Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@14:33:48 GMT

طرح پاکسازی حریم جاده‌ها در استان گلستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۳۵۸۴

طرح پاکسازی حریم جاده‌ها در استان گلستان اجرا می‌شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان گفت: طرح پاکسازی حریم جاده‌ها از دست‌فروشان از فردا اجرایی می‌شود تا آمار تصادفات کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهدی قاسمی ظهر امروز در دومین جلسه پیشگیری از وقوع تلفات ناشی از تخلفات رانندگی اظهار داشت: راکبان موتورسیکلت بیشترین آمار قربانیان ناشی از تصادفات در استان گلستان که بی‌احتیاطی اصلی‌ترین عامل این نوع تصادفات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان تاکید کرد: 2 عامل اساسی علاوه بر بی‌احتیاطی موتورسواران در تصادفات فوتی در استان نقش دارند، دست‌فروشان حاشیه جاده‌ها و راه‌اندازی کارناوال‌های شادی است.

قاسمی تصریح کرد: برای مقابله با این 2 مشکل 2 تصمیم‌گیری امروز انجام شد و از فردا طرح پاکسازی حریم جاده از دستفروشان اجرایی می‌شود و در این طرح ابتدا به صورت پایلوت در جاده گرگان به سمت فاضل آباد اجرایی می‌شود و با این افراد برخورد قانونی می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان درباره راه‌اندازی کارناوال‌های شادی در مراسم‌های عروسی هم گفت: راه‌اندازی این کارناوال‌ها یکی از عوامل عمده تصادفات است و درچند روز گذشته هم شاهد این‌گونه تصادفات بودیم که ریشه تازه‌ترین آن مرگ 4 نفر رقم خورد.

قاسمی اظهار داشت: ما مخالف برپایی شادی نیستیم اما از مردم می‌خواهیم با رعایت قوانین و مقررات زمینه تصادفات را کاهش دهند و عروسی را تبدیل به عزا نکنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان بحث سرویس مدارس را با توجه به نزدیک آغاز سال تحصیلی جدید از موضوعات دیگر این جلسه اعلام و تصریح کرد: بیش از 17 هزار دانش‌آموز از سرویس استفاده می‌کنند و باید افرادی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند برچسب سال 96-97 را در روی خودروی خود نصب کنند.

قاسمی تاکید کرد: با سرویس‌های فاقد لگو در استان گلستان برخورد می‌شود و مجوز آنها به عنوان سرویس مدارس ابطال می‌شود.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از یک هزار سیل زده/ ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان

بابک محمودی با اعلام هشدار نارنجی و قرمز از سوی هواشناسی ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه جاری در هفت استان بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، اظهارداشت: در ۶۳ عملیات امداد و نجات، یک هزار و ۳۵۰ نفر امدادرسانی شدند.

وی از اسکان ۳۲۰ نفر و تخلیه ۹ روستا به دلیل سیلاب خبر داد و گفت: ۵ روستا در هرمزگان، ۲ روستا در سیستان و بلوچستان و ۲ روستا در کرمان تخلیه شدند که البته ساکنان روستا‌های هرمزگان و کرمان به روستا بازگشتند.

محمودی از ادامه امداد رسانی در مناطق متاثر از سیل خبر داد و افزود: ۲ بالگرد نیز در حال آماده باش هستند تا با کاهش بارش امکان پرواز را پیدا کرده و امدادرسانی هوایی را آغاز کنند.

وی با اشاره به خارج شدن یک اتوبوس از جاده به دلیل وقوع سیلاب در معابر در چابهار گفت: حضور به موقع امدادگران سبب زنده ماندن مسافران شد؛ شرکت‌های مسافر بری بدون توجه به هشدار‌های هواشناسی اقدام به تردد در جاده می‌کنند که بسیار خطرناک است.

محمودی گفت: همان طور که در هنگام وقوع هشدار‌های هواشناسی به دلیل رعایت ایمنی، پرواز‌ها با محدودیت انجام می‌شود باید برای تردد‌های بین شهری نیز محدودیت در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌ های ایران در حال وقوع است
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • امدادرسانی به بیش از یک هزار سیل زده/ ۶۳ عملیات امدادی در هفت استان
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی