Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور(سیماک) با حضور معاون وزیر ارتباطات در استان فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیشتر استانهای کرمان، البرز، گلستان، اصفهان به این سامانه پیوستند و اینک فارس به عنوان پنجمین نقطه ایست که این سامانه سراسری را راه اندازی کرده است؛ طرح بهره برداری دستگاه ها از سامانه یکپارچه مدیریت املاک(سیماک) که فراورده ای دانش بنیان است، در قالب ۲ پروژه زیربنایی و فراگیر به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیینی که پیش از ظهر سه شنبه در پست مرکزی استان فارس برگزار شد، افزون بر این طرح، از سامانه پیک موتوری آنلاین(پستمن) و درگاه الکترونیک پست فارس هم رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور حسین مهری، مدیرعامل پست جمهوری اسلامی، ساسان تاجگردون و یدالله رحمانی معاونین برنامه ریزی و بودجه و عمرانی استانداری فارس برگزار شد، مدیرکل پست فارس در معرفی این طرح گفت: این سامانه به لحاظ ماهیت، یک زیرساخت نرم افزاری برای مدیریت یکپارچه املاک و اماکن است که افزون بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک و اماکن، قادر است تراکنش و فرآیندهای کاری، اداری، مربوط به امور املاک و اماکن را، در میان دستگاه های اجرایی ذی ربط الکترونیکی کند.

احمدرضا واعظ پور یکی از مشکلات کشور را در این خصوص دانست و افزود: خوشبختانه در سالیان جدید این طرح مورد اهتمام دولت قرار گرفت و قانون کدپستی از اهمیت برخوردار شد.

وی نبود این پایگاه در کشوررا کاملا محسوس دانست و گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی پست ۴ زیرپروژه دارد که از جمله «به هنگام سازی کدپستی» که از سال ۱۳۹۵ کلید خورد تاکنون مجموعا ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار رکورد اطلاعات استان فارس ثبت شد.

واعظ پور در ادامه از اختصاص اعتباری که در این باره هزینه شده نام برد و افزود: بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان از اعتبارهای ملی به این طرح اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در فارس ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مکان وجود دارد افزود: از اتفاقاتی که در فارس روی داد پلاک کوبی است که در این خصوص تاکنون ۲ملیون و ۱۰۰ هزار پلاک در استان نصب شد.

مدیرکل پست فارس از پیوستن شهرداری شیراز، اداره ثبت اسناد، شرکت گاز و برخی از دستگاه ها خبر داد و افزود: اکنون این دستگاه ها بدون احراز کدپستی خدماتی ارایه نمی دهند و کاملا الکترونیکی عمل می کنند.

واعظ پور همچنین اعلام کرد: در استان فارس ۸ شهر از جمله شیراز دارای نقشه پارسل و اتوکد هستند که این شامل روستاها هم خواهد شد. این درحالیست که در زیر پروژه سوم طرح سیماک قرار دارد که ۲۸ دستگاه اجرایی قرار می گیرد.

وی در عین حال از وجود ۸۵ درصد اطلاعاتی که منتصب به کدپستی ها در شیراز است خبر داد و افزود: با توجه به کسب و کارهای نو و ایجاد شغلهای جدید ۱۰۰ هزار شغل سهم وزارت ارتباطات است که طرح پیک موتوری آنلاین در این راستا قرار گرفت و در حال حاضر ۱۵۳ نفر ثبت نام کردند.

واعظ پور از اختصاص اپلیکیشن «پستمن» به سامانه پیک موتوری آن لاین پست فارس هم خبر داد و افزود: اینک سامانه فوق در دسترس کاربران است و قابلیت پرداخت نقدی و برخط دارد.

مدیرکل پست فارس ادامه داد: در ایجاد درگاه الکترونیک به این نتیجه رسیدیم که کارهای پست در بخش خصوصی ناشناخته است. درحالیکه برای نمونه می توان سوغاتی های استان بدین شکل در سراسر کشور توزیع کرد. برای این خصوص هم طرحی با عنوان «هنر در خانه» داریم که تولیدکنندگان خانگی در سامانه تجارت الکترونیک قرار می گیرند، بدین شکل تاکنون ۶ تولید خانگی در این حوزه قرار گرفته است.

وی در پایان اعلام کرد: در زمینه توزیع مویرگی توسط پست در تمامی استان این طرح در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، ۴۵هزار مترمربع ملک در استان وجود دارد که ظرفیت گسترده ای در ایجاد اشتغال در اختیار پست استان قرار داده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:

به مناسبت گرامیداشت روز ملی نان و گندم (۳۱ فروردین) کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان راه اندازی شد. 

امید جهان نژادیان افزود: این کانون با هدف ارتفای دانش و توانمندی‌های مربوط با صنعت غله و نان و آموزش متخصصان و انتقال فناوری‌های نوین در این بخش ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم تفاهمنامه همکاری میان ادارات کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری خوزستان در جهت آموزش و ارتقای صنعت غله و نان استان به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰
  • تاخیر در تحویل ساینا s تیپ da متقاضیان را در نیمه راه گذاشت
  • فعالیت سامانه خودنویس ۲۴ ساعته شد
  • رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند
  • راه اندازی بخش VIP در بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • مدیریت یکپارچه منجر به موفقیت هلال احمر می‌شود