Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین چاووش محرم به مناسبت نزدیک شدن به ایام سوگواری سالار شهیدان در کاشان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکاشان اول؛آیین چاووش محرم به مناسبت نزدیک شدن به ماه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شامگاه چهارشنبه 22 شهریورماه از ساعت 20:30 با حضور شیفتگان و عاشقان مکتب ثارالله(ع) در کاشان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به میزبانی مرکز هیئت 14 معصوم(علیهم السلام) واقع در کوی 14 معصوم بلوار مفتح برگزار می شود شاعران و مداحان اهل بیت آثار و نوحه‌های خود را در رثای امام حسین(ع) و با موضوع محرم عرضه می کنند.

مهدی رحیمی و حامد تجری از شاعران آیینی برجسته کشور در این محفل آثار عاشورایی خود را به مخاطبان کاشانی ارائه می کنند و احمد نیکبختیان نام آشنای جامعه مداحی، در وصف شهید دشت نینوا به ابراز ارادت می پردازد.

آیین چاووش محرم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی،‌ شورای هیئات مذهبی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

«چاووش خوانی» یکی از سنت های دیرینه مذهبی مردم دارالمومنین کاشان است که از قرن ها پیش به مناسبت های مختلف به ویژه فرارسیدن ماه محرم در کاشان رواج داشته است؛ در این آیین،چاووش عزا با همراهی عده ای از بزرگان شهر با پرچم سیاه در دست و پرچم سبز به روی کتف در یکمکان عمومی نظیر بازار حرکت کرده و با خواندن اشعاری نزدیک شدن به ماه سوگواری سالار شهیدان را به اطلاع عموم می رسانده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. به دنبال تایید صلاحیت متقاضیان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال یکم اردیبهشت، دوشنبه سوم اردیبهشت در فرابورس ایران مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه برگزار و در نهایت به صورت رسمی این مقدار از سهام این دو باشگاه به متقاضیان واگذار شد.

دریافت 109 MB

خبرنگار: نیما علیپور / تصویربردار: یزدان قربانی، اسماعیل گلرخ / تدوینگر: محمدرضا زمانیان

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند