Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@23:37:17 GMT

۱۸ کشته در حمله به یک کاروان پلیس در شبه‌جزیره سینا

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۲۹۹۶

۱۸ کشته در حمله به یک کاروان پلیس در شبه‌جزیره سینا

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس،در حمله به یک کاروان پلیس در شبه‌جزیره سینا، دست کم ۱۸ تن کشته شده‌اند. این حمله در نزدیکی شهر عریش مرکز استان سینای شمالی و بر کرانه مدیترانه روی داده است.

در جریان این حمله، انفجار چند بمب کنار جاده‌ای به چهار زره‌پوش پلیس و یک خودروی حمل تجهیزات اختلال سیگنال آسیب زده، و پس از آن مردان مسلح به روی خودروهای حامل نیروهای پلیس آتش گشوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، دو تن از کشته‌شدگان در این حمله، ستوان پلیس بوده‌اند و یک سرتیپ پلیس مصر هم در این رویداد زخمی شده است.

محل این حمله در ۳۰ کیلومتری غرب عریش گزارش شده است. این منطقه که برای مدت‌های حوزه فعالیت شبه‌نظامیان بوده، اکنون صحنه حملات گروه‌های افراطی مرتبط با داعش است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

گرچه خبرگزاری دولتی مصر وقوع این حمله را به نقل از یک مقام ارشد امنیتی تأیید کرده، اما هنوز وزارت کشور مصر در این باره اظهار نظر نکرده است.

نیروهای امنیتی مصر از مدت‌ها پیش در منطقه سینا درگیر مبارزه با گروه‌های وابسته به گروهداعش بوده‌اند و این زد و خوردهای مسلحانه به مناطق دیگر کشور نیز کشیده شده است.

در عین حال گروه داعش تاکنون مسئولیت برخی از خونبارترین حملات در مصر را بر عهده گرفته‌ است که در فهرست آنها حملاتی علیه اقلیت مسیحیان قبطی این کشور نیز به چشم می‌خورد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه‌های خبری پاکستان، این حادثه صبح امروز در منطقه کوهپایه‌ای «دیامر» به وقوع پیوست.

پلیس اعلام کرد: این اتوبوس که تعداد سرنشینان آن حدود ۳۵ نفر شامل مرد، زن و بچه بود به علت سرعت غیرمجاز از جاده منحرف و به دره سقوط کرد.

منابع بیمارستانی بدون اشاره به شمار زخمی‌ها اعلام کردند: وضعیت جسمانی برخی مصدومان این حادثه مساعد نیست و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

به گزارش پلیس، جسد قربانیان این حادثه از جمله چند زن و کودک از دره بیرون کشیده شد و نیرو‌های امدادی با توجه به مشکلات ناشی از فاصله جاده تا پایین دره در حال جستجو برای یافتن مابقی اجساد هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • ۲ کشته و ۲ مجروح در برخورد زانتیا با پژو در فارس
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • واژگونی پراید در قزوین سه کشته برجای گذاشت
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک