Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها برای صادرات و تشویق صادرکنندگان تاکید کرد و بیان داشت: یکسان‌سازی نرخ ارز، تعیین نرخ منطقی برای تسهیلات بانکی صادرکنندگان، رفع مشکل حمل و نقل، افزایش سهم صادرات خدمات و محصولات با فناوری برتر و جلوگیری از انحصار و جذب سرمایه‌گذاری از موارد مهمی است که می‌تواند منجر به رفع چالش‌های عمده صادراتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای حضور در بازارهای بین‌المللی باید حضور موثر بخش خصوصی را داشته باشیم.

استاندار هرمزگان این استان را نوک پیکان تجارت ایران دانست و افزود: هیچ استانی همانند هرمزگان چنین ظرفیتی برای صادرات و واردات و گردشگری ندارد چون این استان از نعمت بندر، گمرک، دریا، جزایر و هر چهار شبکه حمل و نقل برخوردار است.

جادری تاکید کرد: اگر می‌خواهیم صادرات داشته باشیم باید کالاها استانداردسازی شده باشد تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم و بر این اساس نیاز است بخش خصوصی در جلسات حضور یابد تا با این قوانین و بخشنامه‌ها آشنا شود.

وی تصریح کرد: 23 دفتر و اداره کل گمرکی در سواحل هرمزگان وجود دارد اما بیشتر کار صادرات و واردات در بنادر شهید رجایی و شهید باهنر متمرکز شده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: باید سایر بنادر و گمرکات استان را تقویت و زیرساخت لازم را در آنها ایجاد کنیم تا صادرات کالا از طریق بنادر متعدد درمناطق مختلف هرمزگان صورت گیرد.

جادری صادرات کالا را از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهار داشت: سازمان‌هایی همانند جهاد کشاورزی، شیلات و صنعت و معدن برنامه‌ریزی دقیقی برای صادرات محصولات تولیدی استان انجام دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ اکبر محمدی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وضعیت تورم و اشتغال در استان و شهر سنندج، اظهار کرد: نرخ تورم شهر سنندج و در کل استان کردستان موضوع ریشه‌ای و عمیق است، البته تورم ماهانه از مهرتا اسفند ماه سال گذشته کاهشی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین مساعدت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و به اعتبارات و بودجه دولتی وابسته نباشند، گفت: توزیع هدفمند اعتبارات در قالب چارچوب‌های قانونی اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان داشت: در دو سال اخیر ارقام خوبی به شهرداری‌ها از محل اعتبارات عمرانی استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ایجاد ظرفیت لازم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این راستا آماده همکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان گفت: آلایندگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی باید بررسی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی نیز باید پاسخگو باشند.

کد خبر 6095126

دیگر خبرها

  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد