Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:18:01 GMT

ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از اولویت‌های مهم است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۸۷۶۷

ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از اولویت‌های مهم است

زنجان-معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها یکی از اولویت‌های امروز در این مناطق است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالفضل رضوی شامگاه ددوشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره روستا، افزود: بحث ایجاد اشتغال پایدار در روستاها یکی از اولویت‌های امروز در این مناطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:سهم استان زنجان دربحث ایجاد اشتغالبالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است با کارمزد بسیار پایین است.

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور گفت:روستائیان مظلوم هستند و کسانی که برای روستائیان کار می‌کنند نیز مظلوم واقع شدند وباید رسانه‌ها عیوب خدمت‌رسانی به روستائیان را مطرح کنند.

رضوی تاکید کرد: مساله روستا در کشور متاسفانه در برهه‌ای از زمان مورد غفلت واقع شد و این موضوع در مورد عشایر نیز اتفاق افتاده واهالی روستا و عشایر دو تولید کننده اصلی در کشور هستند و باید به این اقشار به چشم تولیدکنندگان توانمند توجه می‌شد.

وی افزود: طی سالهای اخیر به اهالی روستا و عشایر بیش از گذشته توجه شده واید زحمات روستائیان در جامعه دیده شده و مورد توجه قرار گیرد وموضوع تولید توسط روستائیان در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

رضوی تاکید کرد:دولت تدبیر و امید کاری کرد که در دولت‌ها بی‌سابقه بود و آن ارائه لایحه دو فوریتی برای اشتغال روستائیان و عشایر بود.

وی افزود:ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در بخش‌های خدمات، کشاورزی، سنگ‌های قیمتی، بسته‌بندی، تولید پوشاک توسط علاقه‌مندانی که تمایل به ورود به این بخش را دارند، صورت می‌گیرد و اعطای وام با کارمزد ۶ درصدی به اهالی روستا از مهرماه امسال آغاز می شود.

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد:همه توان‌مان باید در راستای معرفی توانمندی‌های روستاییان و عشایر باشد و آغاز به کار اولین جشنواره روستا در استان زنجان می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای شناساندن توانمندی‌هایی که در مناطق روستایی و نیز عشایر استان وجود دارد، باشد.

رضوی ابراز کرد: عرضه مواد غذایی در جشنواره روستا بیانگر این است کهروستاییان و عشایر نقش ارزشمند و حیاتی در تامین امنیت غذایی آحاد جامعه بر عهده دارند.

وی گفت: در دنیا سه کشور ایران، هند و چین در زمینه تولید صنایع دستی پیشگام هستند وایران در نحوه تولید، بسته‌بندی و بازاریابی عقب است.

معاون امور روستاها و مناطق محروم رئیس جمهوربه همکاری امور روستاها و مناطق محروم با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سیاست‌گذاری تاکید کردو گفت: این اقدام با هدف ایجاد بازار تولید و مصرف مناسب در این زمینه صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ اکبر محمدی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، با اشاره به وضعیت تورم و اشتغال در استان و شهر سنندج، اظهار کرد: نرخ تورم شهر سنندج و در کل استان کردستان موضوع ریشه‌ای و عمیق است، البته تورم ماهانه از مهرتا اسفند ماه سال گذشته کاهشی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین مساعدت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و به اعتبارات و بودجه دولتی وابسته نباشند، گفت: توزیع هدفمند اعتبارات در قالب چارچوب‌های قانونی اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان داشت: در دو سال اخیر ارقام خوبی به شهرداری‌ها از محل اعتبارات عمرانی استان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ایجاد ظرفیت لازم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این راستا آماده همکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان گفت: آلایندگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی باید بررسی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی نیز باید پاسخگو باشند.

کد خبر 6095126

دیگر خبرها

  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود