Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، محمود عابدنیا امروز در همایش معرفی و آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران در شیراز گفت: در عرصه تجارت بین‌المللی احتمال خطرهایی وجود دارد که صادرکنندگان می‌توانند برای بازارهایی که احتمال خطر در آن وجود دارد از خدمات این صندوق استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش خطرپذیری مالی تجارت خارجی را پیگیری می‌کند و صادرکنندگان، بازرگانان و تجار می‌توانند با خیال آسوده در دنیای رقابت بین‌المللی حضورداشته باشند.

معاون مدیر خسارت صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران تنها به صادرکنندگانی ارائه می‌شود که قبل از وارد شدن خسارت به آن‌ها تحت پوشش صندوق ضمانت صادرات قرارگرفته باشند زیرا این صندوق جایی می‌تواند وارد شود که به‌عنوان بیمه‌گر به او حق داده‌شده باشد.

عابدنیا مطرح کرد: در حال حاضر صندوق ضمانت صادرات ایران فرصت اعتباری 500 میلیون دلاری دارد که تا 10 برابر این میزان سرمایه معادل 5 میلیارد دلار می‌تواند تعهد جاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون معادل 2 میلیارد دلار تعهد جاری این صندوق فعال است و فرصتی معادل حدود 3 میلیارد دلار امکان سرمایه‌ای برای پوشش خطرات سیاسی و تجاری برای صادرکنندگان کشور وجود دارد.

این مقام مسؤول گفت: در حال حاضر 900 صادرکننده از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران استفاده می‌کنند که از این تعداد، 24 نفر از استان فارس هستند که با توجه به میزان صادرات و تأثیرگذاری صادرکنندگان این استان در عرصه تجارت بین‌الملل، این رقم بسیار کم و شایسته بخش صادرات این استان نیست.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد

وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: با استماع نظرات تجار و فعالان ایرانی و اماراتی در این کشور، به دنبال رقم زدن فصل نوینی از تعاملات اقتصادی بین دو کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «مهرداد بذرپاش» طی یادداشتی نوشت: با توجه به اینکه امارات دومین شریک تجاری ایران است، روز گذشته در کنار انجام مذاکرات فشرده در کمیسیون مشترک اقتصادی، جلسه‌ای طولانی با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی و اماراتی داشتم تا با شنیدن نقطه نظرات این عزیزان بتوانیم فصل جدیدی از تعاملات اقتصادی دوکشور را رقم بزنیم.

کد خبر 750135

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی