Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:00:13 GMT

مرگ جوان کرمانی در آبشار «فوسک»

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۱۰۸۰

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از مرگ جوان کرمانی در آبشار فوسک در منطقه کوهپایه شهر کرمان خبر داد و گفت: عملیات رهاسازی و انتقال جسد از محل حادثه به مدت 16 ساعت به طول انجامید.

به گزارش ایسنا، «رضا فلاح» با بیان این خبر افزود: روز گذشته چهار نفر بدون هیچ گونه آموزش، تجهیزات و عدم همراهی و هماهنگی با گروه‌های کوهنوردی آموزش‌دیده، قصد سفر به آبشارهای فنی فوسک را کردند که متأسفانه یک نفر از آن‌ها، در آبشار معروف به آبشار چرخشی، دچار حادثه و غرق‌شدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فلاح خاطرنشان کرد: پس از اطلاع به جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، 2 تیم 5 نفره امداد و نجات کوهستان و واکنش سریع به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به آغاز عملیات در ساعت 11 صبح روز شنبه و خاتمه این عملیات در ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد امروز، تصریح کرد: در این عملیات جسد این جوان در طی عملیات سخت، نفس‌گیر و با پیمایش از مناطق صعب‌العبور با روش‌های صعود، فرود و شنا در مسیر رودخانه توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان به مراجع قانونی تحویل داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به وقوع همین نوع حادثه در 3 سال گذشته در این محل که به مرگ یک نفر دیگر از هموطنان منجر شده بود، اظهار کرد: فرود از آبشارهای فنی فوسک مستلزم آموزش و همراه داشتن تجهیزات دره‌نوردی هم‌چنین همراهی باشگاه‌های کوهنوردی آموزش دیده است.

به گزارش ایسنا، آبشارهای فنی دره فوسک در 30 کیلومتری شمال شرقی کرمان و در منطقه کوهپایه قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی

به گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی روز چهارشنبه اظهار داشت: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲ هزار و ۴۵۸ مورد عملیات امدادی توسط نیرو‌های این جمعیت انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این بین، یک هزار و ۱۰۵ مورد امداد جاده‌ای «معادل ۴۵ درصد»، ۹۹ مورد کوهستان «معادل ۴ درصد» و امدادرسانی مربوط به حوادث جوی ۱۷۳ مورد «معادل ۴درصد» انجام شده است.

محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، ۹۰۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل، ۳۵۴نفر به مناطق امن انتقال داده شد و سه هزار و ۲۹ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

محمودی اضافه کرد: برای ۱۸۳ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای پنج هزار و ۲۲۲ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان
  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • فیلم | سقوط مرد ۵۵ ساله در آبشار کوهرنگ | فوران وحشتناک آب را ببینید
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • سقوط جوان ۲۲ ساله از کوه در شهر خور
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت
  • آموزش فرهنگ خود امدادی به بیش از ۷ هزار نفر مسافر نوروزی در یزد
  • بهره مندی بیش از ۸۱ هزار مسافر از خدمات پست‌های نوروزی هلال احمر کرمان