Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، دیوان عالی آمریکا امروز (دوشنبه)، بخشی از ممنوعیت اعمال‌شده از سوی دادگاه استیناف سان‌فرانسیسکو علیه فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، را به طور موقت لغو کرد.

آنتونی کندی، قاضی دادگاه عالی آمریکا، امروز با صدور دستوری تک‌صفحه‌ای، با درخواست وزارت دادگستری آمریکا موافقت و اجرای بخشی از حکم دادگاه استیناف فدرال حوزه نهم مستقر در شهر سان‌فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا، را درباره پناهجویان موقتاً متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه استیناف سان‌فرانسیسکو، پنج‌شنبه در حکمی ممنوعیت ورود پناهجویانی را که هویت آن‌ها از طرف آژانس‌های اسکان پناهندگان تأیید شده است و یا مشمول برنامه پذیرش پناهجویان آمریکا هستند، لغو کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا امروز، با ارائه دادخواستی فوری به دیوان عالی این کشور خواستار رفع محدودیت‌های اعمال‌شده علیه بخشی از فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ شده بود. دولت آمریکا در این دادخواست از دیوان عالی این کشور نخواسته بود تا بخشی از حکم دادگاه تجدیدنظر سان‌فرانسیسکو را که ورود بستگان درجه دوم اتباع شش کشور مسلمانِ مقیم آمریکا (پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، عموها، دایی‌ها، عمه‌ها، خاله‌ها و فرزندان آن‌ها) را به این کشور ممکن می‌سازد، فوراً متوقف کند.

ترامپ ماه مارس و مدت کوتاهی پی از راهیابی به کاخ سفید، یک دستور ضدمهاجرتی را امضا کرد که ورود اتباع شش کشور ایران، لیبی، یمن، سوریه، سودان و سومالی را موقتاً و به مدت 90 روز ممنوع می‌کرد. یک بخش دیگر این فرمان ضدمهاجرتی نیز ممنوعیت 4 ماهه‌ای را علیه پناهجویان متقاضی ورود به این کشور اعمال می‌کرد. پس از امضای این فرمان ضدمهاجرتی و پس از اعتراض‌های داخلی و بین‌المللی، چندین دادگاه‌‌ آمریکایی با صدور احکامی جداگانه، اجرای هر دو بخش آن را متوقف کردند؛ اما دیوان عالی این کشور ماه ژوئن، با صدور حکمی محدودیت‌های اعمال‌شده قانونی علیه این فرمان را لغو کرد. دادگاه تجدیدنظر شعبه 9 سان‌فرانسیسکو پنج‌شنبه گذشته، برخی محدودیت‌ها علیه این فرمان ضدمهاجرتی را لغو کرده بود. برای مثال، این دادگاه ممنوعیت ورود بستگان درجه دوم اتباع شش کشور مسلمان را که به طور قانونی مقیم آمریکا هستند، لغو کرده بود. بدین ترتیب طبق این حکم، پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها، عموها، دایی‌ها، عمه‌ها، خاله‌ها و همچنین عموزاده‌ها، دایی‌زاده‌ها، عمه‌زاده‌ها و خاله‌زاده‌های این افراد برای ورود به آمریکا منعی ندارند.

انتهای پیام/

دیوان عالی آمریکا با درخواست دولت آمریکا برای لغو بخشی از محدودیت‌های فرمان ضدمهاجرتی ترامپ موافقت کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

دیگر خبرها

  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • رئیس دیوان عالی کشور : در فضای مجازی باید از ارزش های اسلامی دفاع کنیم
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست