Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاشیه سود باید برای عمده فروش ۳ درصد و برای خرده فروش حداکثر ۵ درصد قیمت باشد و این موضوع دقیقا روی هر کالایی درج شود تا مردم و خریداران بدانند قیمت تمام شده این کالا درب کارخانه چقدر است.

قدس آنلاین- عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصادی و نویسنده کتاب برنامه ریزی اقتصاد درباره افزایش کالاهایی که مشمول عدم درج قیمت می شوند به خبر نگار قدس آنلاین گفت: اینکه قیمت مصرف کننده از روی کالاها حذف شود یک طرح ناقص است که اجرای آن می تواند به افزایش گران و فروشی و هرج و مرج در بازار منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه ادامه داد: راه حل این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت حتما قیمت تمام شده تولید کننده درب کارخانه را روی هر محصولی درج کند و دقیقا حاشیه سود صفر تا ۵ درصدی را برای آن اعمال کند. شیخی در تشریح این موضوع بیان داشت: این حاشیه سود باید برای عمده فروش ۳ درصد و برای خرده فروش حداکثر ۵ درصد قیمت باشد و این موضوع دقیقا روی هر کالایی درج شود تا مردم و خریداران بدانند قیمت تمام شده این کالا درب کارخانه چقدر است. وی ادامه داد: از این طریق مصرف کننده متوجه خواهد شد حاشیه سود اخذ شده از سوی فروشنده ناعادلانه نیست.

این استاد اقتصاد تصریح کرد: از این طریق به مصرف کنندگان آموزش دهیم که متوسط سود خرده فروشی در دنیا بیشتر از ۵ درصد نیست و سود عمده فروشی هم با توجه به کثرت فروش و حجم بالای فروش قطعا باید حاشیه سودش از خرده فروشی کمتر باشد بنابراین راه حلی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حذف درج قیمت روی کالاها پیشنهاد داده غلط و ناقص است و آن طور که از اظهارات مسئولین امر پیداست نوعی طرح آزمایشی و به نوعی آزمون و خطا است. وی در خاتمه به قدس آنلاین گفت: وزارت صمت با این اقدام اشتباه فاحشی مرتکب شده چرا که این موضوع اصلا آزمون و خطا بردار نیست و قطعا در آینده با ایجاد مشکلاتی موجب هرج و مرج و بی نظمی می شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس گفت: این طرح معاملات عادی و روزانه مردم را شامل نمی‌شود و حداکثر شامل یک درصد از افراد جامعه می‌شود.

در حال تکمیل

کد خبر 6090519 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد