Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@12:35:04 GMT

وام ضربتی ازدواج به 360 هزار نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۹۷۴۳

وام ضربتی ازدواج به 360 هزار نفر رسید

ایران اکونومیست - به گزارش تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حدود 90 هزار فقره از مجموع وام‌های پرداختی در استان‌های محروم و کم‌برخوردار و بیش از 270 هزار فقره پرداخت نیز در سایر استان‌ها و مناطق کشور تخصیص یافت.

پیش از اجرای طرح در اول مردادماه بیش از 500 هزار تن در صف (ثبت نام در سامانه وام ازدواج) بودند که در پایان هفته هفتم از اجرای طرح ضربتی، از این صف 245 هزار تن کاهش یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** رشد دوبرابری ثبت نام متقاضیان
در این مدت 125 هزار ثبت نام کننده جدید در سامانه وام ازدواج داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال و روال گذشته، ثبت نام در سامانه با رشد بی‌سابقه صد درصدی روبرو شده است.
شمار افراد حاضر در صف سامانه وام از 500 هزار تن در آغاز طرح به 230 هزار تن تا نوزدهم شهریور کاهش یافت.
نبود تعادل در تعداد پرداختی وام و کاهش متقاضیان در صف, دلیل ثبت نام حدود 125 هزار تن متقاضی جدید در زمان اجرای طرح است.
در مجموع بیش از 692 هزار فقره وام ازدواج از آغاز امسال تاکنون پرداخت شده که بیش از 50 درصد آن (360 هزار فقره) مربوط به هفت هفته نخست اجرای طرح است.
در چهار ماهه امسال 76 هزار نفر در مناطق محروم وام گرفتند که در هفت هفته اجرای این طرح و با توجه به اولویت تعیین شده از سوی بانک مرکزی, حدود 90 هزار تن در این مناطق از تسهیلات بهره مند شدند.
اکنون شمار افرادی که پیش از سال 1396 ثبت نام کرده بودند به 18 هزار تن کاهش یافته است.
انتظار می رود در آغاز مهرماه فقط افراد ثبت نامی سال 1396 (مربوط به سه ماهه دوم سال) در صف دریافت وام قرار گیرند.

** اعطای وام به 167 هزار زن و 193 هزار مرد
در هفت هفته اجرای این طرح، 167 هزار زن و 193 هزار مرد وام دریافت کردند.
زنان 20 تا 25 سال و مردان 25 تا 30 سال بیشترین دریافت کنندگان وام ازدواج در این دوره بودند.
در پایان مردادماه 340 هزار تن در صف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قرار داشته اند که در پایان هفته هفتم به 230 هزار تن کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، طرح ضربتی وام ازدواج از آغاز مردادماه امسال با مشارکت بانک های ملی، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزی، سپه، مسکن، توسعه تعاون، رفاه کارگران، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه دارد.
بر اساس آمار بانک مرکزی در 6 هفته اجرای این طرح، در مجموع بیش از 310 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به میزان یکصد میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شد که سهم مناطق محروم 80 هزار فقره بود.
هدف از اجرای این طرح، حذف صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج جوانان است و از این رو، بانک مرکزی از متقاضیان وام ازدواج می خواهد در صورت تعیین شعبه در سامانه وام قرض الحسنه ازدواج، به سرعت برای ارائه مدارک به آن شعبه مراجعه کنند.
اجرای این طرح 10 روز دیگر یعنی تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان قم با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت آنلاین از شهر قم و جمعی دیگر از معاونان و مدیران برگزار شد.

وزیر ارتباطات در این جلسه بعد از شنیدن گزارش میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها در استان قم با اشاره به اهمیت این پروژه در استان قم، گفت: این شهر از نخستین فعالان در حوزه فناوری اطلاعات در کشور بوده است و با افتتاح پروژه فیبر نوری در قم امیدواریم این استان مانند گذشته پیشتاز اقتصاد دیجیتال و حوزه تولید محتوای دیجیتال شود.

وزیر ارتباطات در این جلسه خطاب به رئیس هیات مدیره شرکت شاتل (مجری فیبر نوری استان قم) تاکید کرد که با افزایش تجهیزات و دستگاه‌ها در این استان تا سفر رییس جمهوری، هر چه سریعتر کل استان قم را تحت پوشش این پروژه قرار دهند.

وی با اشاره به مصوبه‌ای قانونی که در بودجه امسال برای تسهیل در اجرای این پروژه آمده است، افزود: این مصوبه برای اجرای سریع این پروژه بسیار کارگشاست و اپراتور‌های فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها با استفاده از ظرفیت این مصوبه می‌توانند در سال جاری بخش بسیاری از این پروژه را به سرانجام برسانند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که از شهر قم به صورت آنلاین در جلسه حضور داشت نیز گزارشی از آخرین وضعیت اجرای این پروژه ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۷ شهر استان قم ۶ شهر به طور کامل تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: اجرای پروژه بین شهری در این شهر‌ها نیز تا چند روز آینده به پایان می‌رسد.

لاجوردی با اشاره به اینکه در شهر قم نیز نیاز به حدود ۳۰۰ کیلومتر حفاری داریم، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ کیلومتر با شعاع ۱۰۰ متری منازل و کسب وکار‌ها انجام شده و با افزایش دستگاه‌ها و تیم‌های جدید باقی مانده نیز در چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان