Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگارحوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قریب به دو سال از زمان مشکل آفرینی دولت امار‌ات برای معلمان ایرانی می‌گذرد که مجددا دولت امار‌ات این بار دانش‌آموزان ایرانی را نشانه گرفته و برای آنها محدودیت‌هایی قائل شده است.

محدودیت‌هایی که موجب شده دانش آموزان در نخستین سال روز تحصیلی خانه‌نشین باشند و امکان تحصیل در مدرسه شار‌جه وجود نداشته باشد که این مسئله موجب شده تا اولیای دانش‌آموزان در امار‌ات و مسئولان مربوطه در ایران در این زمینه پیگیری‌هایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمان ایرانی در امارات؛ از ممنوع الکار شدن تا مشکلات اعزام

در زمانی که معلمان ایرانی در امار‌ات به دلیل نداشتن و‌یزای کاری ا‌لعین بازداشت شدند مسئولان ایرانی پیگیری‌های لازم را انجام دادند تا این مشکل هر چه سریعتر رفع شود و علی‌رغم این مسئله معلمان تا چندین روز در بازداشت بودند و پس از آن با توجه به رایزنی‌های سیاسی این مسئله برطرف شد.

حل شدن این مشکل چندان دوامی نداشت و معلمان ایرانی در امار‌ات با مشکلاتی از قبیل طول مدت اعزام و اتمام ویزا‌ی کاری مواجه شدند و با توجه به اینکه مناسبات سیاسی ایران و ا‌مارات چندان مطلوب نیست اعزام معلمان جدید به این کشور با اما و اگر‌های بسیاری مواجه بود به همین دلیل معلمان مجبور شدند بیش از مدت تعیین شده در این کشور اقامت داشته باشند که از نظر شرایط زندگی و دریافتی آنها مشکلاتی ایجاد شد.

علی حسینی معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در مورد وضعیت اقامت معلمان در امار‌ات گفت: با توجه به مناسبات سیاسی با اما‌رات مسئله اعزام معلمان به این کشور با مشکل روبرو است و برای تامین نیروی انسانی امار‌ات از نیرو‌هایی که پیش از این اعزام شده بودند استفاده می‌کنیم چرا که و‌یزای جدید برای معلمان به سختی صادر می‌شود.

دود مناسبات سیاسی در چشم دانش آموزان

با و‌جودی که مسئولان آموزش و پرورش مدعی بودند که مدارس خارج از کشور آمادگی کامل برای سال تحصیلی جدید را دارند اما مناسبات سیاسی موجب شد تا اماراتی‌ها در حوزه آموزشی برای ایرانیان مقیم اما‌ر‌ات مشکل ایجاد کنند که این مسئله در رسانه‌ها نیز مطرح شد.

خداحافظ یکی از دانش آموزان مدرسه پلمب شده در شارجه عنوان کرد: اغلب دانش آموزان در شهرهاى شارجه و عجمان زندگى مي‌كنند و پرونده آنها به مدرسه غيردولتی آداب شهر دبى فرستاده شد که متأسفانه دانش آموزان بايد هزينه اى تقريبا 2برابر براى ثبت نام در اين مدرسه پرداخت مي‌كردند بسیاری از والدين كه توان پرداخت اين هزينه هاى سنگين را نداشتند پرونده دانش آموزان خود را گرفته و تصميم به ثبت نام آنها در مدارس خديجه و سلمان گرفتند که این مدرسه از لحاظ مسافت حتى دورتر از مدرسه آداب است.

وی عنوان کرد: قرار بود در ساختمان جدیدی که در حال ساختن بودن تحصیل کنیم اما با لغو فعالیت این مدرسه باید مدارسی دیگر را برای تحصیل انتخاب کنیم در حالی تاکنون مجتمع ما یکی از موفق ترین مدارس ایرانی خارج از کشور بوده است.

این دانش آموز عنوان کرد: حالا با این شرایط دانش آموزان باید قربانی شرایط سیاسی و مالی شوند که هیچ دخل و تصرفی در آن نداشتند.

حسینی در مورد جزئیات تعطیلی مدرسه و جایابی دانش آموزان اظهار کرد: با توجه به اینکه مجوز فعالیت از طرف دولت امارات باطل شده است فعلا با تعطیلی این مدرسه مواجه هستیم.

وی افزود: از یک هزار و 500 دانش آموز این مجتمع آموزشی، نزدیک به یک هزار نفر آن ایرانی بوده که از نظر ادامه تحصیل مشکلی نداشته اند، تدابیری اتخاذ شده تا این ثبت نام این دانش آموزان در مدارس اطراف انجام شود همچنین برای شهریه مدارس غیردولتی اطراف تخفیفاتی برای دانش آموزان این مدرسه در نظر گرفته شده است.

انتظار برای بهبود شرایط سیاسی و تسریع روند آموزشی

یکی از اولیای دانش‌آموزان مدرسه پلمپ شده شارجه عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های خانواده‌ها مسئولان اماراتی به آنها گفته اند که براي بازگشايي مدرسه بايد دنبال مجوز فعالیت( رخصه) خصوصي باشند همچنین تا حاكم شارجه دستور باز گشايي محدد را ندهد یا روابط سیاسی بهبود پیدا نکند چاره ای نیست.

وی افزود: قبل از تعطيل شدن به مدرسه شارجه بارها ، هشدار بر تعطيل شدن داده بودند و رعايت نكردن قوانین، موجب بالا رفتن خطا در پرونده مدارس ايراني در تعليميه شد و در نهایت تمدید رخصه انجام نشد البته در ابوظبی و العین هم چنین مشکلاتی وجود داشت اما با رایزنی های انجام شده این مدارس نیمه باز هستند.

حسینی در این زمینه عنوان کرد: روابط سیاسی بین 2 کشور باعث چنین شرایطی شده و در حال رایزنی برای بازگشایی مجتمع آموزشی هستیم.

با این وجود باید دید مسئولان چه تمهیداتی برای ایرانیان خارج از کشور اندیشیده اند و آیا همچنان مناسبات سیاسی بر روند آموزشی و زندگی این افراد سایه انداخته یا راه حلی برای بهبود آن وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار داشت: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند "کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایتِ امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، "کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است" یعنی پیدا کردن استادِ خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقاء معنوی و علمی خود تلاش کند افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقاء علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان‌ِ خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد:‌ اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمانِ خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان