Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون اول رييس جمهوري به دبيرخانه ستاد و دستگاه‌هاي اجرايي دستور داد گزارش دقيقي از ميزان پيشرفت و اجراي برنامه‌هاي اولويت‌دار اقتصاد مقاومتي در سال 96تدوين کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، نخستين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در دولت دوازدهم به رياست معاون اول رييس جمهوري برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسحاق جهانگيري در اين جلسه با اشاره به آغاز به کار و استقرار دولت دوازدهم بر لزوم بازنگري و ارزيابي عملکرد ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در دولت يازدهم تاکيد کرد و گفت: اراده دولت و ستاد بر اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي است، در عين حال لازم است دبيرخانه ستاد نسبت به گذشته فعال تر و مجهز تر باشد و همه دستگاه هاي اجرايي نيز عملکرد خود را در قبال اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي مورد بازنگري و آسيب شناسي قرار دهند.
معاون اول رييس جمهوري با اشاره به ضرورت اولويت بندي پروژه ها و برنامه هاي اجرايي اقتصاد مقاومتي براي سال 96 اظهار داشت: اگر پروژه ها و برنامه هاي اولويت دار سال 96 به درستي اجرا شود، اهداف مورد انتظار در اقتصاد کشور محقق خواهد شد و شاهد رشد اقتصادي، توسعه صادرات، اشتغال زايي، افزايش توليد و بهبود زندگي مردم خواهيم بود.
وي تصريح کرد: البته بايد با به کارگيري راهکارها و روش هاي کارآمد از ضمانت اجرايي برنامه ها و تصميمات ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي اطمينان حاصل کنيم و روند کارها را به طور مستمر مورد ارزيابي قرار دهيم و پيگيري ها و نظارت ها به گونه اي باشد که از اجراي برنامه ها مطمئن باشيم.
جهانگيري با يادآوري اينکه براي پيگيري و نظارت بر اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي ساز و کاري چند لايه پيش بيني شده است، افزود: گزارش هاي ميداني، حضور هيات سه نفره در محل اجراي برنامه ها براي ارزيابي عملکرد، حضور اعضاي دولت در استان ها، گزارش ماهانه استانداران و نظارت از طريق سامانه نظارتي دبيرخانه از جمله ساز و کارها و روش هاي پيگيري و نظارت هستند، اما با اين وجود به نظر مي رسد بايد ساز و کارهايي که براي نظارت و پيگيري برنامه ها در نظر گرفته شده را کارآمد تر کنيم.
معاون اول رييس جمهوري با اشاره به ديدار اخير اعضاي هيأت دولت با مقام معظم رهبري و اعلام دغدغه هاي ايشان نسبت به اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي، خاطر نشان کرد: برداشت ما از سخنان رهبر معظم انقلاب در اين ديدار اين بود که ايشان از نحوه اتخاذ تصميمات و تدوين برنامه هاي ستاد رضايت دارند و در عين حال بر تسريع در روند اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي به شکل مناسب تر نيز تاکيد داشتند.
وي بر ضرورت آسيب شناسي و کشف دلايل عدم اجراي کامل برخي تصميمات و برنامه هاي اقتصاد مقاومتي در بعضي دستگاه ها تاکيد کرد و گفت: عدم برخورداري ستاد از اختيارات کافي، نبود اراده قوي در برخي دستگاه هاي اجرايي، محدوديت هاي مالي و مديريتي و دلايل ديگر از اين دست مي تواند به عنوان عوامل موثر در عدم اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي مطابق انتظارات باشد که لازم است اين موضوع مورد بررسي و آسيب شناسي دقيق و جدي قرار گيرد و راهکارهاي حل اين مسائل تدوين شود.
جهانگيري سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي را فرصتي مغتنم براي دولت به عنوان مسئول اصلي اقتصاد کشور برشمرد و اظهارداشت: اقتصاد مقاومتي به جهت آنکه از پشتوانه حمايت هاي مقام معظم رهبري و نيز اجماع صاحبنظران اقتصادي برخوردار است فرصتي مغتنم براي دولت است تا بتواند به اهداف مهمي مثل مقاوم سازي اقتصاد کشور در برابر تکانه هاي بيروني، پاسخگويي به مطالبات مردم و عمل به وعده هاي رييس جمهور محترم به مردم دست پيدا کند.
معاون اول رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه تصميمات ستاد بايد نافذ الکلمه باشد، گفت: البته منظور از نافذ الکلمه بودن آن نيست که درپي سست کردن قوانين کشور هستيم چرا که يکي از نمادهاي کمک به امنيت سرمايه گذاري در کشور حاکميت قانون در همه امور است و دولت نيز بر حاکميت قانون در همه عرصه ها باور عميق دارد.
وي از دبيرخانه ستاد و دستگاه هاي اجرايي خواست ضمن آسيب شناسي عملکرد اجراي اقتصاد مقاومتي در سال 95، گزارش دقيقي از ميزان پيشرفت و اجراي برنامه هاي اولويت دار اقتصاد مقاومتي در سال 96تدوين کنند و دلايل عدم اجرا و موانع احتمالي آن را نيز احصاء و براي تصميم گيري به ستاد ارائه کنند
جهانگيري همچنين از دبيرخانه ستاد خواست در نحوه و ساز و کارهاي گزارش گيري و نظارت بر عملکرد دستگاه هاي اجرايي بازنگري کند و گزارش هايي که به ستاد ارائه مي شود به صورت عملياتي، شفاف و روشن باشد و دلايل عدم اجرا و عدم توفيق برخي از برنامه ها را مشخص نمايد.
در اين جلسه که وزراي امور اقتصادي و دارايي، راه و شهرسازي، تعاون، کار و رفاه اجتماعي، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامي، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي، ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرپرست وزارت نيرو، روساي سازمان هاي برنامه و بودجه کشور، اداري و استخدامي، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، ‌ رييس کل بانک مرکزي، ‌ دستيار ويژه اقتصادي رييس جمهوري و رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي نيز حضور داشتند عملکرد دستگاه هاي اجرايي در اجراي پروژه هاي اولويت دار اقتصاد مقاومتي در سال 96مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نماينده دبيرخانه ستاد گزارشي از عملکرد دستگاه هاي اجرايي را تا مرداد ماه سال جاري ارائه کرد.
در اين جلسه اعضاي ستاد هر کدام نظرات و ديدگاه هاي خود را در خصوص دلايل و موانع و مشکلات فراروي اجراي برخي از برنامه هاي اقتصاد مقاومتي ارائه کردند و برخورداري از اختيارات لازم، ايجاد نظام پيگيري و نظارت دقيق و بازنگري در روند و شيوه هاي گزارش گيري ها را از جمله الزامات اجراي هر چه بهتر برنامه هاي اقتصاد مقاومتي برشمردند.
در پايان اين جلسه قرار شد که دستگاه هاي اجرايي عملکرد سال گذشته خود را مورد بررسي و بازنگري و آسيب شناسي قرار دهند و با هماهنگي دبيرخانه ستاد، پيشنهاداتي براي هر چه بهتر شدن روند اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و سرعت بخشيدن به تحقق اين برنامه ها تدوين کنند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود

دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز - دوشنبه - به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار کرد: همه ما مدیون تلاشها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفتها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برنامه های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم؛ چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش های جدید و به‌روز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارشهای ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می توانیم گام های مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه های مرتبط با انسداد بی سوادی هرچه سریع تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد؛ چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار می‌رود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه های مرتبط برنامه ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد