Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر امروز (سه‌شنبه) ائتلاف تحت امر عربستان را که در یمن می‌جنگد، به ارتکاب جنایت جنگی متهم و اعلام کرده حملات هوایی این ائتلاف ۳۹ غیر نظامی از جمله ۲۶ کودک را طی دو ماه کشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه حقوق بشری اعلام کرد پنج مورد از این حملات که چهار مورد از آنها منزل مسکونی و یک مورد مغازه خار و بار فروشی را هدف گرفت و به صورت عامدانه یا با بی ملاحظه‌گی موجب تلفات کورکورانه غیرنظامیان شد، نقض قوانین جنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ائتلاف مکررا اتهامات جنایت جنگی را رد کرده و می‌گوید حملاتش علیه شبه نظامیان حوثی یمن است و نه غیرنظامیان. یمن سالهاست که در کنار تجاوزات ائتلاف تحت امر عربستان با یک جنگ داخلی دست و پنجه نرم می‌کند.

سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت: اینکه ائتلاف تحت امر عربستان مکررا متعهد می‌شود تا حملات هوایی‌ قانونمند داشته باشد، جان کودکان یمنی را در مقابل حملات غیرقانونی محافظت نمی‌کند. این روند بر لزوم اقدام فوری سازمان ملل تاکید دارد تا فورا نام این ائتلاف را به دلیل نقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه وارد "لیست شرم" کند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت ائتلاف مذکور در چهارم اوت خانه‌ای را در صعده هدف گرفت که ۹ عضو یک خانواده از جمله شش کودک سه تا ۱۲ سال در آن کشته شدند. سوم ژوئیه، یک حمله هوایی هشت عضو یک خانواده را در استان تعز کشت که از جمله شامل همسر و یک دختر هشت ساله بود.

دیده‌بان حقوق بشر گفت، با ۹ عضو خانواده و شاهدان درباره آن پنج مورد حمله هوایی که بین نهم ژوئن تا چهارم اوت انجام شد، مصاحبه کرده و متوجه شده است که هیچ گونه هدف نظامی‌ای در آنجا نبوده است.

جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته داشته و بیش از ۳ میلیون تن را آواره کرده است و بیشتر زیر ساخت‌های این کشور فقیر ویران شده است. ائتلاف تحت امر عربستان در ۲۰۱۵ حملات هوایی و زمینی خود در یمن را آغاز کرد.

دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تحقیقاتی بین‌المللی درباره نقض‌ قوانین بین المللی و حقوق بشر انجام دهد. سازمان ملل متحد دوشنبه اعلام کرد، کشته شدن ۵۱۴۴ غیرنظامی در جنگ یمن را که عمدتا حاصل حملات هوایی ائتلاف تحت امر عربستان بوده تایید می‌کند و خواستار تحقیقات بین‌المللی در آن باره شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقاً مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

وی افزود: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فوراً متوقف کند و پاسخگو باشد.

کد خبر: 1228412 برچسب‌ها حسین امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه