزش آن را دارد که یک بار دیگر محتواهای موجود در وب سایت خود را بازبینی نمایید و بررسی کنید که کدامیک از محتواها را می توانید در قالب پرسش و پاسخ مطرح نمایید و سپس هر محتوایی که پتانسیل تبدیل شدن به پرسش و پاسخ را دارد آن را به این فرم بهینه سازی نمایید.

بیش از یک سوم فیچر اسنیپت ها دارای یک تصویر درون باکس خود می باشند این مساله نشان دهنده آن است که گوگل علاوه بر موضوع محتوای موجود در وب سایت شما وجود سایر المان های دیداری و هر المان دیگری که به درک راحت تر مفهوم کمک نماید را نیز در انتخاب فیچر اسنیپت ها در نظر می گیرد. شما می توانید برای آنکه شانس خود را برای نمایش محتوای وب سایت خود در فیچر اسنیپت ها افزایش دهید سعی از المان های دیداری و یا نمودارها و جدول ها نیز برای کمک به درک بهتر موضوع کمک بگیرید. یک نکته دیگر که در فیچر اسنیپت ها زیاد به چشم می خود وجود لیست های بالت دار در باکس مربوط به فیچر اسنیپت است. شما می توانید از لیست های شماره گذاری شده و یا لیست های بالت دار برای مرتب تر کردن محتوا و همچنین تبدیل کردن محتواهای طولانی به گام های کوتاه تر و ساده تر از لیست هیا بالت دار استفاده نمایید، این کار محتوای شما را برای جستجوهای صوتی نیز بهینه سازی می نماید.

به خاطر داشته باشید که گوگل هنگامی که در فیچر اسنیپت ها لیست های بالت دار طولانی را نمایش می دهد، تنها چند خط لیست را نمایش می دهد و در انتها آن اشاره می کند که برای دیدن سایر موارد به وب سایت مربوطه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از این روش و ایجاد لیست های بالت دار طولانی، پس از آنکه محتوای شما موفق به نمایش در فیچر اسنیپت شد، شانس تبدیل شدن کاربران جستجوهای صوتی به کاربران وب سایت خود را نیز افزایش دهید و از این طریق ترافیک وب سایت خود را بهبود دهید.

جستجوهای محلی

همان طور که پیش تر گفته شد، با همه گیر شدن استفاده از اسمارت فون ها جستجوهای صوتی روز به روز در حال افزایش است و هر روز بر تعداد کاربرانی که برای جستجوهای خود از این روش استفاده می کنند افزوده می شود و تمرکز جستجوهای صوتی بر جستجوهای محلی می باشد. از این رو توجه به مساله جستجوهای صوتی برای آن دسته از فروشگاه ها که در استراتژی های سئوی خود بر جستجوهای محلی تمرکز می نمایند بسیار اهمیت دارد بخصوص که تحقیقات نشان داده است 50% از بازدیدکنندگان موبایلی که جستجوهای محلی انجام می دهند در کمتر از یک روز از زمان جستجوی انجام شده به صورت حضوری از یک فروشگاه دیدن می نمایند. این بدان معنی است که نرخ تبدیل کاربران به مشتریان در جستجوهای محلی موبایلی 50% می باشد.

البته زمانی که کاربران فروشگاه ها و یا رستوران ها و در حالت کلی جستجوهای محلی انجام می دهند، عموما برای آنها فیچر اسنیپت ها نمایش داده نمی شوند بلکه پروفایل تجارت های مختلف در Google My Business نمایش داده می شود که البته زمانی که جستجوی صوتی انجام می شود پروفایل Google My Business تجارت مربوطه با صدای بلند برای کاربر خوانده می شود. شاید برای شما جالب باشد بدانید که جستجو درباره آدرس یک فروشگاه یا محل ارائه یک نوع خدمات خاص بیشترین تعداد جستجوها در میان جستجوهای صوتی محلی را به خود اختصاص می دهد. این نوع جستجو ها بیشتر در زمانی که افراد در حال حرکت در خیابان و یا رانندگی می باشند مورد استفاده قرار می گیرند.

خب تا اینجا با اهمیت جستجوهای صوتی در مورد جستجوهای محلی آشنا شدید، حال باید بدانید که چگونه می توانید در جستجوهای محلی به رتبه صفر دست یابید تا اطلاعات صفحه شما با صدای بلند برای کاربر خوانده شود. اول آنکه باید حتما و حتما در Google My Business برای تجارت خود یک پروفایل ایجاد نمایید، بدون وجود یک پروفایل در Google My Business شانس برنده شدن شما در جستجوهای صوتی محلی صفر است. آموزش Google My Business را مطالعه نمایید .سپس باید اطلاعات مربوط به آدرس، شماره تلفن فکس و ... تجارت خود را با دقت و به درستی هم در پروفایل تجاری خود و هم در وب سایت خود قرار دهید. اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تلفن شما و سایر اطلاعاتی که می تواند کاربران را به شما متصل نماید باید در دسترس ترین حالت ممکن در وب سایت شما قرار داده شود تا گوگل بتواند به سادگی آنها را بیابد و کراول نماید، این کار شانس شما را برای قرار گرفتن در رتبه صفر افزایش خواهد داد و در این صورت شما برنده چالش جستجوی صوتی خواهید شد و گوی سبقت را از رقبا خواهید ربود.

دقت کنید که اطلاعات تماس شما به هیچ وجه نباید در یک تصویر و یا یک المان غیر قابل کراول قرار داشته باشد، بلکه باید کاملا به صورت نوشتاری باشد تا موتور جستجو گر قادر به کراول کردن آن باشد. یکی دیگر از ترفندهایی که می تواند موجب رضایت موتورهای جستجوگر از وب سایت شما شود و شانس شما را برای برنده شدن در جستجوهای محلی و صوتی افزایش دهد استفاده از اسکیما مارک آپ است که البته باید دقت کنید که استفاده از آن به درستی انجام شود.

به عنوان نکته آخر در این زمینه باید مجددا متذکر شوم که بروز بودن اطلاعات شما در Google My Business از اهمیت بسیاری برخوردار است شما باید هر گاه که شماره تلفن جدیدی برای تجارت خود تهیه می کنید و یا آدرس تجارت خانه خود را تغییر می دهید سریعا اطلاعات مربوط به آن را در پروفایل Google My Business تجارت خود وارد نمایید تا از قطع ارتباط خود با کاربرانی که جستجوهای محلی انجام می دهند جلوگیری نمایید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ایجاد یک لوکیشن در گوگل مپ برای محل دفتر تجاری یا فروشگاه شما و قرار دادن آن لوکیشن در پروفایل Google My Business نیز می تواند در موفقیت شما برای دست یابی به رتبه صفر در جستجوهای محلی و ربودن گوی سبقت در جستجوهای صوتی از رقبا، بسیار مفید باشد.

موبایل فرندلی بودن

به خاطر داشته باشید که مساله جستجوی صوتی به شدت با مساله جستجوی موبایلی مرتبط است و اغلب جستجوهای صوتی توسط کاربران موبایلی انجام می شود و لذا یکی دیگر از پارامترهایی که می تواند در رتبه بندی شما برای جستجوهای صوتی تاثیر گذار باشد، موبایل فرندلی بودن وب سایت شما است. ممکن است شما بگویید در جستجوهای صوتی که توسط کاربران موبایلی انجام می شود تنها فیچر اسنیپت است که برای کاربران با صدای بلند خوانده می شود و معمولا کاربران موبایلی به صفحه مربوطه مراجعه نمی نمایند، پس چرا باید به موبایل فرندلی بودن وب سایت خود توجه نماییم؟ جواب ساده است، زیرا گوگل به وب سایت هایی که موبایل فرندلی هستند ارزش بیشتری می دهد و آنها را در اولویت های رتبه بندی خود قرار می دهد و لذا چون موتورهای جستجوگر گوگل هستند که انتخاب می نمایند کدام وب سایت به فیچر اسنیپت راه یابد، پس شما باید جوانب رضایت گوگل را نیز فراهم نمایید. برای آنکه شاهدی برای اثبات این گفته خود بیاورم به مساله موبایل فرست ایندکس اشاره می کنم، کافیست اندکی به این مساله فکر کنید تا متوجه شوید گوگل چقدر به موبایل فرندلی بودن وب سایت ها اهمیت می دهد و این مساله تا چه حد می تواند بر رتبه بندی وب سایت ها تاثیر گذار باشد.

علاوه بر این باید به خاطر داشته باشید که با وجود آنکه کاربرانی که جستجوهای صوتی انجام می دهند ترجیح می دهند پاسخ های صوتی بشنوند، اما باز هم احتمال آن وجود دارد که این کاربران بخواهند برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه وب سایت مربوطه مراجعه نمایند و اگر این وب سایت موبایل فرندلی نباشد و کاربران هنگام مراجعه به آن با مشکلاتی مواجه شوند نرخ دفع کاربران وب سایت افزایش می یابد و لذا نمی تواند برای مدت زمان زیادی به عنوان فیچر اسنیپت برای یک کوئری باقی بمانید.

نتیجه گیری

زمانی که صحبت از رقابت برای رسیدن به رتبه صفر و دست یابی به فیچر اسنیپت ها به میان می آید هیچ نکته و استراتژی مجزایی بجز آنهایی که برای سئوی یک وب سایت بدان ها تاکید می شود وجود ندارد، تمامی استراتژی ها همان ها هستند و همچنان همه آنها مبتنی بر نیاز و خواسته کاربران می باشند و لذا شما اگر بخواهید که به فیچر اسنیپت ها دست یابید باید فقط و فقط بر روی خواسته کاربران متمرکز شوید.

اگر نگاهی به بروز رسانی های جدید گوگل مثل همینگ برد و رنک برین بیاندازید متوجه خواهید شد که گوگل هر چه بیشتر به سمت بهینه سازی وب سایت ها برای جلب رضایت کاربران حرکت می کند. پس اگر شما سعی کنید که به سمت خواسته کاربران حرکت کنید خواهید توانست هم در فیچر اسنیپت ها و هم در جستجوهای صوتی به موفقیت دست یابید.

با تشکر از سایت سئو روز برای تهیه این مقاله


منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار با اشاره به اینکه سامانه جستجوی شغلی بستری مناسب برای رقالبت سالم میان دفاتر کاریابی ها است گفت:کاریابی های برتر استفاده کننده از این سامانه معرفی می شوند. - اخبار اقتصادی -

امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،  سامانه جستجوی شغل را بستر مناسبی برای رقابت سالم میان دفاتر کاریابی به عنوان یکی از بازیگران زیست بوم اشتغال مطرح کرد.

وی افزود: تغییرات سریع دنیای کار و ظهور فن آوری های جدید سبب پیدایش مشاغل جدید و متنوع شده و  باعث تغییر ماهیت بسیاری از مشاغل شده است. برای اینکه افراد بتوانند در طول زندگی خود مشاغل همسو با علایق و ارزش­هایشان را دنبال کنند مجبورند ضمن پیش بینی تغییرات، بطور مداوم مهارت­ ها و شایستگی های خود را با نیاز بازار کار را ارتقاء دهند.

ملک گفت: دفاتر کاریابی با ارایه آمار و اطلاعات شفاف و قابل اعتماد در سریع­ترین زمان ممکن از طریق ابزارهای کاربر پسند مانند سامانه جستجوی شغل می توانند در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی موثر واقع شوند و نیاز کاربران مختلف مانند کارجویان و کارفرمایان را مرتفع نماید.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کاربیان کرد: به منظور ایجاد محیطی سالم در جهت بهینه سازی عملکرد دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی و بهره وری مطلوب از سرمایه، نیروی انسانی و امکانات موجود و تحقق اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانمندی‌های سیستمی و مدیریتی دفاترکاریابی بر اساس عملکرد آنان در سامانه جستجوی شغل مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت. پیش بینی می گردد با تشویق دفاتر کاریابی برتر زمینه رقابت سالم برای فعالیت آنان فراهم گشته و با بهبود سطح کیفی خدمات کاریابی، میزان اثربخشی آنان در تعدیل و تنظیم بازار کار افزایش یابد.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وهدایت نیروی کار وزارت تعاون درتشریح عملکرد این سامانه گفت؛ در 10 ماهی که از آغاز به کار این سامانه می گذرد تعداد  330هزار نفر نیروی کار در سامانه ثبت نام کرده اند.  از این تعداد 163 هزار نفر روزمه خود را تکمیل کرده و درخواست شغل داده اند.

وی درباره استقبال کارفرمایان از این سامانه بیان داشت در این مدت  بیش از 30 هزار کارفرما در سامانه  ثبت نام کردند و 320 هزار فرصت شغلی را به ثبت رسانده اند.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی وهدایت نیروی کار وزارت کار افزود: برای 113 هزار نفر از کارجویان توسط دفاتر کاریابی معرفی نامه جذب صادر شده و حدود  35 هزار نفر از آنان مشغول بکار شده اند.                

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • خدمات سئو سایت
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • مهمترین اقدامات انجام شده پروژه سایت نهضت ملی مسکن اشکذر