Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ابوالفضل روحی یکی از اساتید دوره حیات طیبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «ایسکانیوز» گفت: دوره حیات طیبه در راستای آشنایی و تقویت مبانی فکری و معرفتی دانشجویان نخبه و تشکیلاتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

دکتر روحی در ادامه به سه مبحث مهم که قرار است در دوره حیات طیبه پرداخته شود اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث که در این دوره مطرح می شود بحث معرفت شناختی است، بحث معرفت شناسی مهمترین مبنای فکری هر دانشجویی قلمداد می شود، برخی از دانشجویان بدلیل عدم آشنایی با مبانی فکری دچار برخی انحرافات فکری از جمله نسبی گرایی و پوچ گرایی می شوند نیاز شد برای این دانشجویان 3 نوع بحث مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین چالش های ذهنی دانشجویان مباحث معرفت شناختی است که قرار است پرسش های ذهنی دانشجویان در این دوره پاسخ داده شود و بحث معرفت شناختی، اصل معرفت، منابع معرفت، حجیت معرفت و راه های دستیابی به معرفت تبیین و ارائه شود.

استاد حاضر در دوره حیات طیبه آموزش های داده شده به دانشجویان را رضایت بخش دانست و تاکید کرد: دومین مبحثی که در دوره حیات طیبه مطرح می شود جریان شناسی سیاسی است، بعضی اوقات دانشجویان بدلیل عدم آگاهی با ماهیت احزاب، تاریخچه، افکار و اندیشه های احزاب گاهی چشم بسته و ندانسته به برخی از این احزاب گرایش پیدا می کنند.

دکتر روحی ادامه داد: گاهی اوقات این گرایش ها مقدمه ای می شود که دانشجویان آب به اسیاب دشمن بریزند و گمان کنند دارند خدمت به نظام می کنند.

وی افزود: در جریان شناسی سیاسی تلاش شده است بیوگرافی کامل از احزابی که از 150 سال قبل در کشورمان شکل گرفته اند، تحت عنوان روشنفکری بدون هر گونه قضاوت و پیش داوری به دانشجویان حاضر در دوره ارائه شود .

استاد حاضر در دوره حیات طیبه اظهار داشت: یکی از بزرگترین آثار مثبت این کلاس ها این است که دانشجویان در کارهای تشکیلاتی گرفتار احزاب و حمایت های احزاب خارج از کشور نشوند. تبدیل به اپوزیسیون های داخلی و خارج از کشور نشوند و بدانند که اگر قرار است در کشوری به صورت آزاد کار تشکیلاتی و حزبی صورت بگیرد باید در چارچوب و با رعایت خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت کنند.

دکتر روحی گفت: دانشجویان حاضر در دوره حیان طیبه با شناختی که نسبت به احزاب داخل کشور پیدا می کنند می توانند تشخیص دهند کدامیک از این احزاب واقعا در محدوده نظام حرکت می کنند و کدامیک در ارتباط با احزاب خارج از کشور هستند.

استاد حاضر در دوره حیات طیبه گفت: یکی دیگر از مباحثی که مطرح می شود روشن فکری دینی معاصر است. تقریبا همه احزاب سیاسی کشور تنه ای به مباحث دینی می زنند. در این چند دهه اخیر جریان های دینی به وجود آمده اند که این ها بسیار تاثیرگذار بودند در جریان های سیاسی کشور.
وی افزود: می توان گفت جریان روشنفکری سیاسی داخلی به معنای واقعی کلمه با جریان روشنفکری دینی با هم در تنیده هستند.

حیات طیبه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان در سال جاری، گفت: خدای متعال شما را برای مهم‌ترین مساله زندگی دعوت کرده است تا حاجیان ما سرمایه‌های معنوی جامعه و برکات زندگی ما باشند.

وی اضافه کرد: روحانیت معظم، اساتید بزرگوار و روحانیون کاروان با دنیایی از تجربه در خدمت این همایش بزرگ و معنوی هستند، بنابراین اولین کار این است که آموزش‌ها و کلاس‌ها را جدی بگیرید، سؤال‌هایتان را بپرسید و خودتان را از نظر شناخت و معرفت نسبت به کاری‌که می‌خواهید انجام دهید تقویت کنید، حتی اگر لازم شد قبل از اینکه از ایران حرکت کنید، از کتاب‌ها و جزوه‌های موجود بهره‌مند شوید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه برای زائران باید نماز جماعت و حضور در مساجد مهم باشد، ادامه داد: شما اکنون می‌خواهید به مرکز مساجد عالم بروید، اگر به نماز، نماز جماعت، احکام نماز، کیفیت نماز، معنا و مفهوم نماز توجه کنید، اینها همه به معنای زمینه‌سازی و مهیا شدن برای حج است.

وی ادامه داد: در عصر غیبت باید ببینیم نایب امام عصر راجع به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چه می‌گوید؟ راجع به کشور‌های اسلامی و مسلمانان و وظیفه ما در حمایت از محرومین و مستضعفین چه می‌گوید؟ ما در حمایت از مردم مظلوم غزه، فلسطین و یمن و حتی حمایت از مستضعفان غیرمسلمان وظیفه داریم، پس گوش ما باید به امام و رهبرمان باشد و فرمایشات نایب امام زمان را با گوش جان بشنویم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • از روان تا درمان
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است