Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت:همه به خصوص طلاب و روحانیون باید در دفاع از ولایت فقیه و نظام اسلامی احساس تکلیف کنیم و اجازه ندهیم توطئه های دشمن در ناکارآمدجلوه دادن نظام به ثمر برسد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد واعظی دوشنبه در همایش ائمه جماعات و طلاب حوزه های علمیه استان خوزستان تحت عنوان لبیک یا امام حسین(ع) در مسجد اعظم اهواز افزود: هم اکنون باید با چنگ و دندان مقابل دشمن بایستیم چون در حال مبارزه هستیم و این مبارزه به تلاش ، استقامت و ایستادگی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در طول نزدیک به چهار دهه ، دشمنان و ایادی داخلی وابسته به نظام سلطه ، نظام دینی مبتنی بر ولایت فقیه را مورد هجمه قرار دادند و در برهه ای نیز تلاش داشتند چیزی به نام ولایت فقیه در قانون اساسی گنجانده نشود افزود: به لطف الهی همه این فشارها و هجمه ها با حضور مردم خنثی شد ولی دشمن همچنان به دشمنی و خصومت با نظام اسلامی ادامه می دهد تا این نظام به الگویی برای جهانیان تبدیل نشود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را یک بلوف سیاسی توصیف کرد و در ادامه با بیان اینکه دشمنان با حمله به ایران اسلامی قادر نخواهند بود به نظام اسلامی صدمه ای وارد کنند افزود: حضور مردم درصحنه اجازه نمی دهد دشمن به حمله فکر کند چون شکستش قطعی خواهد بود.
واعظی با بیان اینکه در چهار دهه اخیر نظام اسلامی در شرایط عادی نبوده تا بتواند به اهداف خود برسد افزود: ابعاد جنگ ، تحریم ها ، فشارهای سیاسی ، حرکات ضدانقلاب و ترور به گونه ای بوده که اجازه نداده نظام اسلامی در شرایط عادی کار و پیشرفت کند و حتی با وجود برجام ، نظام سلطه هنوز به اعمال فشار ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی با وجود همه دشمنی ها به جلو حرکت می کند و در بسیاری از بخش ها همچون دانش ، امنیت ، صنایع موشکی و دفاعی رشد و پیشرفت کرده، بیان کرد: در بخش معیشت مردم و رونق اقتصادی و مدیریت منابع با مشکلاتی رو به رو هستیم که ریشه آن از دولتی بودن اقتصاد است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه نجات اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم در گرو اقتصاد خصوصی واقعی است افزود: هم اکنون اقتصاد ما وابسته به نفت است و متاسفانه بخش مهمی از درآمدهای نفتی که باید در زیرساخت ها هزینه شود برای امور جاری دولت هزینه می شود.
وی موفقیت یک نظام سیاسی را در سه مقوله امنیت ، عدل (عدالت) و رفاه خلاصه کرد و افزود: ما در مقوله امنیت موفق عمل کرده ایم ولی هنوز نظام توزیع مبتنی بر عدالت در کشور با اشکالاتی رو به رو است و در بخش رفاهی نیز ، نارضایتی اقتصادی و معیشتی در مردم دیده می شود.

* اسلام دین فردی نیست و به شدت اجتماعی است
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام دین فردی نیست و به شدت اجتماعی است افزود: بر اساس روایات رسیده از امامان معصوم(ع) اساس اسلام ولایت است و بدون ولایت دین دچار انحراف خواهد شد گو اینکه در زمان معاویه نماز و روزه بود ولی ولایت و امامت نبود اساس دین به انحراف کشیده شد.
واعظی با تبیین ابعاد عید غدیر و اهمیت امامت در نظام اسلامی گفت: در عید غدیر خداوند نعمتش را به اتمام رساند ، دین تکمیل شد ، دشمنان مایوس شدند و خداوند با ولایت علی (ع)به دین اسلام راضی شد.
وی گفت: در اندیشه دینی شیعه ، ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) نایب الامام است و اطاعت از آن واجب شرعی است.

* طلاب به شبهات پاسخ دهند
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، تبیین و تعمیق اعتقادات دینی مردم را یکی از وظایف طلاب و مبلغان دینی برشمرد و افزود: در دهه محرم به برکت سید الشهدا(ع)دل ها برای پذیرش حقایق آماده است و بهترین فرصت برای تبلیع است.
واعظی افزود:حضور انبوه جوانان در ماه محرم در مساجد می تواند زمینه ای برای تبیین حقایق ناب اسلامی و بیان علل قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا باشد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور بعدازظهر شنبه همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در دومین‌کنگره ملی شهدای مازندران و یادواره ۴۰۰ شهید روحانی استان با محوریت آیت الله شهید هاشمی نژاد در مصلای آیت الله جباری (ره) بهشهر اظهار کرد: آنچه دفاع ما را مقدس کرد تکیه بر ارزش‌ها و معنویت و اصول انسانی است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه با هوشیاری و بصیرت در میدان بیان و روشنگری و عمل و تبیین وارد کار باشد و با زبان و خون و با جان به میدان بیاورد و از انقلاب و اسلام دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: یادواره شهدا و جلسات شهدا زنده کننده و کسب حیات است.

وی با اشاره به کشتار مردم بی دفاع غزه توسط رژیم غاصب یادآور شد: کنسولگری ما را مورد حمله قرار آمدند و سردار زاهدی و یارانش را به آرزوی شهادت رساندند و فکر نمی‌کردند که ما نه تنها قدرت و موشک داریم بلکه اراده زدن و بکارگیری این قدرت را داریم و از خاک جمهوری اسلامی مستقیم مراکز نظامی آنان را مورد حمله قرار دادیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: در این عملیات نه تنها بر رژیم غاصب بلکه بر استکبار پیروز شدیم.

وی افزود: با وجود نیروهای مسلح و رهبر شجاع و بصیر و حکیم و مسلط و فرمانده الهی که تمام فرماندهان امامت و رهبری را معجزه الهی می‌دانند، صفحه جدیدی در تاریخ رقم زده شد.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار کرد: در عرصه نظامی و امنیت دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و در عرصه اقتصادی با همکاری دولت و مجلس شاهد شکوفایی خواهیم خواهیم امروز حوزه‌ها باید با روحیه جهادی وارد شوند و نگذاریم ارزش‌ها و الگوها و ذائقه تغییر کند و آگاهی‌ها به آگاهی دشمن‌محدود شود و تعلقات از جنس دنیا باشد.

وی گفت: با وجود نیروهای مسلح و رهبر شجاع و بصیر و حکیم و مسلط و فرمانده الهی که تمام فرماندهان امامت و رهبری را معجزه الهی می‌دانند، صفحه جدیدی در تاریخ رقم زده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: در عرصه نظامی و امنیت دشمن غلطی نمی‌تواند بکند و در عرصه اقتصادی با خماری دولت و مجلس شاهد شکوفایی خواهیم و امروز حوزه‌ها باید با روحیه جهادی وارد شوند و نگذاریم ارزش‌ها و الگوها و ذائقه تغییر کند و آگاهی‌ها به آگاهی دشمن‌محدود شود و تعلقات از جنس دنیا باشد.

وی گفت: آنچه دفاع مقدس ما را مقدس کرد تکیه بر ارزش‌ها و معنویت و اصول انسانی است.

به گفته حاجی صادقی، حوزه‌های های علمیه با هوشیاری و بصیرت در میدان بیان و روشنگری و عمل و تبیین وارد کار باشد و با زبان و خون و با جان به میدان بیاورد و از انقلاب و اسلام دفاع کند.

امام جمعه بهشهر هم در سخنانی اظهار کرد: جامعه برای قرآنی بودن و زندگی کردن باید به علم رجوع کنیم و علم دین را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام سیدعربعلی جباری افزود: تربیت شاگردان فراوان توسط امام صادق در توسعه تشیع مهم بود.

وی گفت: امام صادق در عصر خود از فرصتی که در اختیار داشت بهترین استفاده را کرد و تحول اساسی ایجاد کرد و ما هم باید با الگوبرداری از سیره و روش این امام‌همام، اثرگذار و تحول آفرین باشیم.

کد خبر 6096453

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • شهید مطهری تکلیف‌محور و وظیفه‌مند بود