Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار ارشق گفت: نخستین جشنواره اقتصادی، فرهنگی و هنری و گردشگری منطقه ارشق با هدف جذب سرمایه‎گذار و گردشگر در روزهای 23 و 24 شهریور ماه در پارک فدک ارشق برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظاهر نوری بخشدار ارشق در خصوص جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بخش ارشق در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سفیرمشکین گفت: نخستین جشنواره اقتصادی، فرهنگی و هنری و گردشگری در منطقه ارشق با حضور مسئولان ارشد شهرستانی و استانی و همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار این جشنواره نمایشگاه توانمندی‌های منطقه ارشق با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه و همچنین ارائه دستاوردهای بخش ارشق در زمینه تولیدات این منطقه در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است برپا می‌شود.

نوری با اشاره به مهمترین تولیدات منطقه ارشق گفت: با تغییر الگوی کشت در این منطقه در سال‌های گذشته شاهد تولید محصولاتی همچون پسته، زعفران، گل محمدی و صنایع تبدیلی آن از جمله گلاب گیری، عرق گیری بودیم و در حال حاضر شاهد به ثمر نشستن تلاش کشاورزان در این زمینه‌ها هستیم به طوری که اکنون بالغ بر 50 هکتار از زمین‌های این منطقه به کاشت پسته اختصاص یافته و امروز شاهد به ثمر نشستن این محصول با کیفیت بالا در این منطقه هستیم.

بخشدار ارشق با اشاره به تولیدات صنایع دستی گفت: در این منطقه انواع صنایع دستی بی نظیر تولید می‌شود که نمونه بارز آن فرش دستبافت است به طوری که از 10 مورد فرش ثبت شده جهانی دو مورد از این منطقه بوده و افتخاری برای این شهرستان می‌باشد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه را جذب سرمایه‌گذار و گردشگر به این منطقه عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولیدی این منطقه همچون فرش، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و محصولاتی که با تغییر الگوی کشت در این منطقه تولید شده عرضه می‌شود.


وی تاکید کرد: در این جشنواره صاحبان صنایع، کارآفرینان، هنرمندان، سرمایه‌گذاران حضور فعال خواهند داشت تا با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این منطقه بیشتر آشنا شوند.

نوری خاطر نشان کرد: این جشنواره به مدت دو روز از تاریخ 23 شهریور ماه در محل پارک فدک آغاز و در طول این دو روز برنامه‌های جذاب و متنوعی در این جشنواره برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در این جشنواره کتاب ارشق دیار مردان فولادی رو نمایی و جایگاه سوخت این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار دو میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی از عموم مردم خصوصاً علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی خاکسار، با اشاره به حضور همدان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: در غرفه استان همدان و در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، بیان کرد: مشخصات کلی طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه‌ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه افزود: این ۱۰ بسته با ارزش ۳۷هزار میلیارد ریال و در قالب انعقاد یک تفاهم نامه ۵ ساله در استان همدان قابل اجرا خواهد شد.

خاکسار در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق نمونه گردشگری، پردیس گردشگری خورزنه و دهکده گردشگری سلامت، تولید سفال و سرامیک، صنایع‌دستی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید چرم، مبل و منبت و منبت‌کاری از جمله این بسته‌های سرمایه‌گذاری هستند.

دیگر خبرها

  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ