Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:31:32 GMT

علیزاده: سختی نکشیدم زیرا عاشق بودم

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۹۶۰۱

علیزاده: سختی نکشیدم زیرا عاشق بودم

آیین نکوداشت نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان: آیین نکوداشت نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران دیشب ۱۹ شهریور در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

سیروس ابراهیم زاده، کیانوش عیاری و حسین علیزاده سه چهره شاخص سینما و موسیقی بودند که در این مراسم از آنها تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مراسم هنرمندان بسیاری همچون امین تارخ، فریدون جیرانی، پرویز پورحسینی، علیرضا داودنژاد، سیروس الوند، اصغر همت، مجید مظفری، کمال تبریزی، فرزاد موتمن و سروش صحت حضور یافته بودند.

هارون یشایایی رئیس جشن خانه سینما در ابتدای این مراسم با اشاره به تاریخچه سینمای ایران گفت: صد سال است که سینمای ملی داریم و حالا روز ملی سینما داریم و من در آستانه روز ملی سینما این روز را به همه دست اندرکاران سینما تبریک می گویم. این هنرمندان‌اند که هنر را بالنده و ما را از ارزش‌های هنری آگاه می کنند. اگر ادبیات فارسی شکل گرفت و در حال حاضر به حیات خود ادامه می‌دهد به خاطر حافظ و سعدی است. اگر سینمای ما این افتخار را دارد که از ونیز و کن و اسکار جایزه می گیرد به خاطر افرادی است که در این زمینه زحمت کشیده‌اند.وی درباره چهره‌هایی که در این دوره از جشن خانه سینما تجلیل می‌شوند تاکید کرد: کیانوش عیاری روزهای سخت سینمای ایران را گذرانده است و حسین علیزاده هم بسیار برای سینمای ایران زحمت کشیده است.

سیروس ابراهیم زاده اولین هنرمندی بود که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت.

سیروس الوند پس از حضور روی سن ابراهیم زاده را اینگونه وصف کرد: سیروس ابراهیم زاده برای نسلی است که باسواد بودند. نه اینکه نسل الان باسواد نباشند اما آن نسل حس می کردند سواد احتیاج است. این موضوع در همه زمینه ها وجود داشت و ابراهیم زاده در همه زمینه ها فعال بود، او خیلی در کار رفیق است و انرژی زیادی در طول کار می دهد.تورج منصوری یکی از برگزار کنندگان این جشن درباره ابراهیم زاده اذعان کرد: سینمای ما مثل تیر دانشی است که از متن جامعه شلیک شده و این تیر نوکی دارد و به جاهای مختلف می رود، نوک این پیکان کارگردانان خوب است که در دنیا می درخشند. سیروس ابراهیم زاده فردی است که هم به سواد مجهز است هم متین است. افرادی مثل سیروس ابراهیم زاده توشه این کار را فراهم می کنند. ما مخلص سیروس ابراهیم زاده هستیم.

ابراهیم زاده پس از حضور روی سن و دریافت لوح و نشان گفت: از همه شما تشکر می کنم البته تواضع نمی کنم که بگویم شایسته الطاف شما نیستم چون می گویند پشت تواضع زیاد، تفرعن زیادی وجود دارد، بنابراین واژه های لازم را پیدا نمی کنم که بگویم چقدر خوشحالم. این شادی ها ارزشمند است چون نسل جوانی که خواهد آمد و در حال حاضر حضور دارند مطمئن می شوند این راه سخت بی اجر و مواجب نمی ماند. همچنین این تجلیل ها برای کسی که تجلیل می شود فرصتی می دهد به گذشته خود و افت و خیزهای زندگی اش نگاه کند و درس های واپسین زندگی را فرا بگیرد.وی ادامه داد: من مفتخرم که در عصری توانستم هنوز زنده بمانم که سینما پرچمدار بازشناسی فرهنگ غنی و تاریخ زندگی اجتماعی است. در حال حاضر کمتر جشنواره ای وجود دارد که یک ایرانی در آن نباشد و تاریخ معاصر از این جهت وامدار سینما است.

در ادامه مراسم و بعد از اجرای قطعه‌ای از گروه موسیقی پالت نوبت به تجلیل از محمدحسن خوشنویس مدیر پیشین فیلمخانه ملی رسید. خوشنویس امسال جایزه ویژه سیف الله داد را از آن خود کرد. وی بعد از دریافت این جایزه گفت: غیرممکن است کسی در یک امر فرهنگی فعالیت کند و مدعی باشد که خودش به تنهایی همه کارها را کرده است بنابراین من هم کار فرهنگی را به همراه خانواده ام انجام داده ام، البته در فیلمخانه ملی همه همکارانم همدلانه درباره این میراث فرهنگی فکر می کردیم. به طور کلی فرهنگ در جهان بر اساس تصویر است نمی توان از فرهنگ صحبت کرد و بحث تصویر وجود نداشته باشد، کسانی که در عرصه تصویرگری فعالیت می کنند مساله بزرگی بر دوششان است، ضمن اینکه کار فرهنگی یک امر مستمر و برای همه عمر است، نمی شود آن را رها کرد.کیانوش عیاری سومین فردی بود که در این مراسم مورد تجلیل و سپاس قرار گرفت و به همین سبب علیرضا داوودنژاد، حسن فتحی، مرتضی رزاق کریمی و فرشته طائرپور برای این مراسم روی صحنه حاضر شدند.

عیاری پس از حضور روی صحنه و مورد استقبال قرارگرفتن از سوی حضار گفت: وارد دوران تواضع نمی شوم چون از صحبت های دوستان درباره خودم کیف کردم. در کل روز ملی سینما را به دوستداران سینما تبریک می گویم.

حسین علیزاده آخرین فردی بود که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت. همایون اسعدیان، محمد سریر، امین تارخ و ابراهیم حقیقی افرادی بودند که برای این آیین روی صحنه آمدند.

همایون اسعدیان با یادآوری روز آشنایی خود با علیزاده با تمجید از وی گفت: علیزاده با قطعه های خود در دهه ۵۰ به هم نسلان ما شور و شعف زیادی داد و من از این بابت از او تشکر می کنم.

حسین علیزاده پس از تشویق شدید حضار روی صحنه آمده و گفت: خوب است وقتی دوستان این همه لطف دارند از آنها تشکر کنم. انجام فعالیت موسیقایی در ایران سخت است اما من سختی نکشیدم زیرا من عاشقی بودم که دنبال گمشده خود بود. البته من در هیچ شرایطی امید خود را از دست ندادم و در پیچ و خم های زیاد سینمای ایران یاد گرفتم از مسایل مختلف مانند عشق، کمک به همنوع و انسانیت غافل نباشم. من افتخار می کنم با سینمای ایران همکاری داشته ام.

این مراسم تا پاسی از شب ادامه داشت و در پایان گروه پالت قطعه‌ای را به حسین علیزاده نواخت. آیین نکوداشت جشن سینمای ایران در حالی برگزار شد که هنوز زمان و مکان دقیق جشن اصلی سینمای ایران مشخص نیست.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد شهرستان شفت از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: پروژه گاز رسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) با همت اداره گاز شهرستان نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) خوشبختانه تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند بود، افزود: اعتبار هزینه شده این پروژه بیش از ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

نقدی با اشاره به اینکه متراژ خط لوله پروژه ۳۶۲۲ متر است که تاکنون این پروژه ۱۷۰۰ متر توسط پیمانکار اداره گاز اجرا شده است، افزود: با اتمام این پروژه ۵۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) برخوردار و بیش از ۲۶۰ علمک گاز نصب خواهد شد.

وی با اتمام این پروژه مهم و بزرگ در امام زاده ابراهیم (ع) بیان کرد: حضور گردشگران و اقتصاد گردشگری برای اهالی این روستا از اهمیت بالای برخوردار خواهد شد و با اتمام این پروژه تمامی روستاهای شهرستان شفت سبز و تا پایان فصل بهار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 6093135

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...