Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@07:14:07 GMT

حملات تحت امر عربستان در یمن جنایات جنگی است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۹۱۳۷

دیده‌بان حقوق بشر امروز (سه‌شنبه) ائتلاف تحت امر عربستان را که در یمن می‌جنگد، به ارتکاب جنایت جنگی متهم و اعلام کرده حملات هوایی این ائتلاف ۳۹ غیر نظامی از جمله ۲۶ کودک را طی دو ماه کشته است.

خبرگزاری ایسنا: این گروه حقوق بشری اعلام کرد پنج مورد از این حملات که چهار مورد از آنها منزل مسکونی و یک مورد مغازه خار و بار فروشی را هدف گرفت و به صورت عامدانه یا با بی ملاحظه‌گی موجب تلفات کورکورانه غیرنظامیان شد، نقض قوانین جنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ائتلاف مکررا اتهامات جنایت جنگی را رد کرده و می‌گوید حملاتش علیه شبه نظامیان حوثی یمن است و نه غیرنظامیان. یمن سالهاست که در کنار تجاوزات ائتلاف تحت امر عربستان با یک جنگ داخلی دست و پنجه نرم می‌کند.

سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت: اینکه ائتلاف تحت امر عربستان مکررا متعهد می‌شود تا حملات هوایی‌ قانونمند داشته باشد، جان کودکان یمنی را در مقابل حملات غیرقانونی محافظت نمی‌کند. این روند بر لزوم اقدام فوری سازمان ملل تاکید دارد تا فورا نام این ائتلاف را به دلیل نقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه وارد "لیست شرم" کند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت ائتلاف مذکور در چهارم اوت خانه‌ای را در صعده هدف گرفت که ۹ عضو یک خانواده از جمله شش کودک سه تا ۱۲ سال در آن کشته شدند. سوم ژوئیه، یک حمله هوایی هشت عضو یک خانواده را در استان تعز کشت که از جمله شامل همسر و یک دختر هشت ساله بود.

دیده‌بان حقوق بشر گفت، با ۹ عضو خانواده و شاهدان درباره آن پنج مورد حمله هوایی که بین نهم ژوئن تا چهارم اوت انجام شد، مصاحبه کرده و متوجه شده است که هیچ گونه هدف نظامی‌ای در آنجا نبوده است.

جنگ یمن تاکنون بیش از ۱۰ هزار کشته داشته و بیش از ۳ میلیون تن را آواره کرده است و بیشتر زیر ساخت‌های این کشور فقیر ویران شده است. ائتلاف تحت امر عربستان در ۲۰۱۵ حملات هوایی و زمینی خود در یمن را آغاز کرد.

دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تحقیقاتی بین‌المللی درباره نقض‌ قوانین بین المللی و حقوق بشر انجام دهد. سازمان ملل متحد دوشنبه اعلام کرد، کشته شدن ۵۱۴۴ غیرنظامی در جنگ یمن را که عمدتا حاصل حملات هوایی ائتلاف تحت امر عربستان بوده تایید می‌کند و خواستار تحقیقات بین‌المللی در آن باره شد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر اسرائیلی: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود

صهیونیست تاکید کرد صحنه حمله اخیر ایران به اراضی اشغالی مثل روز قیامت بود.

به گزارش ایسنا، آلون بن داوید، تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو گفت: ایران به مرحله دیگری در جنگ علیه اسرائیل منتقل شده است و ما باید این پیش فرض را قبول کنیم که ایران آماده عملیاتی با یک حمله گسترده‌تر است.

وی افزود: هرگونه واکنش علنی اسرائیل ما را در خطر ورود به تبادل حملات با ایران و چه بسا یک جنگ گسترده در شمال قرار می‌دهد. انجام یک حمله علیه ایران یا حزب‌الله امکان پیروزی در جنگ با حماس را از بین می‌برد و به منزله حکم اعدام برای اسرایی است که هنوز زنده هستند.

این تحلیلگر گفت: طی حمله ایران ترس و نگرانی بر پایگاه‌های هوایی که هدف موشک‌ها قرار گرفتند، حاکم شده بود. هزاران سرباز به پناهگاه‌ها رفتند و این سوال را از خود می‌پرسیدند که آیا طبقات بتنی اطراف آنها در مقابل این موشک‌های سنگین دوام می‌آورد.

وی افزود: تصویر آسمان که بر نمایشگرهای مرکز کنترل نیروی هوایی در شامگاه شنبه دیده می‌شد، شباهتی به آنچه قبلا در اسرائیل یا در جهان دیده بودیم، نداشت. صدها پهپاد ایرانی و موشک کروز راه خود را به سمت ما در یک ارتفاع پایین طی می‌کردند. بر فراز آنها ده‌ها هواپیمای نیروی هوایی و در یک طبقه بالاتر بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک بود. در مقابل آن ده‌ها موشک اسرائیلی دیده می‌شدند و این صحنه همانطور که یکی از افسران اسرائیلی گفت مثل روز قیامت بود.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: رهبری اسرائیل که با حماقت اقدام به ترور ژنرال‌ ایرانی در دمشق کرد بدون اینکه عواقب آن را در نظر بگیرد اکنون تظاهر به رام کردن ایران می‌کند. حمله ایران که یک تغییر اساسی بود. ایجاب می‌کند که اسرائیل در روش برخورد با ایران بازنگری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است جروزالم پست: اکثر اسراییلی ها مخالف حمله به ایران هستند

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • حملات هوایی اشغالگران به رفح ، اردوگاه المغازی و جنوب لبنان
  • از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • منطقه شاهد تنش خطرناکی علیه امنیت و ثبات آن است
  • تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها
  • تحلیلگر اسرائیلی: صحنه حمله ایران مثل «روز قیامت» بود