Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:17:08 GMT

انس با قرآن، سرآغاز حیات طیبه است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۷۴۷۰

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، شب گذشته در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان اهل سنت استان، گفت: دانش‌آموزی که قرآن را فراگرفته و با کلام خدا انس گرفته است، باید در میان سایر دانش‌آموزان بدرخشد و رفتارش متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: کسانی که توانایی آن را دارند، کل قرآن را حفظ کنند، زیرا در احادیث نبوی بر حفظ قرآن سفارش شده است؛ کسی هم که نمی‌تواند تمام قرآن را حفظ کند، حداقل چند سوره بزرگ از آن را حفظ کرده و در نمازش تلاوت کند.
مولوی عبدالحمید افزود: انس با قرآن، سرآغاز حیات طیبه است؛ رسول خدا(ص) می‌فرماید اگر به قرآن چنگ بزنید، هرگز گمراه نخواهید شد، چراکه قرآن برنامه زندگی ارائه می‌دهد و سعادت دنیا و آخرت را تضمین می‌کند.
وی بیان کرد: علت تمام پریشانی‌ها و افراط و ‌تفریط‌های امروز امت اسلام، به دلیل دوری مسلمانان از گنجینه‌ قرآن است؛ قرآن عظیم‌الشأن بزرگترین یادگار رسول خدا است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: ما باید در زمینه قرآن‌آموزی برای طبقات مختلف جامعه برنامه‌ریزی کنیم. همه باید روخوانی صحیح قرآن را همراه با تجوید فرا بگیرند. باید برای فراگیری قرآن مجاهده کنیم.
رییس دارالعلوم اهل سنت زاهدان عنوان کرد: بهترین خدمت به قرآن، نشر الفاظ و‌ معانی آن است. باید زمینه‌ای فراهم شود تا همه اقشار بتوانند روخوانی قرآن را فرابگیرند تا کم کم زمینه انس با قرآن هم فراهم شود.
به گزارش ایکنا، مرحله استانی اولین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان اهل سنت، روز گذشته در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان برگزار شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!