Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: خطه شمال کشور در بحث تثبیت مالکیت اموال غیر منقول همچنین تراکم جمعیت و نسبت مالکیت اشخاص در وضعیت ویژه‌ای قرار دارد و باید دوایر اجرای اسناد رسمی و تثبیت و مستندسازی اراضی مرتعی در مازندران مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، جلسه شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رؤسای واحد‌های ثبتی تابعه و ستادی اواسط شهریور در ساری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علت اصلی موفقیت‌ها و تحول‌های اساسی ایجاد شده در همه بخش‌های املاک و اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک را تلاش، نظم و خواست عمومی همه کارکنان و مدیران استانی و ستادی مجموعه ثبت اسناد و املاک کشور دانست و افزود: بابت این ارتقا و موفقیت از همه اعضاء خانواده بزرگ ثبت اسناد و املاک شامل مدیران، کارمندان، سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و دفتریاران تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به این که سرزندگی و عزم جدی برای کار در مازندران واقعا وجود دارد خاطرنشان کرد: خطه شمال کشور در بحث تثبیت مالکیت اموال غیر منقول همچنین تراکم جمعیت و نسبت مالکیت اشخاص در وضعیت ویژه‌ای قرار دارد.

تویسرکانی نقش سازمان ثبت اسناد و املاک را در نظم مالکیت املاک کشور مخصوصا در مازندران با توجه به اهمیت جنگل‌ها و منابع طبیعی کم نظیر خواند و اظهار کرد: کار در استان مازندران سخت و پیچیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه تصریح کرد: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران حقیقتا با شایستگی و سختکوشی موجب کاستن از دغدغه‌های سازمان ثبت در مازندران گردید و از وی و همکارانش تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقش مدیران در این موفقیت‌ها بی بدیل و نقش اول است و امروزه باید با دقت، تدبیر، نظم و برنامه ریزی، کنترل و نظارت اصول کار را پیش برد و اقدامات انفعالی و روزمره ما را به سر منزل مقصود نخواهد رساند.

در ابتدای این جلسه بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران نیز ضمن عرض خوشامد به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، وی را معمار ثبت نوین ثبت ایران خواند و افزود: تحولات گسترده و عظیمی در دوران مدیریت دکتر تویسرکانی صورت گرفته است به طوری که ثبت اسناد و املاک از سازمان‌های پیشرو در حوزه ارائه خدمات مکانیزه در کشور است.

بهادر خاطرنشان کرد: در دو سالی که در استان مازندران حضور داشتم با شعار نظم و انضباط و ارتقاء جایگاه و وجهه ثبت اسناد توانستیم دو سال پیاپی در اجرای برنامه عملیاتی سازمان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با جهشی بزرگ به جایگاه سوم کشور برسیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در دو سال گذشته رتبه اول صدور سند را در کشور به دست آورد به طوری که اسناد صادر شده در سال ۹۵ آن اداره کل با کل اسناد صادر شده اوقاف در کل کشور برابری میکند. همچنین اداره کل بنیاد مسکن مازندران نیز توانست در سال ۹۵ با صدور ۱۶ هزار و ۶۰۰ سند رتبه اول کشور را در صدور اسناد روستایی به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد