Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فاروق لوغ اوغلو» با تاکید بر نقش ایران، ترکیه و روسیه در سوریه تصریح کرد که آمریکا تنها بازیگر تغییر و تحولات سوریه نخواهد بود و کردهای سوری نباید به واشنگتن اتکا کنند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: پیمان یزدانی - بعد از گذشت ۶ سال از آغاز تحولات در سوریه «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه در گفتگویی با شبکه تلوزیونی عرب زبان المیادین گفت که دولت بشار اسد در قویترین وضعیت نظامی خود در ۶ سال گذشته قرار دارد و بر عکس مخالفان وی و گروه های مسلح معارض وی در ضعیف ترین وضعیت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که اکنون عضو ارشد موسسه آمریکایی خاورمیانه است گفت مخالفان دولت سویه در جریان بحران سوریه اشتباهات زیادی انجام دادده اند.

رابرت فورد در این گفتگو تصریح کرد که ایران با کمک روسیه در حال کاهش دادن نفوذ آمریکا در منطقه است و این امر باعث شده تا آمریکا تا حدودی در سوریه شکست بخورد.

وی درباره کردهای سوریه و و حمایت آمریکا از آنها گفت این ایده که آمریکا از منافع کردها دفاع نظامی خواهد کرد تصوری غلط است و کردها نباید در این خصوص به آمریکا متکی باشند و باید بطور مستقیم با دولت دمشق وارد مذاکره شوند.

دکتر عثمان فاروق لوغ اوغلو عضو ارشد حزب جمهوری خلق ترکیه و معاون سابق وزیر خارجه این کشور در خصوص این اظهارات رابرت فورد و در خصوص اینکه کردهای سوریه نباید به آمریکا متکی باشند به خبرنگار مهر گفت: وقتی که به مسئله اتکاء کردهای سوری به آمریکا می رسیم با آقای رابرت فورد موافقم کردها نباید به آمریکا متکی باشند.

لوغ اوغلو در تبیین علت نظر خود در این خصوص گفت: اولویت آمریکایی ها مقابله با داعش است و نه ایجاد یک دولت کردی در شمال سوریه.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت نقش روسیه، ایران و ترکیه در تحولات سوریه افزود: نتیجه تحولات سوریه هر چه باشد، آمریکایی ها تنها بازیگر آن نخواهند بود و قدرت ها نیز در آن بازیگر خواهند بود که عبارتند از روسیه، ایران و ترکیه.

این سیاستمدار ترک در پایان تاکید کرد: در نهایت و بعد از این همه خونریزی ها آنکه درباره سوریه تصمیم خواهد گرفت و باید هم تصمیم بگیرد خود مردم سوریه یعنی عرب، کرد، ترکمن و دیگر اقوام سوری خواهند بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود