Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: فراهم کردن زمینه برای رشد دانش‌آموزان، توسعه روحیه پژوهشی، ارزش بخشیدن به دستاوردهای علمی و هدایت استعدادها و خلاقیت‌ها از اهداف مهم جشنواره جوان خوارزمی است.وی، تولید دانش و بومی کردن آن، تشکیل انجمن‌های پژوهشی، افزایش مشارکت حداکثری دانش‌آموزان و انجام کارهای پژوهشی به صورت گروهی و تیمی را از دیگر اهداف جشنواره جوان خوارزمی ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بیان کرد: دبیرخانه نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در پژوهش سرای دانش‌آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مستقر است.مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه 307 طرح پژوهشی در مرحله منطقه‌ای این استان داوری شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 156 به دبیرخانه استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی ارسال شد.ساکی اضافه کرد: تعداد آثار ارائه شده در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی البرز نسبت به سال گذشته، رشد 240 درصدی را نشان می‌دهد.وی یادآور شد: طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزان البرزی در 14 زمینه علمی شامل ریاضی، شیمی، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، عمران، هنری، نانو تکنولوژی، زبان و ادبیات فارسی، فیزیک، رایانه، برق الکترونیک، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی وعلوم اجتماعی و روانشناسی مورد داوری قرار گرفت.مدیرکل آموزش و پرورش البرز ضمن قدردانی از تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی در این استان اضافه کرد: 42 داور با تجربه و متخصص مسئولیت داوری طرح‌های راه یافته به مرحله استانی برای انتخاب و شرکت در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی را بر عهده داشتند.ساکی تصریح کرد: 57 طرح پژوهشی از دانش‌آموزان این استان به نوزدهمین جشنواره کشوری جوان خوارزمی در سال تحصیلی 96-95 راه یافت.این مسئول یادآور شد: این نمایشگاه به مدت دو روز در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار شد که در آن دانش‌آموزان البرزی به دفاع حضوری از طرح‌هایشان در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی پرداختند.ساکی گفت: از استان البرز به همت دبیرخانه استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی که در پژوهش‌سرای معلم‌آموز و پرورش ناحیه یک کرج و اداره فنی و حرفه‌ای اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ٢٥ طرح از نواحی چهار گانه آموزش و پرورش البرز و شهرستان نظرآباد شرکت کردند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد

  احمد علی سرحدی  در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی چابهار اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌ عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.

مدیرآموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ۱۰ نفر از همسالان خود هستند.

اختتامیه جشنواره "سفیران سلامت" در چابهار برگزار شد

سرحدی افزود: همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.

وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.

مدیر آموزش و پرورش چابهار یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار