Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان رئيس گروه 77 تاکيد کرد که ملاحظات مربوط به امنيت هسته اي نبايد استفاده صلح آميز از فناوري هسته اي را مخدوش کند.
به گزارش خبرگزاري مهر، رضا نجفي سفيرو نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در اولين روز نشست شهريورماه شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي بعنوان رئيس گروه 77 در خصوص اقدامات براي تقويت همکاريهاي بين المللي در زمينه تشعشات، حمل ونقل و ايمني پسماندهاي هسته اي ضمن اشاره به اهميت ايمني هسته اي در برنامه هاي صلح آميز کشورهاي عضو اظهار داشت که مسئوليت اوليه در زمينه ايمني هسته اي به عهده کشورهاي عضو است و تاکيد کرد که ملاحظات در زمينه ايمني هسته اي نبايستي فرآيند استفاده هاي صلح آميز از فناوري هسته اي را مخدوش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در اين زمينه از کمکهاي آژانس به کشورهاي در حال توسعه در عملياتي کردن برنامه هاي اتمي و ايجاد يا تقويت زيربناهاي ايمني هسته اي، ظرفيت سازي در نظامهاي ايمني کشورهاي عضو تقدير کرد و افزود: گروه 77، آژانس را تشويق مي کند تا به تلاشهاي خود در زمينه کمک به کشورهادر توسعه ظرفيت ها و مهارتهاي فني در عرصه ايمني هسته اي و نيز تقويت نظامهاي ايمني و زيرساختهاي مورد نياز در گسترش انرژي هسته اي ادامه دهد.
در اين نشست سفير و نماينده دائم کشورمان در مقر سازمان ملل در وين در خصوص موضوع ديگر دستور کار اين نشست تحت عنوان امنيت هسته اي و گزارش مربوطه در سال 2017 از سوي گروه 77 اظهار داشت: مسئوليت امنيت هسته اي نيز کاملاً با کشورهاي عضو است و ضروري است دبيرخانه آژانس بين المللي انرژي اتمي بند 2 اين گزارش را بر اساس موضع گروه 77 اصلاح کند .
وي افزود: ملاحظات مربوط به امنيت هسته اي نبايستي استفاده هاي صلح آميز از فناوري هسته اي از جمله از طريق اجراي برنامه هاي همکاريهاي فني (TC) را مخدوش کند.
نجفي تاکيد کرد که نقش آژانس در تقويت امنيت هسته اي و دامنه فعاليتهاي آن همانطورکه در تصميمات شوراي حکام و قطعنامه هاي کنفرانس عمومي آژانس تصريح شده، بايستي توسط کشورهاي عضو تعيين شده و ضروري است بين فعاليتهاي ارتقايي و غير ارتقايي آژانس توازن برقرار شود.
وي افزود: قطعنامه هاي کنفرانس عمومي آژانس بر نقش محوري آژانس در تقويت امنيت هسته اي در سطح جهان و نيز هماهنگ کردن فعاليتهاي بين المللي در زمينه امنيت هسته اي تاکيد کرده است. در اين راستا، گروه 77 از تلاشهاي مستمر آژانس براي ارائه کمک به کشورهاي عضو در فرآيند ايجاد و تقويت ظرفيت سازي در کشورها در زمينه امنيت هسته اي تقدير کرد.
وي گفت: با توجه به درخواستهاي کشورهاي عضو براي حمايت آژانس در زمينه اطلاعات و امنيت رايانه اي، گروه 77 از تلاشهاي آژانس در پاسخ به اين درخواستها از طريق توسعه راهنماي امنيت هسته اي ، تداوم پروژه هاي تحقيقاتي و برگزاري دوره هاي آموزشي و نيز تبادل اطلاعات در زمينه اطلاعات تقدير کرد.
سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در وين در زمينه توسعه منابع انساني در رابطه با امنيت هسته اي از جمله اظهار داشت: گروه 77 از حمايت مستمر آژانس از فعاليتهاي توسعه جامع منابع انساني بمنظور تضمين پايداري رژيم هاي امنيت هسته اي ملي استقبال مي کند. همچنين گروه 77 رضايت خود را از آموزش 2111 نماينده از 134 کشور و نيز آموزش الکترونيکي 1079 نماينده از 122 کشور از سوي آژانس را اعلام و از دبيرخانه آژانس درخواست کرد تا فعاليتهاي خود در زمينه ظرفيت سازي در کشورهاي عضو بويژه در کشورهاي در حال توسعه را گسترش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد

بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در مورد رتبه دوم ایران در بحث رشد اقتصادی در بین ۲۰کشور برتر دنیا از لحاظ رشد اقتصادی ، گفت: در سال اول دولت تراز تجاری مثبتی داشتیم چهار میلیارد دلار ارزاوری برای کشور داشتیم که این حاصل تلاش‌های شبانه روزی دولت بود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دیپلماسی منطقه ای و اقتصادی دولت یکی از برنامه های دولت بود که اقدامات  مثبتی در این زمینه انجام شد. پیوستن به قراردادهای  منطقه ای مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا تاثیر مثبتی بر تقویت ارتباطات تجاری ما داشته است که باید تقویت شود چرا که قطعا در آینده اثرات مثبت خودش را بیشتر از زمان فعلی دارد. به کارگیری سیاست های فعال و هوشمندانه در بازار جهانی انرژی رویکرد بسیار مثبتی بوده است که ما انجام دادیم و توسعه تجارت انرژی ایران با پیگیری صدور خدمات فنی و مهندسی و توان دانش بنیان کشور در جهت بازسازی پالایشگاه های مستهلک شده در کنار عضویت در بریکس و پیوستن به پیمان شانگهای زمینه ساز اصلی رشد اقتصادی کشور در سال گذشته شده است و امسال باید با مشارکت مستقیم مردم در جهش تولید نفت و گاز، این رویکرد تداوم داشته باشد.

محبی بیان کرد: پیوستن ما به بریکس و شانگهای تغییرات اساسی در اقتصادمان بوجود آورده است اما باید این قبیل اقدامات تداوم داشته باشد و تبدیل به ارتباطات رسمی طرفینی شود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: رشد ما در بحث فروش نفت گاز، صدور خدمات فنی و مهندسی و بازسازی پالایشگاههای نیمه فعال کشورهای همراه و همسو با ما بسیا خوب بوده است و عمده رشد اقتصادی مان نیز از همین حوزه ها حاصل شده است.

محبی خاطر نشان کرد: دولت زمینه ها را فراهم کرده است  که رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم تا عقب افتادگی هایمان در دهه های گذشته را نیز جبران کنیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید