Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- گاردين نوشت: رهبران اروپا در مجمع عمومي سازمان ملل به دنبال متقاعد ساختن ترامپ در عدم تضعيف يا خروج از توافق هسته اي برخواهند آمد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، جوليان بورگر، در گزارشي در روزنامه گاردين (انگلستان)، نوشت:
آنگلا مرکل مشارکت آلمان در هر گونه گفتگوي هسته اي با کره شمالي در آينده را پيشنهاد داده و گفته است توافق سال ٢٠١٥ با ايران مي تواند الگويي براي اين مذاکرات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اظهارات صدر اعظم آلمان بيانگر اين هشدار فزاينده در اروپاست که دونالد ترامپ با تکرار تهديدات خود براي استفاده از نيروي نظامي عليه کره شمالي، در حال وخيم تر کردن يک بحران هسته اي است و در عين حال، با برهم زدن توافق هسته اي ايران که آلمان، فرانسه و انگليس از جمله امضا کنندگان آن محسوب مي شوند، به دنبال ايجاد دومين بحران است.
آنگلا مرکل در مصاحبه منتشره در روز يک شنبه با نشريه الگماينه سونتاگ زايتونگ فرانکفورت گفت: "اگر آنها خواستار مشارکت ما در اين مذاکرات باشند، من بي درنگ پاسخ مثبت خواهم داد."
او به توافق امضا شده در وين در ماه ژوئيه سال ٢٠١٥ ميان ايران، پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان اشاره کرد و آن را "ديپلماسي طولاني مدت ولي مهم" توصيف کرد که در نهايت نتيجه خوبي داشت.
مرکل گفت: "من مي توانم استفاده از چنين ساختاري را براي پايان دادن به مناقشه کره شمالي تصور کنم. اروپا و به ويژه آلمان بايد آماده ايفاي نقشي بسيار فعال در اين راستا باشند."
ايران در ازاي رفع تحريم هاي بين المللي، بر اساس توافق وين، محدوديت هاي شديدي را بر برنامه هسته اي خود پذيرفت تا به جامعه بين المللي اطميناني دوباره دهد که هرگز نخواهد توانست بمب اتمي بسازد. از طرف ديگر، گمان مي رود که کره شمالي داراي زرادخانه اي از جنگ افزارهاي هسته اي باشد که تأکيد مي کند آن را مورد مذاکره قرار نخواهد داد.
کيم جونگ اون در اواخر هفته گذشته، ميزبان ضيافتي مفصل با حضور رهبران نظامي، دانشمندان و مهندسان براي انجام موفقيت آميز ششمين و قدرتمندترين آزمايش هسته اي اين کشور بود. رژيم کره شمالي مي گويد انفجار زير زميني روز سوم سپتامبر ناشي از يک بمب دو مرحله اي هسته اي حرارتي يا همان بمب هيدروژني بود.
خبرگزاري دولتي KCNA کره شمالي روز يکشنبه تصاويري را منتشر کرد که کيم را همراه با دو نفر از دانشمندان مسئول پيشرفت سريع و شگفت آور هسته اي کشور – ري هونگ سوپ، رئيس موسسه جنگ افزار هسته اي کشور، و هونگ سونگ مو، معاون بخش صنعت مهمات سازي حزب حاکم - نشان مي داد که در حال نظاره کردن فرايند اين آزمايش بودند.
شوراي امنيت سازمان ملل روز دوشنبه تشکيل جلسه خواهد داد تا قطعنامه آمريکا مبني بر اعمال تحريم عليه صادرات نفت به کره شمالي و واردات اقلام فني از اين کشور جنگ زده و همچنين تحريم دريايي نسبي که به کشورهاي عضو سازمان ملل حق ورود و بازرسي از کشتي هاي مظنون به نقض تحريم ها را مي دهد، را بررسي کند.
انتظار مي رود که چين و روسيه براي پيشگيري از تصويب اين قطعنامه تلاش کنند و اعضاي شوراي اروپا نيز نگرانند که دولت ترامپ به بهانه عدم تن دادن شوراي اروپا به اين قطعنامه براي برخورد با بحران کره شمالي است، اين مجمع را ترک کند
ريچارد گوان، کارشناس سازمان ملل در شوراي روابط خارجي اروپا، مي گويد: "من فکر مي کنم اروپا نگران زياده روي هاي آمريکا باشد."
نگراني اروپا پيش از اين نيز، در نتيجه تأکيدهاي تکراي ترامپ بر احتمال توسل به راه حل نظامي به عنوان آخرين گزينه براي مهار کره شمالي، تشديد شده است. بسياري از تحليل گران نگرانند که گزينه نظامي احتمال اشتباه محاسبه و حمله پيش دستانه هر يک از طرفين را افزايش دهد.
سر مايکل فالون، وزير دفاع انگليس، روز يکشنبه گفت: "اکنون خطر اشتباه محاسبه يا شليک اتفاقي بسيار بالاست."
او گفت برنامه هسته اي کره شمالي بايد پيش از دستيابي اين کشور به موشک بالستيک قادر به هدف قرار دادن لندن، متوقف شود ولي بايد به هر بهايي از بروز جنگ جلوگيري کرد.
او گفت: "آمريکا کاملاً محق است که از قلمرو و از پايگاه هاي خود دفاع کند و مراقب مردم خود باشد ولي اکنون مسئله به ما مربوط مي شود. لندن بيشتر از لس آنجلس به کره شمالي و موشک هاي آن نزديک است."
دولت ترزا مي از قصد ابراز شده ترامپ براي خروج آمريکا از توافق ايران نگران است. برخي ديپلمات ها نگرانند که اين اقدام آمريکا در اصل ناشي از قصد ترامپ براي نابود کردن همه جنبه هاي اين ميراث باراک اوباما و نه نقايص موجود در توافق هسته اي باشد.
از نگاه مقامات انگليسي، اين توافق دستاورد ديپلماتيک مهمي محسوب مي شود، ولي با توجه به زمان خروج انگليس از اتحاديه اروپا، دولت نگران ناخرسند ساختن دولت ترامپ است که اين کشور براي انعقاد توافق دو جانبه تجاري مطلوب و سريع بايد بر آن متکي باشد.
ترامپ خاطرنشان کرده است که شايد از تأييد آتي پايبندي ايران به توافق هسته اي در کنگره خودداري کند. مرحله بعدي تأييد پايبندي ايران در اواسط ماه اوت خواهد بود.
گزارش آژانس بين الملي انرژي اتمي در اوايل ماه جاري تأييد کرد که ايران به محدوديت هاي مندرج در توافق هسته اي پايبند بوده است. ولي نيکي هيلي، نماينده آمريکا در سازمان ملل، اظهار داشته است ترامپ مي تواند با اين استدلال که توافق هسته اي ديگر به نفع امنيت ملي آمريکا نيست، از تأييد پايبندي خودداري کند - حتي اگر هيچ نقض فني روي نداده باشد.
رهبران اروپا در مجمع عمومي سازمان ملل به دنبال متقاعد ساختن ترامپ در عدم تضعيف يا خروج از توافق هسته اي برخواهند آمد. قرار است ترامپ در روز ١٩ سپتامبر و براي نخستين بار در اين مجمع سخنراني کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم