Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس جمهور در ديدار وزير امور خارجه پاکستان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه تهران – اسلام آباد، گفت: تهران مصمم است روابط اقتصادي، فرهنگي و سياسي خود را با پاکستان توسعه دهد.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام حسن روحاني زئيس جمهوري ايران روز دوشنبه در ديدار «خواجه محمد آصف» وزير امور خارجه پاکستان، با اشاره به اينکه اهداف مورد نظر در مناسبات تهران-اسلام‌آباد هنوز منطبق با ظرفيت‌هاي موجود محقق نشده است، بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور براي توسعه و گسترش بيش از پيش روابط و همکاري‌هاي في‌مابين و اجراي توافقات دو جانبه تأکيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس جمهور، گسترش همکاري‌هاي ايران و پاکستان در زمينه مقابله با تروريسم و تلاش در راستاي ارتقاء امنيت در مرزهاي مشترک دو کشور را ضروري خواند و اظهارداشت: تقويت امنيت مرزها و تبديل آن به مرزهاي اقتصادي و تجاري و ايجاد بازارچه‌هاي مرزي در اين مناطق به نفع دو ملت و در راستاي ثبات و امنيت منطقه خواهد بود.
روحاني با تأکيد بر ضرورت اجراي هر چه سريعتر و کاملتر توافق ميان بانک‌هاي مرکزي دو کشور و نيز تسهيل روابط بانکي ميان ايران و پاکستان براي توسعه مناسبات تجاري و اقتصادي في‌مابين، اظهار اميدواري کرد که روز به روز شاهد توسعه روابط ميان دو کشور دوست و برادر باشيم.
وي با بيان اينکه امنيت و ثبات منطقه براي جمهوري اسلامي ايران بسيار حائز اهميت است، خاطرنشان کرد: ايران و پاکستان در زمينه حل و فصل مسايل منطقه‌اي اهداف و ديدگاه‌ مشترکي دارند.
رييس جمهور با اشاره به اينکه مسايل و مشکلات کشورهاي منطقه از جمله افغانستان راه حل منطقه‌اي داشته و هرگز توسط بيگانگان و قدرت‌هاي فرا منطقه‌اي حل و فصل نمي‌شود، گفت: جمهوري اسلامي ايران معتقد است صرفاً کشورهاي منطقه، بويژه ايران و پاکستان، بايد براي برقراري امنيت، ثبات و آرامش منطقه تلاش و همکاري کنند.
روحاني تأکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران آماده همکاري با کشورهاي منطقه از جمله پاکستان در زمينه مبارزه با تروريسم، توسعه صلح، ثبات و امنيت در منطقه است.
«خواجه محمد آصف» وزير امور خارجه پاکستان نيز در اين ديدار روابط و همکاري‌هاي دو کشور را مثبت ارزيابي کرد و بر اراده پاکستان براي توسعه، تعميق و تحکيم همه جانبه مناسبات با ايران در راستاي منافع مشترک تأکيد کرد.
وزير امور خارجه پاکستان با اشاره به اينکه مشکلات منطقه راه‌حل‌ نظامي ندارد، گفت: حل مشکلات کشورهاي منطقه نيازمند راه‌حل‌هاي منطقه‌اي بخصوص با حضور ايران بوده و هر اقدامي از سوي قدرتهاي خارج از منطقه نمي‌تواند راهگشا باشد.
محمد آصف افزود: امروز کشورهاي منطقه در معرض خطر تروريسم قرار دارند و تلاش براي دستيابي به راه‌حلي راهبردي و منطقه‌اي براي برون‌رفت از مشکلات، بسيار حائز اهميت است.
وزير امور خارجه پاکستان با بيان اينکه معتقديم بايد با تروريسم مقابله کرده و صلح، امنيت و ثبات را در سراسر منطقه برقرار کنيم بر ضرورت تلاش براي تقويت امنيت در مرزهاي مشترک ايران و پاکستان و توسعه روابط همه جانبه دو کشور تأکيد کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد