Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا قدیمی گفت: دو مسئله موجب به وجود آمدن کودکان زباله‌گرد که از آن جمله می‌توان به موضوع فقر و حاشیه‌نشینی شهر تهران و همچنین عدم همکاری مردم در تفکیک زباله از مبداء اشاره کرد. به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو،رضا قدیمی در حاشیه رونمایی از پورتال و نشان مسئولیت اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص کودکان زباله‌گرد باید به دنبال علت و معلول باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: دو مسئله موجب به وجود آمدن کودکان زباله‌گرد که از آن جمله می‌توان به موضوع فقر و حاشیه‌نشینی شهر تهران و همچنین عدم همکاری مردم در تفکیک زباله از مبداء اشاره کرد.

قدیمی تصریح کرد: موضوع تفکیک زباله از مبدا موضوعی است که طی سال‌های گذشته مورد توجه شهرداری تهران بوده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی غرفه‌های بازیافت در مناطق و بوستان‌ها اشاره کرد.

وی گفت: نگاه سلبی به کودکان زباله‌گرد غلط است و باید به سمت توانمندسازی خانواده‌های آن‌ها برویم که این کار وظیفه دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: طی دو سال گذشته مقام معظم رهبری فرمایشات متعددی را در خصوص مسئله فقرزدایی عنوان کردند و می‌طلبد هم اینک مشخص شود که چه دستگاه‌هایی در این زمینه عملکرد مناسبی را داشته و چه دستگاه‌هایی ناموفق بوده‌اند.

قدیمی با اشاره به این که رفع آسیب‌های اجتماعی در یک فرایند طولانی مدت انجام می‌پذیرد گفت: قطعاً با اقدامات به موقع شاهد کاهش کودکان زباله‌گرد، متکدی و خیابانی در شهر تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به شناسنامه‌دار کردن کودکان بی‌هویت در شهر تهران، گفت: این موضوع حدود ۲ سال است که در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است و اقداماتی را نیز در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در این بخش استانداری تهران و سازمان ثبت‌احوال نیز همکاری نزدیکی را با وزارت کشور در بحث صدور شناسنامه برای کودکان بی‌هویت دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بهمن میری،رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نشست بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور گفت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال ۱۴۰۲ بین شورای اسلامی استان و اداره کل محیط زیست استان جلسه‌ای با حضور اعضای شورای استان و روسای شورای شهرستان‌ها با مدیرکل و معاونین و کارشناسان برگزار شد مطالبات و درخواست‌های افراد در جلسه در حوزه استانی و شهرستانی مطرح و مصوب شد که مسائل پیگیری شود و همکاری مناسب‌تری را در سطح استان، شورا‌های اسلامی و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص مهمترین مشکلات استان در زمینه محیط زیست تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در استان در مورد مدیریت پسماند دچار چالش هستیم و در حوزه پسماند و زباله‌ها دچار نوعی بی‌تکلیفی و عدم مشخص بودن متولی مدیریت پسماند و زباله در سطح استان نیز هستیم.

وی اضافه کرد: دهیاری‌ها منابع بسیار محدودی برای مدیریت دارند و نمی‌توانند طبق اصولی که در قانون مطرح شده است مدیریت کنند، شهرداری‌ها نیز به همین شکل دچار مسئله هستند و ما اساسی‌ترین مسئله‌ای که در شهر‌ها و روستا‌ها داریم موضوع پسماند و مدیریت آن است که مشکلات بسیار زیادی را برای شورا‌های شهر‌ها و روستا‌ها و به ویژه شخصیت حقیقی برخی مسئولان ایجاد کرده است.

میری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز