Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سوی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز، سمپوزیومی به منظور ترویج علوم شناختی در حوزه نقشه‌برداری مغز در روزهای ۲ و ۳ مهرماه امسال برگزار می‌شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ حسین قدیری، دبیر اجرایی سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز گفت: رسالت اصلی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز توسعه همگرای دانش و فناوری‌های نقشه‌برداری مغزاست و توسعه در این حوزه به معنی حرکت از نقطه‌ای که قرار داریم، به سمت نقطه متعالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این باره اظهار کرد: ۱۰ سال گذشته علم ژنتیک در دنیا علم مادر معرفی شده بود و بر این اساس همه سرمایه‌گذاری‌های دنیا به سمت توسعه علم ژنتیک گسیل می‌شد.

قدیری با بیان این‌که در آن زمان اعتقاد بر این بود که علم ژنتیک موجب درک صحیح‌تر از انسان می‌شود، اضافه کرد: هرچند علم ژنتیک ایران از علم دنیا عقب افتاد، اما بهره‌برداری از آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز همزمان با اهمیت دادن به این علم در دنیا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است علم نقشه‌برداری از مغز، پایه درمان بیماری‌های مرتبط با مغز، اعصاب، روانشناسی و رفتارشناسی باشد.

دبیر اجرایی سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز، نقشه‌برداری از مغز را یک علم استراتژیک دانست و یادآور شد: بسیاری از سرویس‌های اطلاعاتی تمرکز تحقیقاتی خود را بر روی نقشه‌برداری از مغز گذاشته‌اند؛ چرا که معتقدند از طریق مغز می‌توانند به خوبی در جوامع تاثیرگذار باشند.

قدیری با اشاره به برگزاری این سمپوزیوم در اولین سالگرد افتتاح آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز، گفت: این سمپوزیوم با حضور محققان ایرانی مقیم خارج و محققان داخل کشور برگزار می‌شود.

همچنین غلامعلی حسین‌زاده، معاون فناوری آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با بیان اینکه سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران در روزهای دو و سه مهرماه امسال برگزار می‌شود، گفت: این سمپوزیوم با هدف ترویج علوم شناختی در حوزه نقشه‌برداری مغز و همچنین به‌روزرسانی دانش و اطلاعات پژوهشگران و دانشجویان در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

حسین‌زاده برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از برنامه‌های جنبی این سمپوزیوم نام برد و اظهار کرد: در این کارگاه‌ها مجموعه کاملی از تکنیک‌ها و فرایندهای مغزی مانند تکنیک تصویربرداری کارکردی تشدید مغناطیسی، طیف‌سنجی مادون قرمز کارکردی، مولتی مودال که ترکیبی از تکنیک‌های مختلف است، پردازش تصاویر در داده‌های حاصل از تکنیک‌های نقشه‌برداری مغز و استفاده از این تکینک‌ها در علوم شناختی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این کارگاه ۱۵ محقق برجسته داخلی و خارجی حضور دارند، اضافه کرد: این کارگاه‌ها از روز ۲۲ شهریور آغاز شده و تا ششم مهرماه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابورگفت: هدف این بازدید ارزیابی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شاغل در آزمایشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.

 دکتر مهین شوروزی پیگیری‌های مجدانه معاونت در جهت تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن آنالیز دستگاهی، به جهت سهولت و ایجاد دسترسی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به نتایج آزمون‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان را از دیگر دلایل حضور اختصاصی نماینده عالی سازمان در نیشابور دانست و نتیجه ارزیابی را مثبت ارزیابی کرد.

عبداللهی رئیس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو  سازمان غذا و دارووزارت بهداشت هم گفت: در این بازدید، همکاری بین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه این معاونت در جهت آموزش نیرو‌های انسانی متخصص، همکاری و تسهیل در روند درخواست اعتبارات و افزایش دامنه و زیرساخت‌های نصب تجهیزات آنالیز دستگاهی  آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور صورت گرفت.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو همچنین از ساختمان درحال ساخت آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابوربازدید کرد.

دیگر خبرها

  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • جامعه آزمایشگاهی حلقه واسط میان تلاشگران عرصه سلامت است
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • برگزاری سومین رویداد بین المللی نوروتاک
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود