Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای استان از دستگیری فردی که با طراحی درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی توانسته بود اطلاعات حساب بانکی ۶۵۰ نفر از کاربران سطح کشور را سرقت کند خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهارکرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز مبالغی از حساب های بانکی آنها موضوع در دستور کار ویژه کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، این افراد از یک درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کرده اند و اطلاعات حساب بانکی آنها در اختیار دائر کننده این درگاه قرار گرفته که او نیز با استفاده از این اطلاعات اقدام به برداشت وجوه از حساب آنها کرده است.

سرهنگ مرتضوی عنوان کرد: بلافاصله اقدامات علمی و تخصصی برای دستگیری عامل این سرقت ها صورت گرفت و سرانجام محل سکونت متهم در یکی از محله های شهر اصفهان شناسایی شد.

این مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: با شناسایی محل سکونت متهم، وی طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ویژه دستگیر و در بازرسی از سیستم رایانه او اطلاعات حساب بانکی 650 نفر از کاربران اینترنت در استان های مختلف کشور که توسط وی به سرقت رفته بود به دست آمد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه اقدام پیش دستانه پلیس فتای استان در دستگیری به موقع این متهم توانست از سرقت مبالغ بسیار بالایی از وجوه مردم جلوگیری کند گفت: با اقدامات علمی و تخصصی کارشناسان این پلیس در شهریور ماه امسال سه درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی کشف و برخورد های قانونی با عاملان آنها صورت گرفته است.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق راه اندازی درگاه های پرداخت الکترونیکی جعلی رو به افزایش است در این زمینه به کاربران اینترنت هشدار داد و اظهار داشت: این درگاه ها که معمولاً در زمینه فروش شارژ تلفن همراه فعالیت می کنند، کاربران را با تبلیغ فروش ارزان قیمت ترغیب به ثبت اطلاعات حساب بانکی خود کرده و پس از به دست آوردن این اطلاعات در فرصتی مناسب وجوه آنها را سرقت می کنند.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام خرید های اینترنتی توجه داشته باشند که اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه های آن لاین که دارای نماد تجارت الکترونیک هستند خریداری نمایند.

دستگیری سارق حرفه ای بابیش از یک میلیاردریال طلای سرقتی
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل و کشف بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال طلای سرقتی توسط ماموران انتظامی و آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا خدادوست گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل در نجف آباد شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت ها به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی و پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود:ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند عامل این سرقت ها را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاه اش دستگیر کنند.

این مسئول انتظامی بیان کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی های پلیس به بزه انتسابی اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه وی مقدار زیادی طلا و جواهر به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ خدادوست با اشاره به اینکه در این رابطه مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد ادامه داد: هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کلاهبردار پیامکی گرفتار پلیس شد
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی مبلغ سه میلیون و 600 هزار ریال از شهروندی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ علی جعفری نژاد بیان کرد: با طرح شکایت فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز با شگرد کلاهبرداری تلفنی از حساب او ،بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود : شاکی در تحقیقات اولیه بیان کرد: در تماس تلفنی و ارسال پیامک هایی مبنی بر اینکه “شما برنده مسابقه در قرعه‌کشی شده‌اید” ، فریب خورده و با هدایت فرد ، به پای دستگاه خودپرداز طی چند مرحله تراکنش در مجموع مبلغ حدود سه میلیون و 600 هزار ریال از کارت عابر بانک به حساب فرد کلاهبردار انتقال داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس فتای خمینی شهر با به کارگیری روش‌های تخصصی ، متهم را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده با مشاهده مدارک پلیس ، به خرید چندین سیم‌کارت برای کلاهبرداری و برداشت مبلغ سه میلیون و 600 هزار ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی فرد شاکی اعتراف کرد.

انبارمیلیونی بخاری خارجی لو رفت
فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف انباری که در آن یک محموله بخاری برقی خارجی به ارزش 800 میلیون ریال دپو و آماده توزیع بود خبر داد.

سرهنگ غلامرضا افشاری گفت : ماموران پلیس امنیت عمومی و انتظامی شهرستان لنجان مطلع شدند فردی اقدام به انبار یک محموله بخاری برقی خارجی کرده و قصد توزیع آنها را دارد که پس از اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضائی یک تیم مجرب وارد عمل شدند.

این مسئول انتظامی بیان کرد: در بازرسی از انبار مذکور تعداد 227 عدد بخاری برقی خارجی کشف شد که مالک مربوطه مدارک مربوطه را ارائه نداد.

سرهنگ افشاری افزود: بخاری های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 800 میلیون ریال ارزش گذاری شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان در پایان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی قاچاق کالا را یکی از موانع بزرگ بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: ورود بی رویه کالای خارجی قاچاق علاوه بر نابودی تولیدات داخلی، برای سرمایه گذاران داخلی نیز ناامنی به همراه خواهد داشت که در این خصوص از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اطلاعات مربوطه را از طریق تماس با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان غیر بومی در اصفهان
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سه نفر از اعضای یک باند حرفه ای سارقان منزل و مغازه در عملیاتی ضربتی خبر داد.

سرهنگ ستار خسروی گفت : در پی وقوع دو سرقت از یک منزل و یک مغازه در شهر اصفهان و اعمال زور و خشونت توسط سارقان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سه سارق را که غیر بومی بودند شناسایی و حین عزیمت به یکی از استان های جنوبی کشور دستگیر کنند.

این مسئول انتظامی بیان کرد : این سارقان که افرادی خشن و زورگو بودند در بازجویی های پلیس به سرقت از یک مغازه ویک منزل در شهر اصفهان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان با اشاره به اینکه طبق مستندات پلیس اصفهان این سارقان در دیگر استان های کشور نیز مرتکب اعمال مجرمانه شده اند اظهارکرد: طبق هماهنگی با مراجع قضائی دیگر ابعاد این پرونده در دست بررسی است و هر سه سارق پس از تکمیل شدن پرونده تحویل مراجع قضائی می شوند.

سارق طلاهای کودک چهارساله، چهارساعته دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری سارقی که طلاهای یک کودک چهار ساله اصفهانی را هنگام بازی سرقت و متواری شده بود خبر داد.

سرهنگ حسن یاردوستی اظهارکرد: ماموران گشت انتظامی یکی از کلانتری های شهر اصفهان از طریق اعلام مرکز فوریت های 110 اصفهان از سرقت طلاهای یک کودک مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران اطلاعاتی در خصوص مشخصات ظاهری سارق از کودک دریافت کردند و بلافاصله وارد عمل شدند که موفق شدند کم تر از چهار ساعت پس از وقوع سرقت سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مسئول انتظامی بیان داشت: در بازرسی بدنی از سارق طلاهای سرقت شده کشف و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان

پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۲۲ سارق و چهار مالخر در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت‌ منزل در استان و اعتراف این افراد به ۲۴ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، علیرضا حدادی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در پی ابلاغ اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل در گیلان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.

وی از دستگیری ۲۲ سارق و چهار مال‌خر در این طرح سه روزه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه خبر داد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، سارقان به ۲۴ فقره سرقت از منازل اعتراف و به همراه مال‌خران برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با تاکید بر توجه و رعایت مردم به اصول و نکات پیشگیری از سرقت، خاطرنشان کرد: ارتقای نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 751102

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • دستگیری یک سارق با ۲۷ فقره سرقت در سنندج
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها