Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواست مجوز برای برگزاری تجمع دانشجویی توسط دو تشکل جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی فردوسی مشهد در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار با تعلل مسئولان در صدور مجوز مواجه شده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-طیبه علیزاده، در پی کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار تجمع‌های اعتراضی در کشورهای مختلف دنیا در اعتراض به این کشتار بی رحمانه در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران اسلامی هم مردم در حرکتی خودجوش در بعد از نماز جمعه هفته قبل این اقدام را محکوم کردند. دانشجویان دانشگاه‌های تهران نیز روز گذشته تجمعی اعتراضی در مقابل دفتر سازمان ملل در این شهر برگزار کردند .

بعد از برگزاری این تجمعات بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد طی نامه‌ای به فرمانداری مشهد درخواست مجوز برای برگزاری تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد کردند که متاسفانه تاکنون صدور مجوز این تجمع دانشجویی انجام نشده است. برای آگاهی از وضعیت برگزاری این تجمع مسئول بسیج دانشجویی و دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد به بیان توضیحاتی پرداختند.

عباسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: درخواست برگزاری تجمع اعتراضی در تاریخ 20 شهریور ماه نسبت به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار در تاریخ 16 شهریور ماه توسط دو تشکل بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی فردوسی مشهد به فرمانداری این شهر داده شد که فرماندار این امر را به معاون سیاسی- امنیتی ارجاع داد.

وی ادامه داد: متاسفانه معاون سیاسی امنیتی فرمانداری مشهد در روز اول درخواست نامه پاسخگو نبوده و در روزهای کاری آتی هنگامی که دوباره به فرمانداری مراجعه گردید، از ما خواسته شد هم تاریخ برنامه تغییر داده شود و هم مسئولان تشکل‌های دانشجویی برای تضمین امنیت تعهد دهند و ما نیز از ابتدای وقت اداری امروز با مراجعه به فرمانداری منتظریم که روند نامه انجام شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در نهایت زمانی که مسئولین فرمانداری برای انجام کار اراده کردند، کار پیگیری نامه درخواست مجوز برای برگزای تجمع دانشجویی در روز سه شنبه 21 شهریور ماه در مدت زمان 10 دقیقه انجام شد و فرمانداری از ما تعهد گرفت که این تجمع به مدت یک ساعت برگزار شود، همچنین فرمانداری نامه‌ای به استانداری ارسال کرد که ما با مراجعه به استانداری با عدم پاسخگویی مسئولان در این رابطه مواجه شدیم.

عباسی خاطرنشان کرد: استانداری به ما گفته باید استعلام از وزارت کشور بیاید و معلوم نیست که پاسخ این استعلام چه موقع داده شود و ما اکنون برای برگزاری این تجمع در روز سه شنبه در بیم و امید هستیم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مسئولان نباید خود را از مردم جدا بدانند و در برابر مطالبه عمومی پاسخگو باشند. برای برگزاری این تجمع که مورد حمایت شورای همکاری تشکل‌های دانشجویی شهر مشهد است دو تشکل جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی پای کار آمدند و نامه درخواست برگزاری مجوز را داده‌اند.

عباسی گفت: مسئولان این را بدانند که این دو تشکل دانشجویی تشکل‌های بی نام و نشان نیستند و دارای عقبه و کارنامه درخشانی در حوزه فعالیت‌های دانشجویی هستند و این کارشکنی مسئولان در تعلل برای دادن مجوز برگزاری این تجمع قابل قبول نیست و اکنون از ما خواسته‌اند تاریخ برگزاری این تجمع دوباره تغییر داده شود و در روز پنجشنبه 23 شهریور ماه باشد!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: این تعلل مسئولان از انقلابی بودن به دور است و متاسفانه شاهدیم که مسئله انفعال که در راس دولت است به رده‌های پایین سرایت کرده.

این فعال دانشجویی با تاکید بر این که استانداری اگر بخواهد تعلل کند این تجمع در روز سه شنبه 21 شهریور ماه برگزار نخواهد شد، بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی با عمل در چارچوب قانون تجمع بدون مجوز برگزار نخواهند کرد و ما منتظر پاسخگویی مسئولان در این زمینه هستیم.

به نظر میرسد مسئولان اصلا موافق برگزاری تجمع اعتراضی در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار در مشهد نیستند

در ادامه هادی گلسرخی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد در این رابطه گفت: در خواست برگزاری تجمع اعتراضی در حمایت از مردم مظلوم میانمار از سوی بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در روز 16 شهریور ماه به فرمانداری داده شد متاسفانه فرمانداری مشهد از روز پنج شنبه 16 شهریور ماه در روند اجرای کار و صدور مجوز برای برگزاری این تجمع دانشجویی در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار تعلل کرده و امروز بعد از چند روز در آخر وقت اداری نامه را به ما تحویل داده اند و ادامه روند را به استانداری ارجاع داده‌اند و ما اکنون منتظر پاسخ مسئولان هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه در استانداری نیز با کارشکنی و تعلل روبرو هستیم و این نشان می‌دهد که اهمیت کمی برای این موضوع قائل هستند و گویا مسئولان اصلا موافق برگزاری این تجمع اعتراضی در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار نیستند.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: مطالبه ما از مسئولان وزارت کشور و مسئولان استانی این است که در زمینه مطالبه و فعالیت دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم میانمار همکاری کنند نه اینکه علاوه بر نداشتن همکاری، کارشکنی را در دستور کار قرار دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف مازندران از جمله منابع طبیعی ساری، دانشگاه مازندران، علم و فن آوری مازندران و غیره ظهر یکشنبه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تجمع کردند.

جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های مختلف مازندران در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در آمریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسرائیلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا این بار علیه اسرائیل است.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و استادان در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیأت علمی بازداشت شدند.

این تجمع سراسری در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با هدف حمایت از جنبش اصیل «همبستگی با غزه» برگزار شد.

کد خبر 6091172

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت