Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر تهران بر لزوم ساماندهی سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: تنها ١٠ درصد سرویس مدارس تحت نظارت هستند. به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو،شهربانو امانی در نشست شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: خدا را شاکرم که مرا رهین منت خویش و لایق آرای مردم شریف تهران، ری و تجریش قرار داد که با پشتیبانی خود فرصت خدمت گذاری را برای من و همکارانم فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با عنایت به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تصمیم دارم امروز به نمایندگی از سوی آینده سازان کشور و خانواده‌های عزیزشان صحبت کنم. آری، مقصودم دانش آموزان عزیز است.

ابتدا سانحه واژگونی خودروی حامل دانش آموزان دختر فرزانه هرمزگانی را خدمت خانواده‌های آن عزیزان تسلیت عرض مینمایم. سپس با توجه به لزوم تامین ایمنی و بهبود کیفیت خدمت رسانی به دانش آموزان عزیز نکاتی چند را به استحضار برسانم.

با توجه به وجود حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ باب مدرسه و قریب به ۲. ۵ میلیون دانش آموز که تعداد ۵۴۰۰ تن از آن‌ها را محصلین مدارس استثنایی تشکیل می‌دهند، ایجاب می‌کند تمهیدات و پیش بینی‌های ویژه برای سهولت آمد و شد آن‌ها در نظر گرفته شود. در این خصوص هر ساله مسوولین زیربط، پیش از آیین گشایش مدارس، آمار و ارقام لازم را اعلام می‌نمایند که هر ساله افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در دو هفته اول مهر ماه نسبت به تابستان پیش بینی می‌شود که ۱۶ درصد از این میزان به سفرهای آموزشی اختصاص پیدا می‌کند.

برنامه ریزی برای ساماندهی سرویس‌های مدارس پیش از شروع سال تحصیلی می‌تواند موجب افزایش ایمنی دانش آموزان، کاهش بار ترافیکی و تامین آرامش خاطر خانواده‌ها را همراه داشته باشد که بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۷ کمیسیون اصل ۱۳۸ قانون اساسی که تاکنون معتبر و ملاک عمل می‌باشد، قرارداد سرویس حمل و نقل دانش آموزان توسط مدیران مدارس منعقد می‌گردد. طبق بند ب. ماده ۶ و ماده ۷ مصوبه مزبور، مرجع احراز صلاحیت و صدور مجوز برای رانندگان بر عهده شهرداری است و در تبصره ۲ ذیل ماده ۵، به کار گیری خودروهای متفرقه، ممنوع و عواقب آن بر عهده استفاده کننده گان است و نیز مطابق تبصره ذیل ماده ۱۲، پلیس راهنمایی رانندگی موظف است تخلفات رانندگان سرویس‌های مدارس را به آموزش و پرورش و شهرداری گزارش نماید. تکالیف مصرح در این مصوبه در راستای افزایش ایمنی فرزندان عزیز به پلیس محول شده، ولی بررسی ها، حاکی از عدم اجرای دقیق آن طی سنوات گذشته است.

امید آنکه از سال جاری مراتب به دقت مدنظر قرار گرفته و شهرداری تهران پیگیر وصول گزارشات مربوطه باشد.

در این راستا در دومین جلسه کمیته ایمنی که به تاریخ ۲۰ / ۶ / ۹۶ و با حضور ریاست محترم راهنمایی و رانندگی پایتخت و مدیران محترم سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل و ایمنی شهرداری تهران تشکیل شد، ضمن تصویب دو مصوبه موارد مهمی نیز مشاهده گردید که ذیلا به آن‌ها اشاره می‌کنم.

مصوبات:

یک. با توجه به اهمیت موضوع ایمنی سرویس مدارس و اینکه در مصوبات اخیر شورا، در این خصوص تن‌ها چند بند و تبصره دیده می‌شود و می‌بایستی شهرداری تهران مکلف شود لایحه‌ای صرفا در خصوص سرویس مدارس با بیان جزییات به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کند و یا کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران طرحی را در این خصوص تهیه و به شورا ارایه نماید.

دو. همچنین مقرر شد با هماهنگی شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعملی در خصوص ایمنی خودروهای اختصاصی سرویس مدارس تهیه گردد.

موارد مهم و حایز اهمیت:

یک. غیبت مدیران محترم آموزش و پرورش علیرغم دعوت رسمی که انشالله عدم حضورشان نشان بی توجهی به امر مهم سرویس‌های مدارس و اردوهای دانش آموزی نباشد.

دو. نبود مسوولیت اجتماعی و حاکمیتی در مدیریت و نظارت بر عملکرد سرویسهای مدارس از سوی آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی و حتی شهرداری

سه. عدم وجود استانداردهای بومی شده حاکم بر سیستم سرویس مدارس

چهار. عدم اجرای مصوبات و مفاد آیین نامه‌های اجرایی موجود به طور مثال: سرویس‌های مدارس لازم است چراغ هشدار زردرنگ در بالای خودرو داشته باشند که متاسفانه این مورد در هیچکدام از سرویس‌ها مشاهده نمی‌شود.

پنج. با همه این تمهیدات طبق گزارشات واصله فقط ۱۰ درصد دانش آموزان از سیستم حمل و نقل (سرویس مدارس) استفاده می‌کنند.

نزدیک ماه مهر هستیم. فراموش نکنیم تحصیل، حق هر بچه‌ای فارغ از جنسیت، رنگ، نژاد و ... است.

امید آنکه هیچ بچه‌ای از مهر جا نماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رضا سابکی گفت: علاوه بر محکوم کردن اقدام یادشده، آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر اقدام‌های تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیای دانش‌آموز، نسبت به اصلاح پوشش اقدام شود.
سابکی ادامه داد: به دانش‌آموزان و اولیاء اطمینان می‌دهیم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.
وی از  اولیاء دانش‌آموزان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولان آموزش و پرورش برسانند.

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان