Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان گفت: انجام هرگونه پیش‌فروش اینترنتی و سرویس دربستی در ایام اربعین ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود، این در حالیست که به گفته رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، شرکت‌های حمل و نقل مسافربری در ایام اربعین به شکل تمام‌وقت و صدر درصدی در اختیار زائران حسینی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در نشست هماهنگی اجرای طرح اعزام زائران اربعین حسینی در جمع روسای راهداری و حمل و نقل شهرستان‌های استان، مسئولان انجمن شرکت‌های مسافربری و مدیران شرکت‌های مسافربری استان همدان با تأکید بر اینکه در ایام اربعین باید هرگونه سرویس غیرضروری حذف شود، گفت: در ایام اربعین اولویت اداره حمل و نقل زائران هستند و ناوگان حمل و نقل باید در این ایام آزاد باشد.

وی افزود: البته این بدین معنا نیست که تمامی سرویس‌ها حذف شوند بلکه تنها سرویس‌های ضروری برقرار هستند و خدمات لازم به مردمی که نیاز به حمل و نقل عمومی دارند نیز انجام می‌شود.

پناهنده با اشاره به اینکه جابجایی زائران از پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه امسال انجام می‌شود، یادآور شد: از همه شرکت‌ها مسافربری تقاضا داریم که در این مدت ۱۰ روز همت و تلاش مضاعفی داشته باشند و نسبت به رفت و برگشت زائران اهتمام لازم را انجام دهند.

به هیچ‌وجه غیبت مدیران شرکت‌های مسافربری در ایام اربعین را نمی‌پذیریم

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه به هیچ‌وجه غیبت مدیران شرکت‌های مسافربری در ایام اربعین را نمی‌پذیریم، تصریح کرد: مدیران شرکت‌های مسافربری باید در ایام اربعین حضوری مستمر و فعال در شرکت‌ها داشته باشند و در غیر این صورت بازخواست می‌شوند.

مصطفی پناهنده افزود: از ادارات شهرستانی که پایانه مسافربری دارند نیز می‌خواهیم حتماً نماینده ثابتی در پایانه مسافربری برای نظارت داشته باشند.

وی به حضور پررنگ مدیران فنی در این ایام اشاره و عنوان کرد: مدیران فنی نیز باید حضوری مستمر داشته باشند تا بتوانند بازدید کاملی از وسایط نقلیه داشته باشند که اتوبوس‌های اعزامی هیچ‌گونه ایرادی نداشته باشند.

پناهنده ادامه داد: بررسی مدارک از جمله معاینه فنی، کارت سلامت، تمدید دفترچه و کارت هوشمند باید در اولویت قرار گیرد که سفری پر از آرامش برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) فراهم شود.

وی احترام و عزت زائران امام حسین (ع) را از اولویت‌های مهم رانندگان در طول سفر برشمرد و گفت: با توجه به سردی هوا در آن ایام، رانندگان باید همچنین نسبت به وسایل گرمایشی وسایط نقلیه خود اطمینان لازم را داشته باشند.

این مسئول در ادامه از انجمن‌های صنفی خواست نسبت به تعیین نرخی معقول و منصفانه نسبت به رفت و برگشت زائران اقدام کنند.

برپایی ۳ موکب بین‌راهی برای میزبانی از زائران اربعین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان همچنین از برپایی ۳ موکب بین‌راهی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: با همکاری اداره اوقاف، مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی فدک یک، مجتمع فدک دو و همچنین مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی پردیس غرب برای پذیرایی از زائران حسینی برقرار می‌شود.

مصطفی پناهنده از رانندگان خواست با صبر و حوصله بیشتر در مسیر موکب‌ها توقف کرده تا زائران در این موکب‌ها استراحت کرده و پذیرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه پارسال در ایام اربعین حسینی ۱۲۰۳ سفر توسط حمل و نقل استان انجام شد، اذعان داشت: ۳۳ هزار و ۶۶۷ زائر در این ایام جابجا شدند که امسال در تلاش هستیم بتوانیم حداکثر و تمامی مسافران را جابجا کنیم.

این مسئول راهداری استان از رانندگان خواست علاوه بر رفت زائران نسبت به برگشت آن‌ها نیز سرعت عمل لازم را داشته باشند تا شاهد موج انبوهی از مسافران در مرز نباشیم.

پناهنده ادامه داد: پارسال در ایام اربعین حسینی مرز مهران برای استان ما تعیین شده بود و زائران از طریق این مرز به سمت کربلا اعزام می‌شدند که امسال خوشبختانه با امنیتی که ایجاد شده مرز خسروی برای اعزام زائران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، در این نشست روسای راهداری و حمل و نقل شهرستان‌های استان، مسئولان انجمن شرکت‌های مسافربری و مدیران شرکت‌های مسافربری استان همدان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

ضرورت فعالیت صد درصدی شرکت‌های حمل و نقل در ایام اربعین

وحید سخائیان رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این نشست گفت: به دلیل نزدیکی استان همدان به مرز، این استان به عنوان استان معین انتخاب شدهو لازم است مدیران شرکت‌های مسافربری و روسای ادارات حمل و نقل استان نسبت به اعزام ناوگان مسافربری برای زائران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اعزام اتوبوس‌ها به مرز خسروی و با زائران اباعبدالله الحسین (ع) است، تصریح کرد: باید ضمن نظارت دقیق، بیشترین توان شرکت‌های حمل و نقل مسافربری نسبت به این امر باشد.

سخائیان با اشاره به اینکه اربعین حسینی بازتاب تبلیغاتی زیادی را به همراه دارد، افزود: لازم است گه رانندگان با دقت نظر بیشتر و سر ساعت مقرر نسبت به رفت و برگشت زائران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافری همدان افزایش می‌یابد یادآور شد: استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابجایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی ربط، از جمله اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای زائران است. آمادگی بخش حمل و نقل جاده‌ای استان البرز برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی

این مسئول از آمادگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان همدان برای ارائه خدمات و جابجایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانبا تمام امکانات و توان خود آماده خدمت‌رسانی به زائران عتبات عالیات و شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ‌از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهارداشت: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌هاست، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

 وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی  افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات