Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر رضایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این کاوش از یک ماه گذشته آغاز شده و تا 25 شهریور به اتمام می رسد، افزود: در این کاوش تاکنون آثاری از جمله شاخ گوزن، اتاق های سکونت و خشت هایی به دست آمده و با اتمام کاوش نتایج نهایی آن نیز اعلام خواهد شد.
وی قدمت تپه گنج دره هرسین را دوران قبل از تاریخ اعلام کرد و گفت: این تپه بین 9 تا 11 هزار سال قدمت تاریخی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی اظهار کرد که کاوش در تپه گنج دره هرسین با هدف دستیابی به الگوی خوراک مردم ساکن در این منطقه در گذشته انجام می شود و نتایج آن بعد از اتمام کاوش اعلام خواهد شد.
تپه گنج دره در 10 کیلومتری مسیر هرسین به کرمانشاه قرار دارد و معرف دوره نوسنگی است.
بیشتر بناهای این تپه در جهت جنوب شرقی، شمال غربی هستند، منازل با گوشه های زاویه دار کنار یکدیگر ساخته شده اند و کف آنها با گچ یا خاک پوشانده شده تا نرم شود.
دیوارهای این بنا روش چینه ساخته شده که روی دیوار به دلیل استحکام بیشتر با کاهگل پوشانده شده است، این خانه ها به اوایل دوره نوسنگی تعلق دارند.
شهرستان هرسین با 85 هزار نفر جمعیت در 44 کیلومتری جنوب شرقی کرمانشاه قرار گرفته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت، تاکنون بیش از چهار اثر تاریخی در آن شناسایی شده که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
مجموعه تاریخی بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه به شمار می رود.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه

دهیار ابیانه ضمن اشاره به نارضایتی روستائیان از ترافیک خودرویی در این روستا، گفت: به منظور افزایش رضایتمندی ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه اختصاص یافت. - اخبار استانها -

هادی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: ابیانه از دیر باز به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح کشور و دنیا مطرح بوده و‌ وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی ، طبیعی و همچنین وجود هوای مطبوع و فرح‌بخش سبب شده تا خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این روستا سفری داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه ساله گردشگران از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی در این منطقه حضور پیدا می‌کنند، گفت: اوج حضور گردشگران در این روستای منحصر به فرد مربوط به ایام نوروز، اردیبهشت یا فصل برداشت گل‌های محمدی و گلاب گیری در ایام تابستان است.

دهیار روستای ابیانه ابراز داشت: سیل جمعیت گردشگران داخلی و خارجی در این مدت سبب ترافیک در محدوده داخلی روستا به سبب توقف چند لایه خودروها می‌شد که نارضایتی برای ساکنان ابیانه و همچنین گردشگران را به دنبال داشت.

عسگری، گفت: دهیاری ابیانه به منظور سبک سازی بار ترافیک اقدام به احداث پارکینگ خاکی در ورودی روستا به مساحت هشت هزار مترمربع کرد که این اقدام نقش بسزایی در کاهش بار ترافیک به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه وجود پارکینگ نقش موثری در جذب گردشگر و حضور آنان در منطقه ابیانه شهرستان نطنز دارد، تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری که پارکینگ نیز یکی از ملزومات آن است در افزایش و جذب گردشگر و رضایتمندی آنان موثر است.

به گزارش تسنیم، ابیانه در زبان محلی به ویونا (Viuna) هم معروف است؛ وی یعنی بید و ویانه یعنی بیدستان و به مرور زمان ویونا به ابیانه تغییر کرده است.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • فوت مرد میانسال بر اثر صاعقه در کرمانشاه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ یک شنبه دوم اردیبهشت