Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- ابراز خرسندی دبیرکل اوپک از توازن در بازار نفت، حضور رییس جمهوری ونزوئلا در الجزایر برای رایزنی نفتی، توقف برنامه تغییر سیاست قیمت گذاری نفت عراق و برنامه فرانسه برای توقف تولید نفت و گاز از سال 2040 میلادی مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا و به نقل از رویترز، «محمد بارکیندو»، دبیرکل سازمان اوپک اعلام کرد: توافق جهانی کاهش تولید در حال کمک به احیای توازن بازار نفت است و رشد تقاضا در نیمه دوم سال جاری میلادی سبب کاهش سطح ذخایر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارکیندو گفت: واضح است که فرایند احیای توازن، با کوشش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در حال انجام است و سطح ذخایر نفت معلق بر روی دریا از ماه ژوئن شروع به کاهش کرده است.

**توافق عربستان و امارات برای احتمال تمدید توافق اوپک
به گزارش رویترز، «خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان با «صالح المزروعی»، همتای اماراتی خود درباره امکان بررسی موضوع تمدید توافق کاهش تولید، بسته به شرایط بازار نفت، توافق کردند.
وزیران انرژی دو کشور درباره تغییرات بازار نفت گفت و گو و از بهبود این بازار ابراز رضایت کردند.

**نگرانی عربستان از سطح ذخایر نفت جهان فقط ادعا است
به گزارش رویترز، یک مقام رسمی وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد شرکت آرامکوی سعودی عربستان در هفته جاری قرار است یک میلیون و 900 هزار بشکه نفت به ذخایر خود در این کشور اضافه کند.
این حرکت عربستان به این علت است که ژاپن قصد دارد از این پس ظرفیت ذخایری که به طور رایگان در اختیار این شرکت عربستانی قرار داده است را با 30 درصد افزایش به هشت میلیون و 200 هزار بشکه برساند. این نشان می دهد عربستان بر خلاف ابراز نگرانی از افزایش سطح ذخایر نفت جهان، در تلاش برای افزایش سهم از بازار آسیا و افزایش ذخایر نفتی خود است.
سطح ذخایر نفتی عربستان در ژاپن، هم اکنون 6 میلیون و 300 هزار بشکه است.

**حضور مادورو در الجزایر برای رایزنی نفتی
به گزارش پایگاه خبری آفریقا نیوز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در الجزایر با مقامهای رسمی این کشور از جمله «احمد او یحیی»، نخست وزیر و «مصطفی قیتونی»، وزیر انرژی دیدار و درباره بازار نفت و توافق جهانی کاهش تولید گفت و گو کرد.
به گفته مادورو، فضا برای سیاست توافق کاهش تولید و رشد قیمت طلای سیاه مطلوب است.
الجزایر و ونزوئلا به عنوان دو عضو اوپک، از سال 2014 میلادی که قیمت نفت رو به کاهش گذاشت دچار بحران اقتصادی شدیدی شدند.

**روسنفت نفت 40 دلاری را در سال 2018 میلادی انتظار می کشد
به گزارش اویل پرایس، «ایگور سچین»، مدیرعامل روسنفت اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد قیمت نفت در سال آینده میلادی به میانگین 40 و 43 دلار برسد و در حال آماده شدن برای این قیمت است.
سچین چندی پیش رشد کنونی قیمت های نفت را نه در نتیجه توافق جهانی نفت بلکه به علت کاهش ارزش دلار دانست.
«ماکسیم اورشکین»، وزیر امور اقتصادی روسیه نیز اوایل ژوئن آمادگی روسیه را برای ادامه دادن با نفت 40 دلاری یا حتی کمتر از آن اعلام کرده بود.
دولت روسیه همچنان این قیمت را مبنای سیاست های اقتصادی و تنظیم بودجه خود قرار داده است.

**برنامه تغییر سیاست قیمت گذاری نفت عراق متوقف شد
به گزارش رویترز، شرکت بازاریابی نفت عراق «سومو»، برنامه خود را برای تغییر شاخص قیمت گذاری نفت در بازار آسیا از نفت خام بصره به «دی ام یی» عمان که قرار بود از ماه ژانویه 2018 اجرایی شود، متوقف کرد.
عراق به همراه کشورهای ایران، عربستان و کویت دهه هاست از شاخص قیمت گذاری موسسه پلاتس استفاده می کند. عراق به مشتریان آسیایی خود اعلام کرد که نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه و بررسی چنین طرحی دارد.

**برنامه فرانسه برای توقف تولید نفت و گاز از سال 2040 میلادی
به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، فرانسه در حال تنظیم قانون جدیدی است که بر اساس آن اکتشاف و تولید نفت و گاز طبیعی در داخل این کشور و مرزهای آن تا سال 2040 میلادی ممنوع خواهد شد.
طبق پیش نویس لایحه این قانون، مجوزهای حفاری کنونی تمدید نخواهد شد و دولت فرانسه به تازگی این قانون را تایید کرد.
نیکلاس هالوت، وزیر محیط زیست این کشور، به عنوان بخشی از این طرح، تمایل خود را برای پایان فروش بنزین و گازوئیل در فرانسه تا سال 2040 میلادی اعلام کرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام **1070**1561** خبرنگار: فریبا بابائی **انتشار:مژگان توانا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است