Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه شورا در انتخاب‌ خود مستقل عمل می‌کند گفت: به‌دنبال پاسخ دادن به کسی نیستیم و پاسخ‌های خود را در قالب عمل به وعده‌ها، کار و وحدت می‌دهیم.

به گزارس خبرگزاری تسنیم از رشت، امیرحسین علوی در هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتقادات انجام شده پیرامون انتخاب شهردار غیربومی از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار داشت: مطرح کردن بعضی صحبت‌ها در شأن همکاران بنده در شورای شهر رشت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتخاب مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین به‌عنوان شهردار رشت عنوان داشت: این انتخاب نشان از اتحاد اعضای شورای اسلامی شهر رشت دارد و بر اساس مردم‌سالاری دینی و دموکراسی صورت پذیرفته است.

علوی افزود: این موضوع مورد تایید است که شورای اسلامی شهر رشت در مسائل اساسی از بزرگان استان مشورت می‌گیرد اما تاکید می‌کنیم که شورا در انتخاب‌های خود مستقل عمل می‌کند و انتخاب نصرتی به‌عنوان شهردار کمترین تاثیرپذیری از جریانات سیاسی را داشته است.

وی با تاکید بز لزوم حمایت از اعضای شورای اسلامی شهر رشت گفت: مردم بر اساس خدمات و اقدامات دوره‌های قبل به ما اعتماد کرده و رای داده‌اند و این موضوع که بر اساس اختلاف نظرات باز هم با هم اتحاد داشتند نشانه عقلانیت و درایت اعضای شورای شهر است.

علوی با بیان اینکه قطعاً نظرات منتقدان و بزرگترها در رشت و استاندر تصمیم‌گیری‌های اعضای شورا تاثیر داردخاطرنشان کرد: به‌دنبال پاسخ دادن به هیچ عزیزی نیستیم و پاسخ‌های خود را در قالب عمل به وعده‌ها، کار و وحدت می‌دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از ورود به دستور جلسه گفت: با توجه به اینکه 9 مهرماه فرصت نهایی برای ثبت شهر رشت به‌عنوان شهر تالابی در کشور است، لایحه‌ای جهت ارائه به دو کمیسیون بهداشت و فرهنگی تنظیم شده است.

وی ضمن مطرح کردن درخواست کمک جهت بازسازی حسینیه منطقه سراوان خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو بحران مهم در منطقه سراوان به‌وجود آمد و اکنون 30 میلیون تومان جهت بازسازی حسینیه این منطقه کمک مالی در نظر گرفته شود.

احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورا در نطق پیش از دستور با اشاره به اینکه موارد مطرح شده در نماز جمعه گفت: آیت الله قربانی نماینده ولی‌فقیه و از ائمه جمعه‌ای هستند که اهل تحقیق و مطالعه هستند و ما تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌ها و رهنمودهای ایشان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه صحبت‌های طرح شده در نماز جمعه موجب تشویش اذهان عمومی استافزود:دغدغه‌های منتقدان قابل درک و مشترک است اما شهر رشت دیگر طاقت آزمون و خطا و تبدیل شدن به کارگاه آموزشی برای شهردار را نداشت.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اتحاد اعضای شورا با یکدیگر عنوان داشت: ما انتظار داشتیم آیت الله قربانی وحدت اعضای شورا با توجه به نظرات سیاسی مختلف را به فال نیک گرفته و تبریک می‌گفتند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: انتخاب ما، انتخاب تخصص، مدیریت و مهارت در قالب عملکرد مثبت بود و اعلام می‌کنیم این تصمیم ما تکلیف شرعی بود و قطعاً مردم هم با ما همراه هستند.

رمضانپور نرگسی خاطرنشان کرد: ما با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم و تا جایی از نصرتی حمایت می‌کنیم که پای اصول نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌های شهدا و منافع مردم و شهر بایستد.

وی اعلام کرد: آیت الله قربانی در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم عنوان کرده بودند که اگر مخالف نظر ایشان هم شهردار انتخاب شود در تریبون نماز جمعه صحبتی نمی‌کنند اما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که چنین تصمیمی گرفتند.

رمضانپور نرگسی با اشاره به شائبه‌های مطرح شده پیرامون انتصاب استاندار بوشهر به‌عنوان استاندار گیلان اظهار داشت: از آیت الله قربانی درخواست می‌کنیم تا با غیرت دینی خود در این مسئله ورود کنند و مانع این اتفاق شوند.

رضا رسولی نیز در این جلسهپیرامون بررسی طرح حمایت مالی از باشگاه سپیدرود و داماش اظهار داشت: این دو باشگاه در حال حاضر در شرایط ویژه، نامساعد و شکننده‌ای قرار دارند که باید همانند ادوار گذشته مورد حمایت قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: امروزه فوتبال ابزاری قدرتمند جهت انتقال مسائل فرهنگی و اجتماعی است و حمایت از این دو باشگاه نه تنها هزینه نیست بلکه اقدامی جهت اعتمادسازی و بالا بردن سطح درآمدهای شهرداری است.

وی با اشاره به کمک مالی یه انجمن علمی سازه‌های ماکارونی دانشگاه گیلان گفت: شورای اسلامی شهر رشت در سال‌های گذشنه از این مجموعه حمایت کرد اما نه تنها در این برنامه از شورانامی برده نشد بلکه به بنده نیز توهین‌هایی شد و به نظرم حمایت مجدداز این برنامه کار درستی نیست.

فرهام زاهد نیز در این جلسه ضمن معرفی تیم سپیدرود و داماش به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی استان گیلان گفت: باید به فوتبال به چشم یک صنعت نگاه کرد و با حمایت از آن گامی در جهت سوددهی آن برداشت.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه هر بازی داخل استان این تیم‌ها 8 میلیون تومان و هر بازی خارج استان آنها 30 میلیون تومان هزینه در بر دارد افزود: باید مانند گذشته به‌طور جدی از این دو تیم حمایت کنیم.

حامد عبداللهی نیز در این جلسه با اشاره به عدم پرداخت معوقات کارکنان شهرداری رشت گفت: اگر قرار است هزینه‌ای حمایتی از محل شورای شهر پرداخت شود بهتر است به‌جای پرداخت 1.5 میلیارد تومان به باشگاه سپیدرود و یک میلیارد به باشگاه داماش این هزینه صرف اولویت‌های مهم‌تر شهرداری شود.

اسماعیل حاجی‌پور دیگر عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه روزانه 600 تن زباله در منطقه سراوان دپو و دفن می‌شود اظهار داشت: کمک به بازسازی این حسینیه وظیفه‌ای است که باید در قبال مردم منطقه سراوان انجام دهیم.

وی همچنین در بحث بررسیانتصاب مجتبی ماه‌پسند به‌عنوان مدیرمالی شهرداری رشتگفت: یکی از قوانین موجود جهت انتصاب مدیر مالی این است که فرد مورد نظر به‌طور رسمی در استخدام شهرداری باشد اما ویکارمند پیمانیشهرداری است.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر رشت نیز در این جلسهبا ایراد تذکری خطاب به سرپرست و معاونت اداری مالی شهرداری رشت تاکید کرد: تلاش شود تا به‌جای پرداخت‌های متفرقه برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان اقدامی انجام شود.

محمدحسن علیپور منشی شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن حمایت از ماه پسند عنوان داشت: ماه پسند از نیروهای کارکشته و ماهر شهرداری رشت است و مدیر مالی در اندازه‌های او در شهرداری نیست.

حجت جذب نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست در ارتباط با انجمن علمی سازه‌های ماکارونیخاطرنشان کرد: طبیعی است که به فکر حفظ شأن اعضای شورا هستیم اما هدف ما کمک به بنیه علمی دانشگاه است و نه کمک به افراد دانشگاه.

به گزارش تسنیم، در این جلسه محمدحسن عاقل منش و فرهام زاهد به‌عنوان اعضای کمیسیون ماده 77 واسماعیل حاجی‌پور، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد، حامد عبداللهی و محمدحسن علیپور به‌عنوان اعضای کمیسیون 100 انتخاب شدند.

همچنین اسماعیل حاجی‌پور، احمد رمضانپور نرگسی و جلال الدین محمد شکریه به‌عنوان اعضای کمیسیون بند 20 و رضا رسولی به‌عنوان عضو کمیته ماده 8 قانون نوسازی و عمران انتخاب شدند.

احمدرمضانپور نرگسی با رای اعضای شورای اسلامی شهر رشت به‌عنوان عضو کمیته انضباطی تاکسیرانی، حامد عبداللهی به‌عنوان عضو کمیته تهاتر، محمدحسن عاقل منش به‌عنوان ناظر بر حسن مصوبات شورا و فرهام زاهد به‌عنوان عضو کمیسیون ماده 4 مزایده و مناقصه انتخاب شدند.

همچنین محمدحسن علیپور به‌عنوان عضو کمیسیون ماده 7 حفظ و گسترش فضای سبز و کمیسیون نظارت بر حسن اجرای طرح‌های مصوب در امور سازمان شهرداری و دیگر سازمان‌های خدماتی و اسماعیل حاجی‌پور به‌عنوان عضو ستاد بحران انتخاب شدند.

واگذاری یک واحد آپارتمان به دفتر جمعیت دفاعاز مردم فلسطین و همچنین سکونت غیرقانونی آنان در حال حاضر از دیگر دستورات مطرح شده در این جلسه بود که با مخالفت فرهام زاهد و فاطمه شیرزاد و درخواست پیگیری هرچه سریعتر ساختمان مواجه شد.

دیگر طرح مطرح شده در این جلسه پرداخت بن کارت ماه رمضان به نیروهای خدماتی و رانندگان استیجاری سازمان شهرداری و همچنین افزایش 25 درصدی آن بود که با رای‌گیری اعضای شورا به‌صورت طرح عادی به کمیسیون مربوطه ارجاعداده شد.

گزارش از علی دارا

انتهای پیام/

R7877/P41362/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قربانزاده بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری شهردار و اعضای شورای شهر پیربازار اظهار کرد: با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری، کار عمرانی و زیرساختی در پیربازار جان دوباره ای به خود گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر پیربازار به تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در این شهر پرداخت و بیان کرد: استقرار پایگاه اورژانس، تخریب ساختمان انتظامی و ساماندهی و تعیین تکلیف این عرصه، پیگیری جهت تعویض لوله‌های فرسوده و ترمیم شبکه انتقال آب، بهسازی پیاده روها و پیگیری جهت بازگشایی محورهای منتهی به پیربازار تنها بخشی از اقدامات در این شهر بوده است.

قربانزاده از تصویب ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای بودجه شهرداری در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این مبلغ برای ادامه روند اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی پیربازار در صحن شورا به تصویب رسید.

وی با تاکید بر لزوم استقرار ادارات و نمایندگی‌های دستگاه‌های خدمات رسان در پیربازار افزود: تا استقرار کامل ادارات و نمایندگی‌ها، مدیریت شهری پیربازار برای رفاه حال شهروندان به مطالبات مردم از دیگر دستگاه‌ها رسیدگی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی پیربازار از خرید ۳۰۰ لامپ روشنایی برای معابر این شهر خبر داد و اضافه کرد: اگر چه تهیه لامپ معابر بر عهده شهرداری نیست اما برای رفاه حال شهروندان زیباسازی شهری این اقدام توسط مدیریت شهری صورت گرفت.

قربانزاده با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی پیربازار در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث پارک و زمین ورزشی برای رفاه حال شهروندان به ویژه جوانان در پیربازار جزو برنامه‌های مهم مدیریت شهری است.

وی با اشاره به انسجام، همدلی و وفاق در مدیریت و پارلمان شهری پیر بازار افزود: مجموعه اعضای شورای شهر پیربازار تمام قد از عملکرد و فعالیت‌های شهردار جوان این شهر دفاع و حمایت می‌کند.

درب شورا و شهرداری پیربازار به روی همه باز است

«حسن دوستی» عضو شورای اسلامی پیربازار در این نشست با اشاره به فرصت ۱۰ ماهه مدیریت شهری در سال گذشته اظهار کرد: شهردار جوان پیربازار در سال گذشته کمتر از ۱۰ ماه فرصت داشت و در این بازه زمانی اتفاقات خوبی را برای شهر رقم زد.

وی با اشاره به مشکل آب شرب شهر پیربازار افزود: مدیریت شهری با کمک بسیج سازندگی سپاه اقدام مشترک مؤثری برای رفع مشکل اب شرب انجام دادند.

عضو شورای اسلامی پیربازار از تعویض ۲۰ کیلومتر لوله‌های فرسوده در این شهر خبر داد و اضافه کرد: گام‌های مثبتی برای رفع چالش آب شرب و ساماندهی شبکه آبرسانی پیربازار انجام شده و در حال انجام است.

دوستی با اشاره به وجود انسجام، وفاق و همدلی بین مدیریت و پارلمانی شهری پیربازار بیان کرد: مشارکت مردم، همراهی مسؤولان استان و شهرستان، نمایندگان رشت و همچنین نگاه تعاملی شهردار و اعضای شورای شهر رسیدگی به امورات شهری را تسهیل بخشیده است.

وی با بیان اینکه درب شورا و شهرداری پیربازار به روی همه باز است، افزود: شهروندان پیربازار هر زمانی اراده کنند می‌توانند با اعضای شورا و شهردار ملاقات و دیدار چهره به چهره داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر پیربازار از برپایی میز خدمات در شهرداری پیربازار خبر داد و اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری آماده برپایی میز خدمت برای سرعت بخشی به حل مشکلات شهروندان را دارد.

به گفته دوستی، اعضای شورای پیربازار یک دست و با قاطعیت حامی و پشتیبان شهردار توانمند و کاربلد این شهر برای انجام امورات شهری است.

توسعه شهری مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است

«کمیل حسینی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر پیربازار در این نشست با اشاره به قدمت و پیشینه این شهر اظهار کرد: پیربازار به دلیل سبقه تاریخی و همچنین همجواری با رشت می‌توانست خیلی زودتر به توسعه و پیشرفت دست یابد و یا اینکه به امکانات حداقلی برسد اما برخی کوتاهی‌ها در گذشته این توفیقات را از این شهر سلب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه شهری مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است، افزود: استقرار اورژانس، آتش نشانی و تأمین برخی زیرساخت‌ها خیلی زودتر از اینها می‌توانست در پیربازار رقم بخورد اما نشد و با روی کار آمدن مدیریت جدید کارها گام گام به جلو پیش می‌رود.

نایب رئیس شورای اسلامی پیربازار با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وقت شهرداری و شورا صرف تأمین زیرساخت‌های شهر شد، گفت: اگر زیرساخت‌های شهری در پیربازار در گذشته فراهم می‌شد قطعاً این روزها فکر و اندیشه مدیریت شهری روی برنامه‌های مهم‌تری معطوف می‌شد.

حسینی با بیان اینکه دبنال کالبد شکافی برای حل نشدن مشکلات نیستیم، اضافه کرد: اعضای شورا و شهردار به دنبال باز کردن گره مشکلات و موضوعات هستند.

افزایش ۴۵ درصدی درآمد شهرداری پیربازار

«مهرشاد پورنوروز» عضو شورای اسلامی شهر پیربازار هم در این نشست از درآمد ۱۴۰ میلیارد ریالی شهرداری پیربازار خبر داد و اظهار کرد: که نیمی از این میزان درآمد در بخش عمرانی و مابقی صرف هزینه‌های جاری شهرداری شد.

وی از افزایش ۴۵ درصدی درآمد شهرداری پیربازار در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به عدم وجود درآمد پایدار برای شهرداری پیربازار جذب درآمد ۱۴۰ میلیارد ریالی رقم مثبتی به حساب می‌آید.

این عضو شورای پیربازار با تاکید بر لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در این شهر بیان کرد: مدیریت شهری پیربازار در سال جاری دنبال رونق بخشی پروژه‌های عمرانی شهری هستند تا کم و کاستی‌ها در این بخش جبران شود.

پورنوروز با اشاره به اینکه ایجاد فضای تفریحی و تفرجگاهی در پیربازار مورد توجه است، گفت: احداث دو پارک تفریحی در شهر پیربازار جزو برنامه‌های مدیریت شهری در سال جاری است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در توسعه و عمران شهری افزود: چشم انداز روشنی برای شهر پیربازار ترسیم شده است که با مشارکت مردم و همراهی و همدلی شورا و شهرداری تحقق پیدا می‌کند.

کد خبر 6088445

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی