Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: آنطور که به ما اعلام شده تغییر استاندار انجام می شود، همچنین دولت در زمینه تغییر و انتخاب استانداران بیشتر به ارزیابی عملکرد استانداران خود توجه دارد و بعید است به تعداد موافقین و مخالفین در کمیپین ها و در فضای مجازی توجه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب استاندار برا خراسان جنوبی در گفتگو باخبرنگارخاورستان؛اظهارکرد: وزارت کشور برای انتخاب استاندار با مجمع نمایندگان استان مشورت هایی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وزیر کشور در همان زمان اخذ رأی قرار گذاشت که تعامل بیشتری با نمایندگان داشته باشد افزود: همچنین رحمانی فضلی قبول داشت که در گذشته اشتباهی انجام شده و تعامل با نمایندگان کمرنگ بوده است و به این نتیجه رسیده بود که باید بیشتر به آراء مردم احترام بگذارد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان خراسان جنوبی هم در این دیدار فضای استان را ترسیم و مواردی را به طور کلی مطرح و نظرات خود به وزارت کشور اعلام کرد.

فلاحتی با اشاره به اینکه قرار شد وزارت کشور روی بحث انتخاب استاندار با معیارهای مورد نظر استان به تصمیم و نتیجه گیری برسد بیان کرد: مجمع نمایندگان استان هم اعلام کرد هر استانداری که به خراسان جنوبی بیاید و ملاحظه کار مردم را بکند، به فرهنگ استان توجه داشته باشد، در راستای منافع نظام خدمات رسانی کند و از حاشیه ها بپرهیزد، قطعا برای توسعه استان در کنارش قرار می گیرد و همراهی زیادی خواهد داشت.

وی اظهارکرد: نمایندگان استان گزینه بومی و همچنین غیربومی در طراز استاندار موفق را به وزارت کشور معرفی کرد و وزارت کشور هم در این زمینه گزینه هایی را مطرح و از مجمع نمایندگان نظرخواهی کرد که مجمع هم از گزینه های مطرح شده توسط وزارت کشور، افرادی را براساس اولویت ها و تفکرات مربوط به استان انتخاب کرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: باید منتظر بمانیم و ببینیم که دولت از گزینه های مدنظر نمایندگان استان کسی را انتخاب می کند، یا گزینه هایی که خود وزارت خانه مطرح و از نمایندگان نظرخواهی کرد، در هر حال هر کدام از این گزینه ها که انتخاب شود منافعش برای استان خواهد بود و نمایندگان هم کمک خواهند کرد.

فلاحتی با اشاره به راه اندازی کمپین برای حمایت از استاندار فعلی گفت: آنطور که به ما اعلام شده تغییر استاندار انجام می شود، همچنین دولت در زمینه تغییر و انتخاب استانداران بیشتر به ارزیابی عملکرد استانداران خود توجه دارد و بعید است به تعداد موافقین و مخالفین در کمیپین ها و در فضای مجازی توجه کند.

وی با بیان اینکه قطعا فرایند توسعه استان با رویکردهای جدید دولت مدنظر است تصریح کرد: اگر چه رئیس جمهور و وزیر کشور همان افراد قبلی هستند اما دولت عوض شده و با توجه به شرایط اجتماع، رویکردها تغییر کرده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع شناخت های ایجاد شده در طول 4 سال، ارزیابی از شرایط، نورم های توسعه و ... مدنظر دولت جدید است و طبیعی است که نه تنها در خراسان جنوبی بلکه در بسیاری از استان های دیگر هم تغییراتی ایجاد خواهد شد.

فلاحتی افزود: وقتی هیئت دولت نتیجه را اعلام کند، به صورت شفاف تر روند کار بیان خواهد شد و تاکنون همراهی خوبی از سمت دولت و نمایندگان مجمع استان بوده که منافع آن به مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به عملکرد پرویزی در خراسان جنوبی اظهارکرد: مهم ترین ضعف استاندار فعلی این بود که نتوانست در استان همگرایی ایجاد کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار بود که استاندار فضای فکری و سیاسی غالب استان را در نظر بگیرد و با منتخبین مردم در 11 شهرستان استان همراهی بیشتری داشته باشد و به تعهدات خود در اولین جلسه در تهران عمل کند، اما متاسفانه این اقدام انجام نشد و زمینه های جدایی و اطلاق بین نماینگان و استاندار ایجاد شد و متاسفانه ضررش به استان برگشت.

فلاحتی با بیان اینکه در عین حال نمایندگان استان در همه امور استانی چه در افزایش بودجه سال 96، چه در موارد مربوط به مشکلات استان مثل راه، راه آهن و سایر مسائل کلان همکاری داشتند گفت: در واقع این مسائل پیگیری می شد اما بدون اینکه از یک نیرو استفاده شود، عملا هر کسی کار خودش را پیگیری می کرد، نمایندگان با روش های خاص خود و استاندار به روش دیگری؛ که این یک ضعف است.

وی ادامه داد: بارها استاندار را دعوت کردیم که می خواهیم در جلسات باشید و وی هم می توانست با برخی از مسئولین بلندپایه دولتی هماهنگی داشته باشد و جلسات را با همدیگر جلو ببریم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه ای هم با جهانگیری معاون رئیس جمهور داشتیم که استاندار هم حضور داشت، در این جلسه نمایندگان به هیچ عنوان مباحث حاشیه ای و انتقاد به عملکرد استاندار را مطرح نکردند و فقط بحث های کلان استان مطرح شد، این دیدگاه ما بود ولی از طرف استاندار خیلی به این موضوع توجه نشد و عملا از ظرفیت مهم نمایندگان استان استفاده نکرد.

فلاحتی با اشاره به اینکه حتما مباحث و گلایه مندی های دیگری در حوزه های متعدد و شهرستانی، جابجایی های درون تشکیلاتی برخی از دستگاه های اجرایی استان وجود دارد که اگر این ضعف ها رفع می شد بهتر بود تاکید کرد: انتظار از یک استاندار در خراسان جنوبی، تلاش برای توسعه همه جانبه و متوازن استان است.

وی با اشاره به سفرهای شهرستانی استاندار بیان کرد: برای بزرگترین شهرستان استان پس از بیرجند، این انتظار وجود دارد که استاندار در سفر به قاین، نشستی با مردم داشته باشد و حرف آنها را بشنود، نه اینکه جلسه محدودی با یک تیم یا جناح خاص برگزار شود و بعد هم اعلام شود سفر به قاین.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: سفر به معنی حضور در یک مسجد یا حسینیه و سخنرانی برای آحاد مردم و بیان مطالبات آنهاست اگر نه که سفر این چنینی برای مردم قاین واقعا بی توجهی به خود مردم است و این از جمله مهم ترین ضعف های مدیریتی استاندار است.

فلاحتی اذعان کرد: البته نقاط قوت استاندار هم از دید ما پنهان نیست و از زحمات وی در حوزه های کاری و پیگیری های انجام شده در مسائل بودجه ای و عمرانی استان تشکر می کنم.

وی گفت: اما رویکرد دولت دوازدهم توجه بیشتر به مردم، رفع محرومیت ها، توجه به مناطق روستایی و عشایری، برنامه ریزی های متوازن و پرهیز از حاشیه سازی در شرایط فعلی است که امیدواریم با حضور استانداری که دولت انتخاب خواهد کرد محقق شود و ما هم با نهایت برادری در خدمت مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/7

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود

صالح اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: امروز در کشور دو کلان مسئله ناظر به فضای مجازی داریم که باید بر روی آن کار کنیم.

وی افزود: کلان مسئله اول همبستگی اجتماعی و کیان ایران است بعضاً در فضای مجازی شاهد اخبار و مطالب نادرست هستیم که بحث همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند باعث مشکلاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه کلان مسئله دوم خانواده ایرانی است، تصریح کرد: خانواده ایرانی به مثابه یک کل منسجم است که یکی از محورهای اصلی آن تربیت است اما به نظر می‌رسد این نهاد اجتماعی در نسبت با فضای مجازی دچار اعوجاج شده است.

اصغری اضافه کرد: فضای مجازی یکی از فرصت‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود که متأسفانه شاهد آن هستیم بعضاً مخاطرات آن در خانواده پررنگ شده است.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های ترویجی را در قالب کمپین‌های مردمی جلو ببریم، اضافه کرد: ما در سازمان مرکز سواد مجازی سازمان سراج تلاش می‌کنیم گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی را که دغدغه بهبود شرایط اجتماعی-خانوادگی را در مدل خرد را دارند همراهی کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم.

مسؤول مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: جنس فعالیت‌های اجتماعی ارگانیک و مردم برای مردم را باید تقویت کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حاکمیت و دولت عزم خوبی برای حل مسائل حوزه رسانه و فضای مجازی دارند اما الگوی مردم برای مردم یک الگوی مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: نباید و نمی‌توانیم به عنوان یک جامعه پویا منتظر باشیم تا همه اقدامات از سوی ساختارهای دولتی انجام شود بلکه باید توان خود در سطح خرد تقویت کرده و با احساس مسؤولیت اجتماعی نسبت به مسائلی همچون خبر جعلی دغدغه داشته باشیم.

اصغری تاکید کرد: در جامعه باید الگوهای موفق کوچک را توسعه و رسانه‌ای نمائیم.

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی ما باید انسجام اجتماعی را افزایش دهد نه اینکه این فضا باعث دو قطبی شدن جامعه و اختلاف در جامعه شود، ادامه داد: ایجاد کمپین ملی مواجهه با خبر جعلی یکی از فعالیت‌هایی است که امسال به آن می‌پردازیم.

کد خبر 6088323

دیگر خبرها

  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده