Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قتل پدر و افتخار به آن،بخشش قاتل عاشق پیشه،دستگیری سارقان مسلح تهران و جزئیات جدید از قتل عامل خانوادگی خیابان یخچال مهمترین اخبار حوادث است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، پسری که دختر مورد علاقه‌اش را با چاقو به قتل رسانده بود با پرداخت دیه از کابوس مرگ نجات یافت.ماجرای پرونده از یکم اردیبهشت 90 با قتل دختری جوان در پارک طالقانی تهران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

24 ساعت بعد، متهم در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به قتل به دلیل اختلافات شخصی اعتراف کرد و چندی بعد با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور تائید شده بود تا این که اولیای دم پذیرفتند در ازای دریافت دیه، رضایت دهند.

متهم صبح دیروز برای آخرین بار به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

او گفت: «زمان زیادی از دوستی من و مهسا گذشته بود و ما قصد ازدواج داشتیم. روز حادثه به پارک طالقانی رفتیم. مهسا گفت دیگر نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد و باید به خواستگاری‌اش بروم. مخالفت کردم چون شغلی نداشتم و با این که قصدم ازدواج بود، اما نمی‌توانستم پا پیش بگذارم. سر همین موضوع درگیر شدیم و نمی‌دانم چه شد با چاقو دو ضربه به مهسا زدم و فرار کردم.»

متهم درباره بخشش اولیای دم نیز گفت: «در دادگاه به قصاص محکوم شدم، اما اولیای‌‌‌‌‌دم پذیرفتند در ازای دریافت 450 میلیون تومان رضایت بدهند. زمان حادثه 20 سال بیشتر نداشتم و بچه بودم. قصدم هم واقعا ازدواج با مهسا بود. »

در پایان دادگاه، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

انهدام باند سارقان مسلح تهران

چهار پسر 20 ساله که با تشکیل باندی از اسلامشهر به تهران سفر کرده و به زورگیری و سرقت‌های مسلحانه مغازه‌ها دست می‌زدند، بازداشت شدند.اوایل خرداد امسال مردی با حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دو جوان موتورسوار به اتهام سرقت گوشی تلفن همراهش شکایت کرد.

او به بازپرس قریب احمدزاده گفت: در خیابان در حال صحبت با تلفن همراهم بودم که موتورسواران چاقو به دست به من حمله کرده و با قاپیدن گوشی‌ام فرار کردند.

تحقیقات ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران ادامه داشت تا این‌که با شکایت‌های جدید روبه‌رو شدندکه نشان می‌داد چهار سارق موتورسوار با قمه و چاقو به رهگذران حمله کرده و با سرقت پول، گوشی تلفن همراه و طلاهایشان متواری شده‌اند. این در حالی بود که چهار مغازه‌دار هم با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند چند جوان که سلاح کلت و چاقو به دست داشته‌اند به مغازه‌های آنها دستبرد زده و پول داخل مغازه‌ها را سرقت کرده‌اند.

جست‌وجوها برای یافتن اعضای این باند چهارنفره ادامه داشت تا این‌که رد پای آنها در اسلامشهر به‌دست آمد و دو روز پیش هر چهار نفرشان که 20 ساله بودند، بازداشت و به چهار فقره دزدی مسلحانه مغازه و 23 فقره سرقت و زورگیری در پایتخت اعتراف کردند و روانه بازداشتگاه پلیس شدند.

مرد مست در یک قدمی محاکمه به اتهام قتل

مرد مست که در جریان درگیری با دوستش، پدر او را کشته بود، بزودی پای میز محاکمه می‌نشیند.محسن مرد جوانی است که بامداد 24 بهمن سال گذشته در جریان درگیری با دوستش در جنوب پایتخت او را زخمی کرد و پدر وی را به قتل رساند. با دستور قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران عامل جنایت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و روز بعد از جنایت بازداشت شد. او در جریان تحقیقات به درگیری خونین منجر به قتل اعتراف کرد و بعد از بازسازی صحنه قتل مرد میانسال روانه زندان شد.

با گذشت هفت ماه از این جنایت، متهم به قتل برای حضور در آخرین جلسه بازپرسی از زندان به شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در این جلسه به قاضی پرونده گفت: من با پسر مقتول اختلاف و درگیری داشتم. او تلفنی به من فحاشی کرد و همین باعث شد از او بخواهم سر قرار بیاید. آن شب من مشروب خورده و مست بودم.

وی افزود: ترسیدم با افرادی بیاید و مرا کتک بزنند. چاقویی با خود بردم تا اگر درگیری پیش آمد از آن استفاده کنم. هنگام حضورم سر قرار او همراه پدرش و فرد دیگری آمده بود. با او که دعوا کردم دو نفردیگر برای نجات او با من درگیر شدند. من هم که تعادل درستی نداشتم ابتدا دوستم و بعد پدرش را با چاقو زده و فرار کردم. روز بعد که دستگیر شدم، فهمیدم پدرش به قتل رسیده است.

قاضی پرونده بعد از اخذ آخرین گفته‌های متهم به قتل در جلسه بازپرسی، برای وی به اتهام مباشرت در قتل عمدی و شرب خمر، صدور جلب به دادرسی صادر کرد و متهم به زندان بازگشت. او قرار است بزودی در دادگاه پای میز محاکمه برود.

افتخار پسر به قتل پدر

مردی که به بهانه مسائل اعتقادی، پدر و یکی از دوستان خود را کشته است در جلسه دادگاه از کار خود ابراز رضایت کرد. او پیش از این به جرم قتل دوستش به قصاص محکوم شده بود و صبح دیروز به اتهام قتل پدرش پای میز محاکمه ایستاد.زمستان 89 جسد مردی سالخورده در یکی از روستاهای تایباد کشف شد. بهروز با ضربه قمه به قتل رسیده و سر از بدنش جدا شده بود. یکی از پسران مقتول به نام رحیم نیز همزمان با روز حادثه ناپدید شده بود که همین موضوع شک کارآگاهان را به او برانگیخت. مخفیگاه رحیم مشخص نبود تا این‌که یک سال بعد، مردی 40 ساله در تهران به شکل مشابه کشته شد. قاتل او کسی جز رحیم نبود. او پس از چند روز به دام پلیس افتاد و در بازجویی‌ها به هر دو قتل با انگیزه‌های اعتقادی اعتراف کرد و مدتی بعد به جرم قتل مرد 40 ساله در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

متهم در برابر درخواست قصاص اولیای دم گفت: «دو سال قبل از قتل، به سیف‌الله وقت دادم تا از کارهای غیراخلاقی‌اش توبه کند، اما این کار را نکرد. حتی یک بار شمشیر بزرگی جلویش گذاشتم و گفتم می‌توانم با این کارت را تمام کنم، اما می‌خواهم به تو فرصت بدهم. وقتی دیدم توبه نمی‌کند، تصمیم گرفتم او را بکشم. سیف‌الله پیک موتوری بود. روز حادثه از او خواستم با موتورش پیش من بیاید و چیزی را از طرف من به جایی ببرد. وقتی آمد، ده هزار تومان به او دادم. آن پول حقش بود، اما بعد با ضربات چاقو کشتمش. من پشیمان نیستم. شما هم نمی‌توانید مرا قصاص کنید.»

رحیم با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد و با تائید دیوان عالی کشور در آستانه طناب دار قرار گرفت. با این حال پرونده قتل پدرش به دلیل عدم حضور اولیای دم در دادگاه، چند سال بلاتکلیف باقی ماند تا این‌که صبح دیروز، قضات شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران جلسه رسیدگی را برگزار کردند. در ابتدای جلسه قرار شد بزودی نظر معاون قوه قضاییه درباره پرونده اخذ شود. سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: «پدرم 40 سال مرا اذیت کرد. او را به خاطر مسائل اعتقادی کشتم و از این کارم پشیمان نیستم. حتی سرش را با کمال میل از تنش جدا کردم.» حکم دادگاه بزودی صادر می‌شود.

جزئیات قتل عام خانوادگی خیابان یخچال

مهندس جوان که درجریان قتل عام خانوادگی، پدر، مادر، همسر و فرزندانش را به طرز فجیعی کشته و سپس خودکشی کرده است، یک روز قبل از این کشتار، از پدر و مادر سالخورده‌اش خواسته بود به بهانه تنظیم یک سند ملکی از شهرستان به تهران بیایند.شامگاه دوشنبه گذشته اجساد 3 نفر از قربانیان در آپارتمانی در خیابان فکوریان -حوالی خیابان یخچال درشمال تهران- پیدا شد! تحقیقات اولیه نشان داد مرد جوان- پژمان- پس از کشتن همسر و پسرش به زندگی خود نیز پایان داده است. اما در این میان معمای ناپدید شدن پدر و مادر پژمان به‌عنوان دغدغه‌ای مهم برای تیم جنایی مطرح شده بود تا اینکه صبح روز بعد اجساد آنها هم دردفتر کار پسرشان واقع درخیابان پاسداران پیدا شد.

شواهد نشان می‌داد این زوج میانسال صبح همان روز به تهران آمده بودند ولی خبری از آنها نبود. در ادامه تحقیق و با توجه به رد خون روی خودروی شاسی بلند پژمان که در پارکینگ خانه‌شان متوقف بود احتمال قتل زوج میانسال در شرکت مهندس جوان قوت گرفت که با شناسایی محل شرکت در خیابان پاسداران، اجساد این مرد و زن هم پیدا شد. جسد پدر پژمان داخل اتاق و جسد مادرش داخل سالن دیده می‌شد.درحالی که هر دوی آنها با یک ضربه چاقو به گردن‌شان به قتل رسیده بودند.

در ادامه مشخص شد پژمان روز قبل با پدر و مادرش تماس گرفته و به بهانه اینکه قصد انتقال سندی به نام آنها رادارد، از هر دو خواسته که صبح اول وقت خود را به تهران برسانند. بدین ترتیب صبح دوشنبه پژمان به فرودگاه مهرآباد رفته و پدر و مادرش را به بهانه‌ای به شرکتش برده بود. دوربین‌های مداربسته شرکت هم نشان می‌داد پژمان ابتدا به همراه پدرش وارد شرکت شده و بعد از نیم ساعت به پارکینگ آمده و این بار مادرش را با خود به داخل شرکت برده است.

حدود نیم ساعت پس از ورود مادر، مهندس جوان درحالی که لباس‌هایش را عوض کرده و ساک دستی مادرش را به‌دست داشت ساختمان را ترک کرده بود. بعد ازآن پژمان راهی خانه‌اش شده و نقشه قتل همسر وپسرنوجوانش را اجراکرده ودست آخرهم به زندگی خود پایان داده است.درادامه مشخص شد او بدهی سنگینی به یکی از آشنایانش داشته و قرار بوده روز حادثه این بدهی را برگرداند!درحال حاضرتحقیقات پلیسی برای کشف زوایای پنهان این جنایت تکاندهنده ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران

طالب آذرخش گفت: عاشق شعر عالمگیر ایران هستم و همچنین ادبیات معاصر فارسی را نیز دوست دارم. من از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرده و کتاب‌های شعر شاعران معاصر ایرانی را برای دوستانم سوغاتی بردم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، طالب آذرخش شاعر ملی تاجیکستان (با تخلص آذرخش) و سردبیر نشریه «پیام سغد» است. تاکنون به قلم او کتاب‌های بسیاری به خط سیریلیک در تاجیکستان منتشر شده است. اثری هم به نام «دیوان عشق» به خط فارسی و سیریلیک دارد که گلچینی از آن توسط انتشارات خردگان در تهران با عنوان «چشم، جانم، چشم...» منتشر شده است.

او بسیار تاکید دارد که آثارش به خط سیریلیک و فارسی منتشر شوند تا کسانی که در تاجیکستان با خط فارسی آشنایی ندارند با آن آشنا شوند و فرصتی برای مقایسه پیدا کنند. همچنین برخی اشعارش نیز در چند نشریه در تهران منتشر شده است. در چندین کنگره و همایش در تهران، تبریز، اصفهان و شیراز شرکت کرده و به قول خودش این «شهر‌های عزیز» را دوست داشته است.

طالب آذرخش سابقه حضور در محافل ادبی بسیاری در ایران را دارد و کتاب شعر را بهترین سوغات از ایران می‌داند. آذرخش درباره سابقه حضورش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: خوشبختانه تجربه حضور در نمایشگاه کتاب تهران را دارم که برایم بسیار جالب بود. همچنین در چندین محفل فرهنگی از جمله محفل جشنواره فضولی نیز شرکت داشته‌ام.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران یک بازار بزرگ کتاب است. یکباری که حضور داشتم از صبح تا عصر نتوانستیم حتی نصف نمایشگاه را هم ببینیم. من از حضور در این نمایشگاه که به عنوان یک فروشگاه بزرگ کتاب به نظر می‌رسد بسیار شاد و مسرور شدم. کتاب‌های جالبی در این نمایشگاه دیدم.

آذرخش ادامه داد: در نمایشگاه کتاب تهران، کتاب‌های ادبیات کلاسیک را که سال‌ها آرزوی دست‌یابی و مطالعه‌شان را داشتم پیدا کردم. با ناشران گوناگونی که آثار شعرای بزرگ مثل حافظ، سعدی، فردوسی و ... را منتشر کرده‌اند، گفتگو کردم. وقتی هم که به تاجیکستان بازگشتم کتاب‌های جیبی این شاعران را به عنوان سوغات برای دوستانم آوردم.

این شاعر فارسی‌سرا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که به ادبیات معاصر ایران بسیار علاقه‌مند است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محل آشنایی من با آثار معاصر ادبیات ایران بود. من عاشق شعر و خصوصا شعر عالمگیر ایران هستم. با شعر معاصر ایران هم آشنایی دارم. آثار شاعرانی همچون شهریار، سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، نادر نادرپور، هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه)، شاملو و ... در تاجیکستان شناخته شده است. از اینکه در نمایشگاه کتاب تهران بدون واسطه و به راحتی به این کتاب‌ها دسترسی داشتم موجب خشنودی‌ام بود.

آذرخش همچنین با اشاره به این نکته که گویش تاجیکستانی‌ها و ایرانی‌ها باهم تفاوتی ندارد، ادامه داد: ما یک زبان داریم. شعر معاصر ایران و شعر معاصر تاجیکستان یک زبان دارد که همان زبان رودکی، خیام و حکیم فردوسی است. ما همان چیزی را که شما می‌خوانید، می‌خوانیم. البته در حوزه شعر معاصر ایران شعر‌هایی هم هست که به لهجه تهرانی یا شیوه‌های متفاوت است. اما همه این‌ها به زبان فردوسی و حافظ است. ما امروز شعری که در شاهنامه می‌خوانیم در شعر معاصر تاجیک هم می‌بینیم.

وی اضافه کرد: وقتی از ادبیات ایران حرف می‌زنیم، تفاوتی بین ایران و تاجیکستان نمی‌بینیم. فقط یک ادبیات فارسی در میان است. حتی ادبیات معاصر ایران هم در تاجیکستان شناخته شده است. بسیاری از آثار رمان‌نویسان معاصر در تاجیکستان منتشر شده است. اما در تاجیکستان شاعران ایرانی بیشتر مورد اقبال عموم قرار گرفته‌اند. من در اخبار دیده بودم که یکی از کتاب‌های فاضل نظری در یک فروشگاه در تهران، فروش چند هزار جلدی داشته است. این کتاب در تاجیکستان هم به زبان سیریلیک برگردانده شده است و غزل‌های او علاقمندان خاص خودش را دارد. من سردبیر مجله «پیام سغد» در تاجیکستان هستم. ما در هر شماره از مجله شعری از هم‌زبانان ایرانی یا افغانستانی را چاپ می‌کنیم. من تاکید می‌کنم که شعر هم‌زبان خود را منتشر می‌کنیم نه شعر ادبیات ایران یا افغانستان را.

آذرخش در بخش دیگری از این گفتگو به نقش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بهبود دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور ایران و تاجیکستان اشاره کرد و ادامه داد: خیلی خوب می‌شد اگر نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب تهران در کشور‌های فارسی‌زبان یعنی افغانستان و تاجیکستان هم می‌داشتیم. چون در افغانستان و تاجیکستان نمایشگاه‌های صنعتی و اقتصادی مشترک و غیرمشترک بسیاری برگزار می‌شود، اما نمایشگاه کتاب نداریم. نکته دیگر این است که خیلی خوب می‌شد اگر در نمایشگاه کتاب تهران مکان معینی وجود داشت تا خوانندگان با ادیبان، نویسندگان و ناشران گفتگو و دیدار داشته باشند. من خیلی علاقه‌مندم که آثار شاعران تاجیکستانی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شود و در معرض دید و خرید عموم قرار گیرد. ما می‌توانیم کتاب‌هایی منتشر کنیم که یک طرف آن خط فارسی و طرف دیگر آن خط سیریلیک باشد. این موضوع به آموزش زبان فارسی کمک خواهد کرد، چون تاجیکستانی‌ها حتما باید خط فارسی را یاد بگیرند. آشنایی با خط فارسی باعث می‌شود که از گذشته خود آگاه شوند و آینده خود را ببینند. البته اگر خوانندگان ایرانی هم با خط سیریلیک آشنا شوند خیلی خوب می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که «چرا با وجود پیوند‌های فرهنگی و زبان مشترک میان ایران و تاجیکستان، ارتباطات فرهنگی محدودی میان دو کشور وجود دارد؟» گفت: فکر می‌کنم سرحدات و مرز‌های جغرافیایی دلیل این موضوع باشد. اخیرا قابلیتی ایجاد شد و در فضای مجازی صفحاتی پدید آمد که خوانندگان، ادیبان و شاعران ایرانی و تاجیکی با یکدیگر در تعامل باشند و مثلا یک شاعر تاجیکستانی بتواند با خواننده ایرانی طرف گفتگو قرار گیرد. چون تاجیکستانی‌ها هم به زبان فارسی سخن می‌گویند. فقط لازم است که با زبان فارسی آشنایی داشته باشند تا بتوانند از آثار شاعران ایرانی استفاده کنند. اگر رفت‌وآمد این محافل ادبی بیشتر شود شاهد نتایج بهتری هم خواهیم بود. همچنین ارسال کتاب‌های تاجیکستانی به ایران و بالعکس می‌تواند عامل مهمی برای تقویت این پیوند‌ها باشد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....