Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-27@07:27:39 GMT

سکوت جایز نیست/ هل من ناصر ینصرنی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۰۸۶۳

سکوت جایز نیست/ هل من ناصر ینصرنی


جشنواره «مسیر عشق» در پی کشتار مسلمانان میانمار توسط برخی از افراطی های این کشور بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش بی‌باک، نخستین جشنواره فیلم و عکس «مسیر عشق» در پی حوادث پیش آمده در کشور میانمار و کشتار تعدادی از مسلمانان در این کشور بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بار دیگر در هیاهوی پرطمطراق دموکراسی طلبی، آزادی خواهی و نمایش مضحک عدالت از سوی سردمداران قدرت های جهانی شاهد فجیع ترین جنایت ها، کشتارهای جمعی، کوچ های اجباری قومی، ویرانی و آتش کشیده شدن خانه ها و جنازه های مسلمانان توسط جریانات افراطی و تندرو با چراغ سبز نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینکه این بار جنایت توسط قصابان و جلادانی در حال وقوع است که مدال دروغین و پر زرق و برق صلح طلبی بر سینه شان می درخشد.

بار دیگر در حالی که جهان شاهد تلنبار درد و رنج بشری، نسل کشی و جنایات هولناک علیه بشریت است سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر دردناک تر جلوه کرده است.

چگونه است در جهان گرفتار بی عدالتی و تبعیض بوق های تبلیغاتی غرب و رسانه های قدرتمدار سرمایه داری غربی و صهیونیسم بین الملل برای یک ترقه و انفجار کوچک در پاریس، تل آویو، واشنگتن و لندن حنجره پاره می کنند ولی در قبال حجم عظیم وحشی‌گری و جرم و جنایت در حق مسلمانان مظلوم و محروم میانمار خفقان گرفته اند.

توطئه کشتار مسلمانان این بار در میانمار نشان می دهد که اسلام ستیزی و سناریوی فشار بر مسلمانان و آواره سازی پیروان دین اسلام با جدیت از سوی افراط گرایان غربی و شرقی دنبال شده است و در سکوت نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر این توطئه جهانی با شدت و وقاحت بیشتری دنبال می شود.

پیغمبر اکرم(ص) فرمود: «هرکس صدای تظلم و دادخواهی و کمک خواهی مسلمانی را بشنود و به یاری او نشتابد او مسلمان نیست.»

و یا سالار شهیدان عالم امام حسین(ع) می فرمایند: «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.»

جنایت دهشتناک و سازمان‌یافته علیه مسلمانان محروم روهینگیا بدون شک، مایه ننگ و خواری همه مدعیان عدالت و آزادی و دموکراسی و همه سازمان ها و تشکل های حقوقی و امنیتی بین المللی است.

تاریخ گواه است که مسلمانان میانمار اقلیتی را تشکیل می دهند که سال ها زیر وحشتناک ترین فشارها و شکنجه ها از سوی اکثریت و حاکمیت کشور میانمار قرار دارند. این روند در سال های اخیر و به ویژه به تازگی اوج گرفته است.

تاکنون بیش از ۲۰ هزار مسلمان در میانمار کشته شده‌اند و به بیش از ۵ هزار زن در این کشور تجاوز شده است. این چرخه وحشتناک و ضدانسانی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک همصدایی قابل تامل و حیرت انگیز رسانه ها و سیاستمداران پرادعای غربی نسبت به این حجم عظیم از جنایت و وحشیگری سیاست سکوت و بی تفاوتی در پیش گرفته اند. دسته دسته مسلمانان را قتل عام کرده، آتش می زنند و به دریا می‌اندازند در حالی که از روز ۲۰ آگوست تاکنون ۱۴۶ هزار مسلمان از روهینگیا به بنگلادش فرار کردند.

گفته می‌شود که حتی نیروهای نظامی میانمار به مهاجمان کمک می‌کنند و این کشتار در سکوت رسانه‌های خبری و سازمان ملل در حال انجام است. دولت میانمار که تحت حمایت غرب است و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی هم با آن تعامل و همکاری دارند، برای سرپوش گذاشتن بر این نسل کشی مانع دسترسی خبرنگاران بین المللی به منطقه می‌شود.

تردیدی نیست که کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در میانمار نمونه‌ای از نسل‌کشی‌ها و جنایات علیه بشریت است و سازمان‌های بین‌المللی نباید در برابر این جنایات سکوت کنند.

آیا سزا است که جهان در برابر این فجایع خاموشی پیش بگیرد؟ رسالت نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان، روشنفکران و سینماگران در این میان چیست؟

آیا ندای هل من ناصر ینصرنی را در پیکره زخمی جهان اسلام نمی شنویم؟ همه ساله در حماسه اربعین حسینی جهان شاهد تبلور و عصیان میلیون ها انسان مسلمان و شیعه علیه بی عدالتی و ظلم است. حماسه ای که در عین حال تجلی نوعدوستی، همگرایی و حمایت از همه مظلومان تاریخ و همه اعصار و قرون است. پس نمی توان در مکتب حسین(ع) پرورش یافت و از کنار سرنوشت و سرگذشت تلخ و غم آلود مسلمانان و انسان های محروم و مظلومی گذشت که گروه گروه بی گناه زنده زنده، سوزانده و آواره می شوند.

جشنواره بین المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» ضمن همدردی با همه مسلمان مظلوم میانمار از همه اندیشمندان، روشنفکران و هنرمندان دعوت می کند تا با فریاد اعتراض شان نسبت به رفتار کثیف و ظالمانه هیات حاکمه و نظامیان میانمار ضمن واداشتن نهادها و مجامع حقوقی بین المللی کمک کنند تا ریشه های افراطی گری و آپارتاید برای همیشه از جهان ریشه کن شود.»


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

عصر ایران - رضا نصری در کانال تلگرامی اش نوشت:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل توسط دادگاه کیفری بین‌المللی بالا گرفته است‌ که بدون تردید هزینه حقوقی و سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

از طرف دیگر، توجه رسانه‌های جهان معطوف به «گورهای دسته‌جمعی» در غزه شده و لازم است این توجه استمرار داشته باشد. در کنار این‌ موارد، دانشگاه‌های آمریکا در اقدامی کم‌نظیر علیه اسرائیل طغیان کرده‌اند و فضایی در داخل آمریکا پدید آورده‌اند که از جنگ ویتنام تا کنون سابقه نداشته است. علاوه بر این‌ها، فاجعه انسانی دیگری در رفح در کمین است که نیازمند توجه کامل رسانه‌ایست.

در چنین فضایی، آرزوی اسرائیل انحراف افکار عمومی آمریکا و اروپا به سمت ایران است و این قابلیت را نیز دارد تا با اهرم‌های رسانه‌ای‌اش تا حدود قابل ملاحظه‌ای ایران را در کانون توجهات قرار دهد! 

برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یادداشت رضا نصری درباره قطعنامه اخیر مجمع عمومی و چند نمونه تاریخی رضا نصری، حقوقدان: «لاهه» طرفین را به مذاکره برای تعیین مبلغ خسارت فراخوانده/ ایران می‌تواند دولت آمریکا را به گفت‌وگوی مستقیم دعوت کند/ اگر واشنگتن بپذیرد، کار بزرگی انجام شده؛ اگر هم رد کند، یک امتیاز سیاسی برای ایران است

دیگر خبرها

  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟