Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا هشدار داده و گفت: دود سیاست‌های غلط واشنگتن علیه اسلام آباد به چشم خودش خواهد رفت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیمبه نقل از ای آر وای نیوز شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا هشدار داده و گفت: دود سیاست‌های غلط واشنگتن علیه اسلام‌آباد به چشم خودش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهد خاقان عباسی بیان کرد: کم شدن کمک‌های نظامی به پاکستان باعث تضعیف مبارزه با تروریسم شده و به ضرر خود آمریکا تمام خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: سود جنگیدن و نابود کردن تروریسم هم برای آمریکا است و هم برای پاکستان، لذا نباید با سخنان بی‌اساس باعث تضعیف این نبرد شد.

وی افزود: آمریکا در نهایت مجبور است به قربانیان فراوانی که پاکستان در راه مبارزه با تروریسم داده احترام گذشته و جدیت پاکستان در این مسیر را بپذیرد، چرا که شکست تروریسم جز با اتحاد حاصل نخواهد شد.

شاهد خاقان عباسی به همبستگی چین و پاکستان اشاره کرده و گفت: تزلزل آمریکا در مسیر همراهی برای مبارزه با تروریسم باعث شده تا ما به فکر راهکارهای دیگری نیز باشیم و بدون شک چین یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاکستان است که از سال 1960 روابط بسیار خوب و پایداری با ما داشته است.

نخست‌وزیر پاکستان سپس به موضوع افغانستان پرداخته و گفت: ما میزبان 3 میلیون و نیم افغانستانی بوده‌ایمو اتهام ایجاد نا‌امنی در این کشور به ما بی‌انصافی است.

او اضافه کرد: سال‌ها تروریست‌ها از خاک افغانستان وارد پاکستان شده وایجاد نا‌امنی می‌کردند و کار را به جایی رساندند که ما مجبور شدیم با صرف میلیاردها دلار هزینه در مرز 2000 هزار کیلومتری خود با افغانستان حصار ایجاد کنیم.

این سیاستمدار عضو حزب نواز شریف تاکید کرد: محبوبیت نواز شریف پس از رد صلاحیت توسط دادگاه عالی پاکستان بیشتر شده است و مردم رای دادگاه عالی را نپذیرفتند.

اخیرا ترامپ پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان متهم و تهدید کرده بود که کمک‌های مالی خود به این کشور را قطع می‌کند.

اظهارات ترامپ واکنش‌های منفی فراوانی در پاکستان برانگیخته و باعث شد مردم در شهرهای مختلف تظاهرات کرده و شعارهای ضد آمریکایی سر بدهند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است

سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در راولپندی تأکید کرد: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش پاکستان امروز سه شنبه اعلام کرد که پایگاه های نظامی خود را در اختیار احدی قرار نخواهد داد.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی ارتش پاکستان با رد گزارش‌ هایی مبنی بر اینکه اسلام‌آباد ۲ پایگاه در اختیار آمریکا قرار داده است، گفت: پاکستان نه پایگاه‌ های نظامی در اختیار کسی قرار نداده و نه خواهد داد.

سرلشکر «احمد شریف چودری» (Ahmed Sharif Chaudhry) سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در شهر راولپندی در شمال شرقی کشورش گفت:«نه پاکستان پایگاه‌های نظامی در اختیار کسی قرار داده و نه این کار را خواهد کرد.

«احمد شریف چودری» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا پاکستان پایگاه نظامی در جنوب غربی بلوچستان و شمال غربی خیبرپختونخواه به آمریکا داده است یا خیر؟» تأکید کرد: همانطور که خودتان گفتید، این فقط یک تبلیغ است. ادعاهای تایید نشده ای در رسانه های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه واشنگتن از اسلام آباد خواسته است تا ۲ پایگاه نظامی برای نظارت بر ایران، افغانستان و چین تأسیس کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • «نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد