Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@18:33:04 GMT

ارزش کار معلم با حقوق و مزایای مادی قابل جبران نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۸۶۰۷

ارزش کار معلم با حقوق و مزایای مادی قابل جبران نیست

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سید ضیاءهاشمی در این مراسم گفت: دانشگاه یک نهاد ارزشمند و یک جایگاه رفیع و مقدس است، جایگاه معلم نیز جایگاه ارزشمندی است چون علم و دانش امری مقدس و ارزشمند است.

سرپرست وزارت علوم افزود: دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان که تاکنون دانشجو بودند چون در پی معرفت و دانش بودند جایگاه رفیع و برجسته ای داشتند و امروز نیز که به عنوان معلم فعالیت جدید خودرا آغاز می کنند در جایگاه بالاتر و ارزشمندتری قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر هاشمی تاکید کرد: امروز کار معلمان بسیار ظریف و حساس است و حتماً نسبت به قبل دشوارتراست برای اینکه دانشجویان ما نسبت به قبل پرسشگرتر و آگاه ترند و معلمان باید علاوه بر عشق و انگیزه بالا، دانش به‌روز تری داشته باشند.

وی ادامه سخنان خود گفت: لازمه معلمی، داشتن عشق و علاقه است و به معلمی نمی شود به عنوان یک حرفه و شغل نگاه کرد و همانطور که شهید والا مقام شهیدرجایی فرموده اند" اگر به عنوان شغل، به معلمی نگاه کنیم نمی توانیم ازاین شغل بهره کافی ببریم".

سرپرست وزارت تاکید کرد: ارزش کار معلم با حقوق و مزایای مادی قابل جبران نیست و هر حقوقی که به معلمان پرداخته شود نسبت به ارزش کار آنها ناچیز است، ولی اگر به ارزش معنوی و اجتماعی کار معلمان که تعلیم و تربیت است بنگریم آن موقع مشکلات موجود در این مسیر معلمی هموار خواهد شد.

دکتر هاشمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دانش آموزان تحت آموزش شما در واقع فرزندان شما هستند که زندگی آنها تحت تاثیر کار و تلاش شما خواهد بود و شما باید آنها را برای زندگی در اجتماع آماده کنید.

در پایان این مراسم از دانش آموختگانی که در دوران دانشجویی خود در فعالیت های فرهنگی فعالتیت بیشتری داشتند با اهدای لوح توسط سرپرست وزارت تجلیل شد.

گفتنی است دکتر سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم برای حضور در مراسم افتتاح سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشوردر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به استان گلستان سفر کرده بود.

دانشگاه فرهنگیان وزارت علوم

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه بندرعباس با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: کارگران که قشر زحمت کش جامعه هستند حداقلی ترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند باید تلاش کرد و حقوق این قشر پر تلاش جامعه اصلاح و درآمد آنها افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری از شخصیتهای برجسته علمی کشور است که توصیه می کنم جوانان کتاب های این شخصیت ارزشمند را مطالعه کنند. 

وی با تبیین جایگاه والای معلمان در جامعه افزود: معلم بایستی در تراز انقلاب اسلامی باشد، معلمان نقش اول تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش هستند بنابراین بایستی این معلمان در تراز انقلاب قرار گیرند و رسالت مهم خود را به خوبی انجام دهند.

 امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز کار و کارگر نیز گفت : کارگران در عرصه‌های مختلف این کشور خدمت کرده‌اند و در دوران جنگ تحمیلی نیز جامعه کارگری با تقدیم بالغ بر 14 هزار شهید گلگون کفن، نقش خود را به خوبی در 8 سال دفاع مقدس ایفا کرد. 

وی با تاکید بر اینکه کارگران مجاهدان حوزه اقتصادی کشور هستند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام نهاده‌اند بایستی با تکیه بر این شعار نقش محوری کارگران را دید و از این نفش برای افزایش تولید و فعالیت بیشتر بهره برد. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: کارگران که قشر زحمت کش جامعه هستند حداقلی ترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند باید تلاش کرد و حقوق این قشر پر تلاش جامعه اصلاح و درآمد آنها افزایش یابد. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: روز ملی خلیج فارس روز خروج بندرعباس و جزایر قشم و هرمز از چنگال کشور استعمارگر پرتغال است. 

وی با اشاره به جایگاه ویژه خلیج فارس در امنیت ملی افزود: با همت شاه عباس صفوی و امام قلی خان پس از سیطره 150 ساله پرتغالی ها، این شهرهای مهم از سیطره استعمار خارج شد و بر همین مبنا و با توجه به ارزشمندی بالای خلیج فارس، دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران