Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@23:52:30 GMT

بروز پدیده کودکان زباله‌گرد در شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۳۶۵۰

بروز پدیده کودکان زباله‌گرد در شهر تهران

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این که خانواده‌های کودکان زباله‌گرد باید مورد توجه دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و امداد قرار گیرند، گفت: در صورت توانمندسازی این خانواده‌ها شاهد این پدیده در شهر تهران نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا قدیمی در حاشیه رونمایی از پورتال و نشان مسئولیت اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص کودکان زباله‌گرد باید به دنبال علت و معلول باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دو مسئله موجب به وجود آمدن کودکان زباله‌گرد که از آن جمله می‌توان به موضوع فقر و حاشیه‌نشینی شهر تهران و همچنین عدم همکاری مردم در تفکیک زباله از مبداء اشاره کرد.

قدیمی تصریح کرد: موضوع تفکیک زباله از مبدا موضوعی است که طی سال‌های گذشته مورد توجه شهرداری تهران بوده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی غرفه‌های بازیافت در مناطق و بوستان‌ها اشاره کرد.

وی گفت: نگاه سلبی به کودکان زباله‌گرد غلط است و باید به سمت توانمندسازی خانواده‌های آنها برویم که این کار وظیفه دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: طی دو سال گذشته مقام معظم رهبری فرمایشات متعددی را در خصوص مسئله فقرزدایی عنوان کردند و می‌طلبد هم اینک مشخص شود که چه دستگاه‌هایی در این زمینه عملکرد مناسبی را داشته و چه دستگاه‌هایی ناموفق بوده‌اند.

قدیمی با اشاره به این که رفع آسیب‌های اجتماعی در یک فرایند طولانی مدت انجام می‌پذیرد گفت: قطعاً با اقدامات به موقع شاهد کاهش کودکان زباله‌گرد، متکدی و خیابانی در شهر تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به شناسنامه‌دار کردن کودکان بی‌هویت در شهر تهران، گفت: این موضوع حدود 2 سال است که در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است و اقداماتی را نیز در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در این بخش استانداری تهران و سازمان ثبت‌احوال نیز همکاری نزدیکی را با وزارت کشور در بحث صدور شناسنامه برای کودکان بی‌هویت دارند.

انتهای پیام/

R1491/P34399/S2,25/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال فعال‌سازی مددکاری، راه اندازی مرکز شوق زندگی، تسهیل در امر فرزندخواندگی و همچنین اجرای طرح خانواده میزبان، تعداد کودکان ۳ شیرخوارگاه استان تهران در پایان اسفندماه برای نخستین بار به زیر ۱۰۰ کودک رسید.

بر اساس گزارش سازمان بهزیستی، استان تهران دارای سه شیرخوارگاه حضرت آمنه (س)، حضرت رقیه (س) و شبیر است که تا دو سال پیش میزان کودکان این سه شیرخوارگاه در برخی زمان‌ها، به بیش از ۳۵۰ کودک می‌رسید.

هر چند میزان ورودی شیرخوارگاه‌ها در سالی که گذشت کاهش نیافته اما تحرک مددکاری باعث شده، کودکان به جای نگهداری طولانی مدت در شیرخوارگاه‌ها وارد محیط امن و گرم خانواده شوند.

کد خبر 6062776 علی قدمی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • زباله‌گردی و کودکان کار امسال ساماندهی می‌شوند
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند