Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@15:27:20 GMT

دو سناریو درصورت خروج آمریکا از توافق برجام

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۵۸۰۹

دو سناریو درصورت خروج آمریکا از توافق برجام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی با اوبرودرین، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه در خصوص روابط ایران و فرانسه اظهار داشت: چگونگی عملکرد اروپا در برابر آمریکا در خصوص برجام یک آزمایش بزرگی برای کشورهای اروپایی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه تا به حال مواضع اروپا در حمایت از برجام صریح و روشن بوده و باید همان مواضع محکم در برابر آمریکا ادامه پیدا کند، افزود: همچنین کشورهای اروپایی علاوه بر حمایت از برجام باید موانع باقی مانده در زمینه روابط بانکی و بیمه را نیز رفع کنند و ما امیدواریم این آزمون برای کشورهای اروپایی منتهی به اثبات استقلال اروپا در برابر آمریکا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران نشان داده که اهل مذاکره است و آمادگی دارد در راستای ثبات منطقه تلاش جدی داشته باشد، عنوان کرد: ایران در عمل با حمایت از دولت های مستقر منطقه و کمک به آنها در مبارزه با تروریسم نشان داده که به دنبال ثباب در منطقه است.

خرازی با تاکید بر اینکه بر خلاف اتهاماتی که آمریکا میزند ایران کشوری ثبات زدا نیست، ادامه داد: ما در پی حفظ حکومت های مستقر هستیم و این نشانه ثبات آفرینی کشور ماست و این واقعیت را کشورهای اروپایی در مقابل سیاست های آمریکا مشاهده می کنند و انتظار ما این است که این کشورها با نگاه به این واقعیت ها سیاست های خود را تنظیم کنند.

وی در خصوص پایبندی ایران به برجام در صورت خروج آمریکا از این توافق نیز اظهار داشت: در این خصوص دو سناریو مطرح است یکی اینکه پس از خروج آمریکا کشورهای اروپایی نیز از این توافق خارج شوند و دیگری اینکه بعد از خروج آمریکا کشورهای اروپایی به توافق هسته ای پایبند بمانند، برای هرکدام از این سناریو ها باید آماده باشیم و دستگاه های مربوطه روی هر کدام فکر کرده و برنامه ریزی مناسب برای عکس العمل در این خصوص صورت گرفته است و مواضعی که همکاران ما می گیرند بر همین اساس است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه با اشاره به بهم ریختگی موجود در نظم جهان کنونی عنوان کرد: نظم گذشته وجود ندارد، آمریکا برخلاف منشور سازمان ملل با توسل به زور می خواهد موقعیت خود را به عنوان ابر قدرت تثبیت کند و سازمان ملل به یک ارگان بی خاصیت تبدیل شده است.

خرازی ادامه داد: اساس سازمان ملل به ویژه در دوران رئیس سابق با گرفتن پول از کشورهایی مانند عربستان برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این کشور زیر سوال رفته است.

وی با اشاره به برخی از کشورها که بدون توجه به چارچوب های سارمان ملل به راحتی به دیگر کشورها حمله می کنند، گفت: اساسنامه سازمان ملل نیاز به تجدید نظر دارد و این سازمان باید برقرار کننده امنیت باشد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در خصوص روابط اقتصادی ایران و فرانسه نیز اظهار داشت: در روابط تجاری هر کشوری منافع خود را در نظر می گیرد و ما همواره مذاکره کنندگانی سرسخت داشته ایم که از منافع کشور دفاع کرده اند. همچنین در ایران سیستم های نظارتی ای وجود دارد که در کمتر کشوری دیده می شود و این سیستم های نظارتی همیشه مذاکرات را زیر نظر داشته اند.

خرازی با اشاره به مواضع فرانسه در خصوص آزمایش ماهواره بر سیمرغ توسط ایران تاکید کرد: ماهواره بر سیمرغ قابلیت حمل کلاهک هسته ای را نداشت و برای مردم ما جای سوال است که فرانسه چرا بیانیه ای را در این خصوص امضا کرد که حرف های آمریکا در این بیانیه زده می شد و این آزمایش مغایرتی با قطعنامه 2231 نداشت.

وی همچنین از میزبانی فرانسه از گروهک تروریستی منافقین انتقاد کرد و گفت: میزبانی فرانسه از یک گروهک تروریستی که 13 هزار ایرانی را به قتل رسانده توجیه پذیر نیست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پایان تصریح کرد: ایران یک کشور با ثبات و با نفوذ در منطقه است و این به نفع فرانسه است که روابط بهتری با ایران داشته باشد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2990497126599365759 برچسب‌ها : برجام اتحادیه اروپا جام جم آنلاین دو سناریو درصورت خروج آمریکا از برجام لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها ترفندی که در صورت گیر کردن پدال گاز، باید بدانید یارانه ها در حسرت هدفمندی / بنز عجیب آقای رئیس جمهور خلبان ناشی یک کامیون نخاله وارد باند فرودگاه امام (ره) کرد با خطرناک‌ترین موجودات روی کره زمین آشنا شوید + عکس کاهش وزن با ترکیب جادویی عسل و آبلیمو افتخار پسر به قتل پدر! +عکس عادت عجیبی که این دختر را تا یک قدمی مرگ برد +عکس 6 راهکار حرفه‌ای برای پیشگیری از پیری زودرس مهمانان وحشتزده هتل میامی +عکس قاچاق ترین قلیان ایران! +عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها پرهزینه ترین ورزش دنیا و بدون سود گاوبازی که زیر دست و پای گاو له شد نواختن پیانو همسر سالار عقیلی در برنامه حالا خورشید شیوه جالب سربازان برای بالا رفتن از دیوار 4 متری مجسمه های متحرک در دوربین مخفی دست کجی بی‌شرمانه یک زن در فروشگاه تصاویری از تجهیزات و قدرت دفاعی ایران سردار سلیمانی از نگاه هنرمندان، سیاستمداران و مردم ترامپ در مواجهه با هیولای بزرگ مشاهده گوشی جدید ایسوس در بنچمارک GFXBench آخرین مطالب همه سایت 23:22 دو سناریو درصورت خروج آمریکا از توافق برجام 23:15 کارگروهی 4 نفر برای حل معضل مگس‌های سفید پایتخت 23:00 پرهزینه ترین ورزش دنیا و بدون سود 22:45 ۵ استان منتظر بارش باران هستند 22:30 ادعاهای رییس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران 22:20 خانم هنرپیشه در ورزشگاه اختصاصی منچستریونایتد +عکس 22:15 زائران ایرانی بدون مدارک قانونی به عراق نروند 22:00 گاوبازی که زیر دست و پای گاو له شد 21:45 ترکیه تحریم های ایران را محکوم کرد 21:30 برانکو: با تیمی بازی می کنیم که 8 ملی پوش عربستان را دارد فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیرو‌های نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، افزود: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آن ها متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان افزود: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات