Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:05:42 GMT

چشم انداز بازار نفت امیدوار کننده نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۹۵۷۶

نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به افزایش اخیر قیمت نفت گفت: رشد قیمتی اخیر نباید کشورهای صاحب نفت را گمراه کند چرا که افزایش چند دلاری طلای سیاه در بازارهای جهانی ناشی از وقوع طوفان های سهمگین در منطقه آمریکاست.

خبرگزاری تسنیم: نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به افزایش اخیر قیمت نفت گفت: رشد قیمتی اخیر نباید کشورهای صاحب نفت را گمراه کند چرا که افزایش چند دلاری طلای سیاه در بازارهای جهانی ناشی از وقوع طوفان های سهمگین در منطقه آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی خطیبی با بیان این که قیمت نفت چند روزیست که در مسیر افزایشی قرار گرفته است گفت: در حال حاضر چشم انداز بازار نفت چشم انداز خیلی امیدوار کننده ای نیست.
وی افزود: رشد قیمتی اخیر نباید کشورهای صاحب نفت را گمراه کند چرا که افزایش چند دلاری طلای سیاه در بازارهای جهانی ناشی از وقوع طوفان های سهمگین در منطقه آمریکاست.

نماینده سابق ایران دراوپک با اعلام اینکه تولیدات نفتی در آمریکا به دلیل طوفان های شدید روند کاهشی به خود گرفته است، گفت: در حال حاضر چشم انداز بازار نفت چشم انداز خیلی امیدوار کننده ای نیست چرا که بعد از توافق اوپک همگان شاهد افزایش تولید در بین کشورهای عضو اوپک و همینطور افزایش تولید در بین کشورهای غیر اوپکی هستند.

وی افزود: برای سال آینده میلادی پیش بینی شده که تولیدات غیر اوپکی افزون بر یک میلیون بشکه افزایش پیدا کند بدون شک با رشد تولیدات غیراوپکی جای امیدواری برای ارتقای قیمت های نفت وجود نخواهد داشت.

خطیبی بیان داشت: در زمان توافق کاهش تولید نفت بین اوپکی ها و غیر اوپکی ها هدف این بود که قیمت نفت به 60 دلار برسد که متاسفانه تاکنون چنین نشده است.

وی گفت: بدبختانه با افزایش لجام گسیخته تولیدات غیر اوپک و همینطور افزایش جزئی تولید در بین کشورهای اوپکی همگان شاهدتضعیف قیمت ها و بازار نفت در سطح جهان هستند.

نماینده سابق ایران دراوپک افزود: اگر اوپک بخواهد موازنه عرضه و تقاضا را در دستور کار خود قرار دهد همزمان با افزایش تولید غیر اوپک بایستی قدری از تولیدات خود بکاهد تا بتواند به قیمت های مورد نظر دست پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جمله که با توجه به شرایط موجود خیلی نمی تواند به بهبود بازار نفت امیدوار بود، اظهارداشت: بدون شک تضعیف بازار و قیمت نفت بر کشورهایی مانند ایران که وابستگی بیشتری به درآمدهای نفتی دارند، تاثیر منفی می گذارد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۵۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان (۲.۴۷ درصد) افزایش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۰۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۰۵۵ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰۰ تومانی (۲.۴۷ درصد) به ۴,۱۵۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۱۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۴.۷۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد