Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: امسال در اصفهان میزبان یک‌هزار و ۳۰۰ خادم و پیر غلام حسینی هستیم و بر اساس سنت هر سال ۱۵ پیرغلامی که بالای ۸۰ سال سن داشته باشند تجلیل می‌شوند.

مهدی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به نحوه چگونگی شکل‌گیری این اجلاس اظهار داشت: اجلاس پیرغلامان 15 سال پیش توسط معاونت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد و هنگامی که مسئولان متوجه شدند این برنامه بسیار منسجم است، آن را توسعه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌ها به قدری هدفمند بودند که از حوزه معاونت صدا و سیما به ریاست این سازمان منتقل شد، افزود: این برنامه 6 دوره در حسینیه جماران برگزار شد که پس از آن استان‌های دیگر در خواست تجلیل از پیر غلامان و مداحان خود کردند و به همین دلیل اجلاس از دوره هفتم به بعد استانی شد.

وی با اشاره به استان‌هایی که تاکنون مجری اجلاس بودند، گفت: نخستین استانی که در آن اجلاس پیر غلامان برگزار شد، پایتخت شور و شعور حسینی، زنجان، و بر اساس خواسته استاندار آن بود و سپس از طرف تمام استانداری‌ها به رئیس وقت صدا و سیما نامه نوشته شد و آن‌ها نیز اعلام آمادگی برای میزبانی این اجلاس کردند.

دبیر اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی افزود: در سال‌های بعد این اجلاس در استان‌های، بوشهر،همدان، اردبیل، گلستان، خوزستان، فارس و هرمزگان برگزار شد و امسال نیز در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه این اجلاس توسط خیران استانی تامین می‌‌شود، تصریح کرد: این اجلاس در شورای عمومی استان به عنوان یک فعالیت فرهنگی بزرگ تصویب می‌شود، بنابراین شورای تامین برای آن تشکیل و بودجه آن در نظر گرفته می ‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه از زمانی که اجلاس استانی شد قابلیت‌های بسیاری پیدا کرد، گفت: هماهنگی‌ برای این برنامه در هر استان یک سال به طول می‌انجامد و تا زمان برگزاری اجلاس اصلی از پیر غلامان خود در شهرستان‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه سال آینده استان لرستان میزبان پیرغلامان و خادمان حسینی خواهد بود، اظهار داشت: امسال ما در اصفهان میزبان یک‌هزار و 300 میهمان هستیم و بر اساس سنت هر سال 15 پیرغلامی که بالای 80 سال سن داشته باشند تجلیل می‌شوند.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی پیرامون برنامه‌ها و نشست‌های جنبی اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی خاطرنشان کرد: در این اجلاس مقرر شد که هر ساله 2 نشست برگزار شود؛ نشست نخست را سخنران‌های ایرانی و نشست دیگر را سخنران‌های خارجی برگزار می‌کنند و هر نشست 3 یا 4 سخنران ویژه دارد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد نشست‌های برگزار شده در این اجلاس گفت: در این نشست‌ها بر اساس بیانات مقام معظم رهبری نحوه درست مداحی، حذف خرافات درباره مراسم‌های عزاداری و مسائلی از این قبیل پرداخته می‌شود.

دهقان تصریح کرد: مراسم اختتامیه روز پنجشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در میدان امام برگزارمی‌شود و از یکصد پیرغلام تجلیل می‌کنیم.

وی افزود: 40 نفر ازشرکت کنندگان پیرغلام استانی هستند، 30 نفر پیر غلام ملی هستند که متوسط سنشان 84 سال است و همچنین 15 نفر از پیر غلامان خارجی، 4 نفر اقلیت دینی مانند کلیمی و مسیحی، 3 نفر از اهل سنت و در این بین نیز از 6 مستند ساز رادیویی و تلویزیونی نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

R41346/P1361/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان کشورمان جهت آماده سازی حضور در رقابت های هاکی سالنی آسیا انتخابی جام جهانی به میزبانی همدان برگزار می گردد.

در این اردوی ۸ روزه که از ۹ لغایت ۱۶ اردیبهشت ماه خواهد بود ، ۱۸ بازیکن تمرینات خود را آغاز خواهند کرد که امیر میرزایی مدیر فنی ، امیر چهاردولی سرپرست ، رجب نورانی سرمربی ،مهدی ملک احمدی مربی ، احسان اسدی پزشک و محسن پاسبان بعنوان بدنساز کادر تیم ملی را تشکیل خواهند داد.

مسابقات هاکی سالنی آسیا در بخش مردان خرداد ماه امسال به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090613

دیگر خبرها

  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان